I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-04-13 21:08
ja de var ju inte bara van der sar som var off i sitt game (hello brown o rio), men inte är jag nöjd inte.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-13 21:51
peppis
får man fråga hur fan united bara lyckas släppa in ett mål? det kan väl inte bara varit tur? nånting står inte riktigt rätt till..

2008-04-13 21:52
diskutera allt du vill. men jag säger bara att van der sar knappast var på topp idag. du får kritisera hur mkt du än har lust, men de är min åsikt. och jag ändrar den inte.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-13 21:58
Grymt bra match, men man börjar bli lite less på att förlora på straffar och frisparkar (men tillskillnad från denna match så var straffen solklar jämfört med i liverpoolmatchen).

Och den United supportern som inte tackar van der Saar är fan blåst. Han gjorde kanonräddning efter kanonräddning och målet är ju inte lätt att ta, prova på och stå målvakt och se hur svårt det är att gå ut i den situationen, det är ju backarnas fel att det målet uppstår.

Men jag är fan nöjd med Adebayors mål, det är inte alltför ofta man får sånna mål med sig. Speciellt inte som gunners supporter...
"Vad är det för skillnad på den ekorren och Tottenham? Den ekorren har varit med i Champions League"

2008-04-13 22:51
kul för topdogz iallafall. punga ut en massa tusenlappar för att se sitt hemmalag förlora är ju aldrig speciellt roligt. så det var tur att dem vände det, om man ser det från hans synvinkel.

2008-04-13 22:51
THATS why were champioons!

2008-04-13 23:38
kul att ni kör
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!!

Maria, många år och mil från här

2008-04-14 00:00
One United.
Bitches Ain't Shit

2008-04-14 01:18
Okej. Nu är det såhär att jag officiellt har fått nog. Jag gjorde misstaget att se det inspelade studiosnacket igen och som vanligt hör vi tonvis om det unga Arsenal som behöver mogna, rutin, erfarenhet bla blah blah men framtiden tillhör naturligtvis dom. Det är ingenting nytt utan vi har hört mycket om det i media under säsongen. Det är t o m även så att postare på detta forum har postat tramset som absolut sanning.

Nu är det nog. Ett par sanningar ska fram.

1. Snömannen finns inte.
2. Månlandningen ägde rum.
3. Unga Arsenal är en mediabluff.

Bevis A. Dagens laguppställningar. Födelseår inom parentes, ålder under 2008 efter. Reservation för felräkning.

Rutinerande ligavinnare Man Utd:
Van der Sar (70), 38
Brown (79), 29
Ferdinand (78), 30
Pique (87), 21
Evra (81), 27
Ronaldo (85), 23
Carrick (81), 27
Hargreaves (81), 27
Scholes (74) , 34
Park (81), 27
Rooney (85). 23

Medelålder
27,8 år

Orutinerade bottlers Arsenal :
Lehmann (69), 39
Toure (81), 27
Gallas (77), 31
Song Billong (87) 21,
Clichy (85), 23
Eboue (83), 26
Fabregas (87), 21
Silva (76), 32
Hleb (81), 27
Van Persie (83), 25
Adebayor (84), 24

Medelålder
26.9 år

Att Arsenal förlorar en säsong som lovar så mycket har ingenting med någon ålder att göra. Det handlar om Arsenals förmåga att hantera motgångar. Om Arsenals mentala styrka vilken är och har under flera år varit alldeles för dålig.

Sure, Relativ ungdom är säkert en jättebekväm förklaring för media att dra fram när man inte orkar tänka ett steg längre eller ens kommer ihåg säsongen 2003.

Jag menar vem är så geekig att dom orkar ta reda på fakta? Skyll på ungdom så löser det sig och vi slipper hitta den egentliga förklaringen till att vacker fotboll inte vinner pokaler, nämligen att vacker fotboll är högst subjektiv, all fotboll alltid innehåller ett moment av kamp och det mål som räknas. inte antalet passningar i rad.

Det var för sjutton Wenger själv som kläckte den fantastiska repliken: Everyone thinks they have the prettiest wife at home, men naturligtvis är detta alldeles för avancerad överkurs för sveriges fotbollstyckare.

Nej, in med självutnämnda alkoholister, senila åldringar och krydda med sveriges blondaste ickeblondin och voila, Sveriges centra för Premier League - C+ - hjälper till att i sann TV3 och Aftonbladet anda sprida dumhetens och förenklingens skimmer över Sverige.

Saxat från muss forum, klockrent
http://duckdown82.tumblr.com/

2008-04-14 07:59
Klockrent duckdown
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.

2008-04-14 12:17
"I believe we played with quality and spirit and were unlucky to lose this game. I never felt under pressure and I believe defensively we played quite well. We lost on a penalty - that you can give or not give but we are used to that now - and on a free-kick when Gilberto did not touch him. I believe these two decisions made a big difference. We have to take it but overall I am proud of my team."

- Wenger

Att han orkar.

Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat

2008-04-14 12:46
I believe we played with quality and spirit and were unlucky to lose this game.

Ser inget fel där.

I never felt under pressure and I believe defensively we played quite well.

Ja precis, Quite well, men inte perfekt.

We lost on a penalty - that you can give or not give but we are used to that now

Det enda som är tveksamt i hans uttalande. Straffen var solklar straff, men jag håller med han. Vi är rätt vana vid straffförluster numera...

and on a free-kick when Gilberto did not touch him.

Det var exakt det jag också tänkte, men de visade ju för helvete inte situationen på repris! Jag tyckte det såg sjukt misstänktsamt ut, och Gilbertos reaktion efteråt tyder ju ännu mer på att det var filmning eller lätt toach, men absolut inte frispark.

I believe these two decisions made a big difference.

Det menar du inte...

We have to take it but overall I am proud of my team."

Jag är sjukt stolt över laget, nu blickar jag framåt och hoppas på att nästa säsong blir mer vinstrik. På en säsong när även vi kan få med oss lätta mål och domslut (förrutom Adebayors mål :)
"Vad är det för skillnad på den ekorren och Tottenham? Den ekorren har varit med i Champions League"

2008-04-14 18:03
duckdown
kommentar till laguppställningen
varken lehman, gilberto eller song har varit i närheten av att vara ordinarie denna säsong. byt ut dessa mot sagna (25), flamini (24) och almunia (31) och du får följande snitt (jag räknar efter de övrigas ålder som finns med här, är dessa fleaktiga so be it): 25.81 . detta ger en differens på ca 2 år. om uniteds laguppställning gäller bryr jag mig inte om. jag håller dock med om att det är ett jävla daltande med arsenal om att dom är unga o orutinerade. detta stämmer ingenstans, fan walcott har fan suttit på bänken ett vm han är 19. det man dock kan säga är att dom spelar naivt, vilket jag tycker det gnälls minst lika mycket om.

om arsernals mentala styrka
alla lag har svackor, i arsenals fall kallas det avsaknad av mental styrka när en unitedsupporter beskriver det. vänder man en match med 10 spelare, i formsvacka, och underläge med 2-0 så ger det mig klara tecken på mental styrka. titta på flera andra vändningar under säsongen. att man inte kan se tillbaka till 2-2 matchen på emirates där man kvitterar i 93 tyder på att man är minst lika pantad som någon i c+ studion.

som personen skriver och vissa åhller med om så är vacker fotboll subjektiv. sitter man i en tvstudio och förväntas vara objektiv utan partiska åsikter tycker jag inte det är speciellt svårt att kalla fotbollen arsenal spelar för vacker. sen behöver arsenal göra mål men då är frågan om alla mål är vackra och inte vad som är vacker fotboll.

peppis
ok, det verkar vara intelligent att inte kunna försvara en åsikt och särskilt att säga att vad nån annan än påpekar så ändrar man sig inte. du verkar vara en medgångsupporter som älskar united men tycker om liverpool (hur nu det går ihop). dessutom ber du oss titta på din presentation och din far är alltså gunnersfan. du kallar honom svikare när det är du som valt klubb senare än honom och jag undrar egentligen var "sveket" inträffar. har han varit unitedfan och bytt lag?

2008-04-14 19:16
mike_23

Det är klart att Arsenal visar prov på mental styrka, annars skulle de inte sluta fyra i PL och gå till kvarten i CL.

MEN, om vi jämför med de lag som är jämbördiga konkurrenter så stupar de just på det mentala planet.

Enligt Wenger skulle väl Arsenal vinna allt om inte alla domare var så orättvisa, men det fattar ju vem som helst att det är BS. Om alla domslut gick ena lagets väg skulle vilket B-lag som helst kunna vinna... Man torskar en straff i ena matchen, man får ett handbollsmål i nästa. Det är bara att leva med - i längden så vinner de lag som är bäst på att vinna.

2008-04-14 20:31

:)
http://duckdown82.tumblr.com/

2008-04-14 21:09
klockren
These rappers think I'm worried bout' a punchline, I show more purpose than thier whole carreers in one line

2008-04-14 23:05

2008-04-14 23:24
Bomdub
jo det är klart att man inte kan skylla på domare för att man inte vinner nått. just i dessa fall har det dock funnits situationer där man kan klaga på domaren, dock borde han ägnat mer tid att titta på vad han kan göra åt för att situaitonerna inte ska uppkomma istället för att gnälla på saker efteråt. jag hoppas dock att hans gnällande har fått el. komemr få någon effekt. sir alex har gjort samma sak genom åren och min personliga åsikt är att det har lönat sig. jag skyller inte på mental svaghet utan den svacka som många spelare befunnit sig i, sen ANC, vi har inte kommit ur den än och där borde wenger gjort något för att komma in på rätt spår igen.

2008-04-14 23:30
jo det är klart att man inte kan skylla på domare för att man inte vinner nått. just i dessa fall har det dock funnits situationer där man kan klaga på domaren, dock borde han ägnat mer tid att titta på vad han kan göra åt för att situaitonerna inte ska uppkomma istället för att gnälla på saker efteråt

Skönt med lite ödmjukhet :)
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat

2008-04-15 15:59
frost
vad ska man säga.. säsongen är över och bitterheten har tagit slut. kommer man 3 el. 4 och man är gunnersfan tycker jag man kan sluta böla och satsa på nästa säsong. det finns saker att göra åt för wenger och jag tror vi kan bli riktigt jävla farliga nästa år om inte halva laget skadar sig i em. första gången jag tycker det är synd att vi inte har engelsmän i laget :P  sen blir det nog en hel del gnäll nästa säsong också så nu är det dags att lägga ner!