I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Federer mot Nadal Wimbledon Finalen

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2008-07-06 15:44

Kul med Nadal då han är från mallorca (min far och hela släkten är mallorquiner och bor där också) men Federer är the ONE, har svårt att se Nadal vinna finalen även om jag anser Nadal vara bättre än Roger på andra underlag. Mkt spännande match, tune in, går på Tv4 nu LIVE. Ska spanien få fira två triumfer på kort tid? :)

//Peace

2008-07-06 17:53
Fan, Nadal spelar som djävulen själv, :D

2008-07-06 18:16
Håller verkligen på Federer och vill att han ska ta sin 6:e raka men just nu finns det ju inget som talar för att han ska plocka 3 raka set tyvär :(
You'll Never Walk Alone

2008-07-06 18:27
Härligt är det iaf med en sån legendarisk konkurrens igen. Herrtennisen har saknat det lite, men de senaste årens bataljer mellan Federer och Nadal, evig etta respektive tvåa har tagit tillbaka det.

2008-07-06 19:03
Inget snack om vilka två spelare som dominerar världstennisen precis :P
Att dessa två lär mötas i ett par finaldrabbningar till gör ju inte saken sämre heller.

GAIA P26
vad anser du om gräset i detta års upplaga av wimbledon? tycker nadal har imponerat och utvecklats ännu mer på gräset som vanligt men det vette fan om inte gräset blivit långsammare än tidigare. Det har ju klagats från en del håll att detta är ett faktum och att det inte minst gynnat spanjorerna och framförallt nadal som är en mästare på underlag där det går lite långsammare. Eller har han helt enkelt blivit så pass bra på gräs nu att han är redo att ta över titeln från federer, mycket talar ju för det nu i och med 2-0 ledningen i set. Minns förra året när han pressade federer till 2-3 i set i finalen och redan där skakade världsettan på dennes favoritunderlag. Men att han som det ser ut just nu lyckas vinna med 3-0 i set hade jag aldrig kunnat tro för 1 år sen.

Är lite besviken på Federer idag, han har haft ett tiotal breakbollar och inte lyckats ta mer än nån breakboll. Och att tappa en 4-1 ledning i andra set har han bara inte råd med, ett bevis på att man aldrig kan slappna av mot Nadal.

You'll Never Walk Alone

2008-07-06 19:05
Nu ska dom snart upp igen. Hoppas verkligen Federer kan ta minst 1 set!
You'll Never Walk Alone

2008-07-06 19:24
Hmm ja, Nadal spelar riktigt stabilt men Federer känns aningen statisk i sitt spel, ser honom inte våga gå på med distinkta avslut och variera sitt spel. Bara ibland gör han det och går fram till nät, slicar eller ngt annat. Han har sig själv att skylla som går in i långa dueller med Nadal, hehe.. Gräset har väl blivit långsammare, de konstaterade väl det förut svart på vitt?

2008-07-06 19:38
1-2 i set nu styrkebesked av Federer! Att han inte servade såhär tidigare då :( regnavbrottet kom nog ganska lägligt för honom :D
You'll Never Walk Alone

2008-07-06 19:44
Hehe, kolla ställningen för Nadal nu, jag sa ju att han spelade som djävulen himself, :)

2008-07-06 19:50
Haha :) tror du nån bryter nåns serve eller går det här setet också till tiebreak?
You'll Never Walk Alone

2008-07-06 19:51
Tie som Federer klarar. Sen vette fan asså, klarar Federer detta setet så tar han nog matchen.

2008-07-06 20:10
Fy fan vad spännande det är och fy fan vad fula britter är, :(

2008-07-06 20:15
haha ja verkligen! nu gäller det att hålla i serven annars är matchen över
You'll Never Walk Alone

2008-07-06 20:29
Fy fan vilken match!

2008-07-06 20:31
Helt jävla sjuk match, haha vilka jävla bollar, vilken dramatik, man får ju fan hjärtsnörp, :D

2008-07-06 20:32
HAHA grymt sjukt bra match! vilken spänning asså! trodde aldrig vi skulle få se ett avgörande set :)
You'll Never Walk Alone

2008-07-06 20:35
Ah, fan ren njutning men hemskt också på samma gång, mhaha!

2008-07-06 20:43
Det senaste tiebreaket var nog det sjukaste och bästa jag nog sett! nadals passering på federers dödande forehand var helt sjukt att se som gav honom matchbollen. Och sen federers vinnande backhand på samma matchboll var ännu otroligare att se :)
You'll Never Walk Alone

2008-07-06 20:58
Ja fy fan, Federers backhand var sjuk! Bästa matchen på hela turneringen lyckas de klämma in i finalen, haha.. Jävla regn bara.

2008-07-06 21:03
Sen oavsett om Federer vinner så har ju Nadal pressat honom hårt, kan inte säga samma sak när det gäller franska öppna och de motsatta förhållandena, ^^

2008-07-06 21:06
ja verkligen. båda är ju värda att vinna nu, men måste ju kännas otroligt knäckande för nadal som torskar i båda tiebreaken och missar två matchbollar. Fast nu kanske istället nadal kan dra fördel av regnavbrottet som federer gjorde med det första :) nästa år har dom byggt tak på centercourten iaf tror jag så då slipper vi det här.
You'll Never Walk Alone

2008-07-06 21:10
Nadal kan iaf vara glad att han äger Federer på grus, alla dagar, :)

Senaste året tycker jag Nadal varit bättre än Federer på alla vis. Han förtjänar att vinna den här finalen men Federer är ju som sagt Gud på gräs och lite kul är det ju om han knäcker Borgs svit.

2008-07-06 21:13
Det är det jag hoppas på :) så jävla synd annars med tanke på att ingen lär kamma hem 6 raka wimbledon titlar i framtiden.
You'll Never Walk Alone

2008-07-06 21:17
Det sa dom väl efter Borg också, sen kom Federer, :P

2008-07-06 21:29
Destard asså
cva ?

2008-07-06 22:33
gah!

rafflande slut, that is. minst sagt.
höll på nadal rakt igenom och tyckte det var starkt att vända så många gånger i avgörande set och lyckas med ett break till 8-7. bra tennis, sjuk match och grattis till NADAL!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-07-06 22:41
GAIA din bortskämda jävel, först EM-guld och nu det här. Avundsjuk jag blir =/
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha

2008-07-06 22:46
Man finner ju inte ord för den här finalen. Herrejävlar alltså, jag är glad att jag har upplevt detta live. Tyvärr satte jag pengarna på Federer men skitsamma. De är kungar båda två och jag är även imponerad över vilken god förlorare Federer var trots att han måste vara otroligt besviken över att han inte fick sjätte raka.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-07-07 07:28
Woohoo! Fan, detta måste vara den grymmaste finalen sen Borg - McEnroe.. 1980? Inte för att jag levde då men den har man ju sett många gånger i efterhand, :P

Nadal var värd det, nu sticker han iväg och nästa år kommer han att ha tagit över tronen från Federer precis som McEnroe gjorde från Borg back in the days.

Shunare

La sangre española es muy fuerte! :P

2008-07-07 17:24
Federer måste SPY över alla bollar som matades på hans backhand. Nadal spelade riktigt jävla bra de två första seten, tappade efter avbrottet men vägrade att ge sig. Federer förlorade nog ganske mycket på att inte kunna bryta Nadals serv så ofta. Trist också att matchen sista boll slutar med en miss från Federer.

Fanns hur mycket godis som helst att plocka från den här matchen. Federers första (?1) serv-volley i det där skedet var fan galet!
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat