I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

söker intervjuperson - fotbollshuliganism

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2008-03-26 16:12

söker intervjuperson - fotbollshuliganism

tjo!

jag är en kille som går sista året på gymnasiet och har som projektarbete valt att arbeta om fotbollshuliganism och då främst i sverige och allsvenskan. det är så att jag behöver komma i kontakt med någon aktiv/före detta aktiv fotbollshuligan som kan tänka sig att ställa upp på en intervju (över nätet). du är självklart anonym och frågorna kommer främst att handla om din syn på kulturen och vart drivkraften låg/ligger för dig.

frågorna kommer ställas ur en objektiv vinkel.

vet att detta inte är det bästa stället för att få napp men jag har prövat många andra sätt och utan resultat så jag tänkte att jag inte har något att förlora då jag har ganska lite tid kvar att göra arbetet på. om du kan tänka dig att ställa upp så skicka ett pm. är du bara fotbollsintresserad och har någon synpunkt på våldet får du också gärna ställa upp, men i huvudsak om du har eller är med i en firma/babyfirma. 

mvh

2008-03-26 16:37
skriv till greken på whoa.

2008-03-26 17:24
testa globaltifos forum eller något?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-26 17:47
Känns som liiite fel forum... Inte direkt överbefolkat med grabbar här inne...

Mitt tips är speakers corner på www.sthlm-sodra.com då jag tvivlar på att varken DFG eller Sverigescenen är särskilt intresserade av det...
Sen får vi ju se hur sanningsenlig intervjun blir... hehe...
"Vi fick bla barrikadera oss på Mc Donalds en sen kväll när det började regna stolar, flaskor och folk utanför."<br> -Howser, avd. galna kravaller!

2008-03-26 18:17

chana_masala

tackar, ska göra det.

inferno

du har alldeles rätt, dfg och sverigescenen nekade båda, ganska väntat men var tvungen att ge det ett försök iallafall. ska pröva speakers corner, tack

och angående att jag prövade på whoa var egentligen för att jag är smått desperat och tänkte att någon från graffiti-forumet kanske kollade här (förekommer ju att personer sysslar med båda aktiviteterna, även om generaliseringen är långsökt).

2008-03-26 18:57
Vad hindrar dig från att hitta på en intervju? Knappast så att läraren kommer att fatta att det är fake.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-27 11:19
fabrikören
precis vad jag tänkte.

techaas
när jag skrev mitt projektarbete var bedömningen av källkritik grundläggande för hela betyget. hade jag kommit med intervjuer från internet som gjorts anonymt hade jag fått ig på direkten. men men, jag antar att du vet vad du gör.. different schools different rules

2008-03-27 12:30
mike_

jo det där med källor är viktigt för oss också, desvärre bor jag inte i närheten av någon större stad med ett allsvenskt lag och som har en betydande firma. Dessutom har jag inga kontakter på området och jag tror ändå inte att någon våldsmakare skulle vilja sitta ner på ett café och tala ut för ett projektarbetes skull. och jag har snackat med min handledare och såvitt jag vet så har han förstått hur jag tänker gå tillväga med intervjuerna så det hoppas jag inte ska bli något problem.  

tack för svaren och fortsätt gärna med tipsen..

2008-03-27 16:45
Välj ett annat område dår, en internetintervju blir ju rätt tveksamt om du inte har full koll på vem personen är. Om du inte känner någon blir det nog svårt.
Ja, jag har dyslexi.

2008-03-27 20:02
Buffeln

arbetet ska vara inne om någon vecka så det är lite försent att byta ämne nu..

2008-03-27 22:40
testa vinkla de på nått annat sätt då.. Ring och försök få tag på nån snut som kan de dära eller nått, trist men alltid nått!
Men lika glad är jag för det!

2008-03-28 00:55
globaltifo är inge vidare sida att hoppa in på heller eftersom man behöver tillåtelse för att kunna skriva där. och tacka fan för det..
mest en kul grej...? (känns barre bus)

2008-03-31 14:04
inte för att jag tror du kmr hitta den, men såg för något år sen 1 dokumentär om fotbollshuliganer var ifs i london men den var väldigt intressant , där gamla, eller föredetta huliganer talade om för hur de kände i gruppen o varför de handlade som de gjorde - slog sönder bilar på gatorna o röjde som bara den, bara för de laget de hejade på förlorade.  dessa människor var helt vanliga normala lagliga medborgare. aja anyway. försök sök på nå dokumentär så kmr du kunna använda deras intervjuer.. peyce
http://marcedwardkhalil.blogspot.com/

2008-03-31 14:17
Den som gick/går på tv4-sport?
 DIF!

2008-03-31 17:57
ah exakt.
http://marcedwardkhalil.blogspot.com/