Helsingborgs IF - Malmö FF 28/4
Ja då var det snart dags för skånes stolthet att krossa Malmö på Sveriges vackraste arena. Så hur tror ni det går i skånederbyt? Trots ett skadedrabbat HIF så vinner vi med 2-1
SKU - SKU - SKULASON!
bilden blev väl sådär...
SKU - SKU - SKULASON!
avgå.
SKU - SKU - SKULASON!
Haha bra där maran :D Men hursomhelst, om bara vi får en någorlunda effektivitet i våra avslut så vinner vi lätt, plus att vi hade ledat allsvenskan på maximal pott. Menmen...
"Vad är det för skillnad på den ekorren och Tottenham? Den ekorren har varit med i Champions League"
Gör om gör rätt.
HELSINGBORGS IF!
Kan lägga til att det blir en tråkig match vilket resulterar i 1-1 eller 0-0.
HELSINGBORGS IF!
Hoffa1991 X69
haha inte lätt det där med bilden :P Vi spelar bäst fotboll i landet, sjuk otur bara. 3 poäng ikväll så kör vi över mupparna utav bara farten!
Naboo
haha tack för fixandet !
SKU - SKU - SKULASON!
tror det blir kryss och en halvdan tillställning, helsingborg spelar väldigt bra men dem är inte tillräckligt effektiva och har svårt att hålla sin ledning känns det som. Upp till bevis.
Puzzle Productions / puzzleprod.com soundcloud.com/iloice
Jag hoppas sållet från Bjuv läcker hårt och för varje gång Malmö gör mål, tycker jag målskytten ska jucka sållet bakifrån ett par ggr, HÅRT, för att markera våldtäkt. 3-1 till MFF. Larsson missar straff vid ställning 2-1 efter att ha filmat sig till den på klassiskt manér när han ramlar och tar bollen i samma rörelse för att markera en självklar straff och samtidigt göra domaren uppmärksam på att antingen utvisar du mig, Henke Larsson, Sveriges största fotbollsspelare på 1900-talet och hela förra deccenniet och dessutom millenniet före detta, för hands eller markerar du straff.
hahaha det ser lite oroväckande ut med alla dessa skador, men jag är optimist. henke kommer visa vägen. helt sjukt vilken lirare han är. forever young
*host host* ..Skånes stolthet *host host* , tar mig en snabb titt på maratontabellen och konstaterar att HIF får nöja sig med titeln "Helsingborgs stolthet". Det är alltid tajta matcher mot Helsingborg, tror MFF tar det..faktum är att jag inte kan se Malmö förlora en enda match i år.
http://www.myspace.com/dirtydonline
Dirty_D P27 haha snälla, vi är skånes stolthet och du vet om det.
Förbered er på att bli uppätna överallt på måndag.
SKU - SKU - SKULASON!
"faktum är att jag inte kan se Malmö förlora en enda match i år" även om ni inte torskar så vinner ni aldrig heller, 90% av era matcher blir x
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
haha exakt. MFF kan inte vinna....
SKU - SKU - SKULASON!
Vi har ju 2 raka vinster, jämför det med er 4 utan vinst, uhm, vem kan inte vinna?
malmö har inte en chans , vi våldtar er på planen och utanför
Survival of the fitest only the strong survive.
omeee P4 håller inte på något av lagen...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
varför bara bråka när man kan va vänner? jag hejar på malmö iaf! heja malmö!
haha, maratontabellen är en säker källa när det gäller att tippa matcher.
90% kryss? Vi har tre raka segrar, vem är det som inte kan vinna här egentligen? Orosmomentet för båda lagen är dock målvakterna. Sankan slarvar en del, men okej, vi har inte släppt in 6 mål på två matcher som skånes stolthet helsingborg har. Vi har en bättre defensiv och det blir avgörande på måndag.
HAHA granen är bättre än hela er backlinje tillsammans, han kommer käka upp era anfallare.
SKU - SKU - SKULASON!
Du har verkligen inga argument alls eller hur? ;) Malmö har klart bättre form, och självförtroende. Det är det som blir avgörande.
det är alltid svårt att säga vem som vinner derbyn, båda bör vinna på respektive hemmaplan. jag tror faktiskt ändå på hif seger på stadion, dom har missat färdigt nu, 1-4 slutar matchen
Dirty_D P27 jo ? mitt argument är att granen är bättre än hela ert anfall ?
SKU - SKU - SKULASON!
Ditt argument är att en av era mittbackar är bättre än båda våra anfallare. Tänk om det var så enkelt. Båda lagen har bra offensivt spel, skillnaden är att hif inte har satt sina chanser. Sen har nog hifs backlinje sett lite darrigare ut än malmös samtidigt som båda lagens målvakter har underpresterat. Känns som tillfällgheter avgör en sån här match. Fördel hif för hemmaplan, men fördel malmö om man kollar på resultat so far i AS. Troligt reslutat: 1-1 eller 2-1 till nåt lag. Hoppas malmö visar klass ikväll och kämpar sönder hittepålaget från "sundets pärla". Jag tror Labinot och Ola visar vägen ikväll.
haha "jätte-talangen-labinot" och ola... vi får väl se, väl mött!...
SKU - SKU - SKULASON!
Slutar med HIFseger, såklart.
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
Moderator
2008-04-28 23:16
helvete vilken match.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
Riktigt bra match. Första målet var fan klass. Razaks pass till henkes yttersida var hårfin.
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
Härligt att tvåla till de babyblå.
Förlusten svider såklart, men all heder till Helsingborg för en mycket bra match. Jag är inte den som inte erkänner en rättvis seger även om det är ärkerivalen det handlar om. Malmö förlorade chansen att hänga kvar i matchen när Harbuzi fick utgå. Helsingborg hade tempot och fantasin, det är bara att bocka och buga. Det var när allt kommer omkring en härlig match. Revanch på Malmö Stadion får det bli.
Jag vill också hylla de himmelsblå fansen som sjöng för full hals i 90 minuter. Det är SÅ det ska se ut på läktarplats! Forza!
det blev 4-2, mitt 4-1 var inte helt knasigt.
SÅÅÅÅÅ JÄÄÄÄÄÄÄVLAAA EEEENKEEEELT!!!!! Vi är HIF, störst, bäst och vackrast! Tack till alla HIF:are som tillsammans bidrog med en magisk stämning på hamnpaviljongen, OP, på södra och 37:an. MAGI!
SKU - SKU - SKULASON!
Enkelt... det blev 4-2 och vi hade två stolpträffar. Rent resultatmässigt kunde det slutat hursomhelst.
som sagt .. HENRIK LARSSON ÄR KUNG I VÅR STAD !
Survival of the fitest only the strong survive.
"Rent resultatmässigt kunde det slutat hursomhelst." Det skulle det inte kunna. 4-2!!!
Ni behöver inte kasta något i mitt ansikte, jag har redan erkänt att det var en rättvis seger men vi kunde banne mig haft 3 bollar inne i halvtid med lite flyt, det kan ni inte säga något om.
Så undebar seger! Underbart att vinka skadeglatt till MFF:arna..härligt att de fick stå kvar i över en timme också! :) Riktigt härlig stämning!
hon e ju en riktig pingla, snacka om bekräftelse
stå kvar i över en timme? hmm.. jag lämnade olympia typ 20 min efter matchen var slut
Men så är du också lite coolare än alla andra.
Höj nivån fan. Johnny B. Goode är inte nöjd. .../Johnny B. Goode.
Fyfan vilken match! Underbart HIF!
"Vad är det för skillnad på den ekorren och Tottenham? Den ekorren har varit med i Champions League"