Tuffare tag mot "läktaroroligheter".
LÄNK Det är så jävla äckligt! Snart kommer en fotbollsmatch vara som ett jävla biobesök...
Stål från Göteborg: http://www.fotolog.com/jahjahknow
skönt om man blir skyldig en halv mille...
vi är överallt!
Så det är som ett biobesök för att man inte får kasta saker på folk och elda? Tycker det är helt rätt att ta i med hårdare tag nu. Vad hade du tyckt om folk var inne på din arbetsplats och tände bengaler och kastade mot dig och kastade tändare och allt möjligt? Nej, hårdare tag och avbryt matcherna på en gång så kanske idioterna förstår att dom inte ska hålla på som ett gäng idioter. Det kan inte vara så svårt att förstå att man är där för att titta på fotboll och stötta sitt lag, inte förstöra för alla.
VI ÄR ÖVERALLT! Dubbeln 2lax9!
fotbollsallsvenskan och superettan? who cares?
what's good for the goose is still good for the gander.
Förmodligen de flesta som gillar fotboll? Jag snart är väl SvFF nöjda när publiken sitter där som några golffantaster som ger i från sig lite lätt klapp när det bli mål.
DIF!
Så man kan inte sjunga och ha bra stämning utan pyroteknik, kasta saker på spelare/dommare eller slåss?
KungenKroo k
En skam för sportforumet att sådana som du ens får existera.
Sluta logga in så är du snäll.
And they all want to love the cause<br>'Cause they all need to be the cause<br>They all want to fuck the cause
Är jag en skam för sportforumet för att jag inte tycker att det inte blir som ett biobesök när man går på fotboll utan att kasta tändare på spelare, bränna av bengaler bland massor med folk eller slå folk som håller på ett annat lag? Det är ni som är en skam för sporten, och nu kommer jag logga in och vara ännu mer aktiv, för det finns inte så mycket som är kul som att göra idioter arga för dom har helt fel åsikter ;)
KungenKrook P19 Självklart är det det tråkigt med folk som kastar in tändare på plan osv. Det hör absolut inte hemma. Men att avbryta en match för att det tänds en bengal i publiken, det är att överdriva.
Det enda dåliga egentligen med just bengaler är att det finns en risk att man kan bli skadad, men på något sätt så hör bengaler och läktarkultur ihop. Det skapar stämning.
Det största problemet är väl snarare att SvFF dödar svensk fotboll genom att ta ett steg i taget, tillslut så kommer det bli som i england, och det är nog ingen riktig fotbollssupporter som vill.
If you can take a dick in your ass, you can damn sure take a joke!
Jag tycker också bengaler hör till. Men isåfall till t.ex. tifon, men inte att man ska hålla på och kasta runt dom på läktaren eller ut på planen. Och det behövs ju tydligen göra något för att idioter ska förstå att man inte ska slåss och kasta saker när man tittar på fotboll.
KungenKrook P19 Att blåsa av en match för att folk börjar kasta bengaler in på plan är ju något som domaren redan har befogenhet till idag. Men nu ska domaren få befogenhet till att blåsa av matchen så fort en bengal användes, skitsamma om den används vid ett tifo på ett vettigt sätt liksom.
If you can take a dick in your ass, you can damn sure take a joke!
bajen har förstört för övriga
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
det är väll ändå ingen som går på allsvensk fotboll hoppas jag?
Nu har jag bytt forumsignatur till denna.
utter P21 nej, det är det inte... dem där 10 000 som står i publiksiffra är bara fejk, för att det ska se bra ut. men det är ingen som går. nejnej.... idiot
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
utter P21 Nej riktiga supportrar följer ett lag i ett annat land som de aldrig har sett live, eller?
DIF!
äh. orka er dödsseriösa fotbollshuliganer. allsvenskan suger, all hajp om den är sjukt jobbig och "riktiga supportrar" är så jävla tråkiga att prata med eftersom dom bara ser sitt älskade lag och inget mer. jag jämnställer die-hard-fans med djupt religösa människor (läs: kompletta puckon) oj! vad alla som läste det där blev uppretade. "buuhuu det är fansen som är fotbollen" "fotboll är mer än bara underhållning".
jag är alltså fotbollshuligan, hade jag velat se haha
Utter: Ja precis alla som gillar allsvenskan är hulliganer. till skillnad från Italien och England där dina lag kommer ifrån eller? Är det inte jävligt tråkigt att hålla på ett lag som du inte kan åka och se på, så länge som du inte är jävligt rik eller redan bor där?
DIF!
äh, ni fattar ju itne ens vad jag pratar om. även om jag "höll" på ett lag i allsvenskan (jag har t.ex viss dragning till ifk gbg sen jag var plutt och inte fattade bättre än att dom vann massor) skulle jag aldrig betala galna priser för att kolla på dom eftersom det spelas så jävla kass fotboll förutom i undantagsfall. jag gillar alla lag om dom spelar bra och kul fotboll. jag kollar på fotbollen för fotbollen. jag ser hellre att barca vinner ligan än real madrid, men jag bryr mig inte om madrid gör det så länge dom spelar bra och roliga matcher. ni förstår säkert inte det här heller eftersom ni är fast i erat jag-är-en-äkta-supporter-tänk. det behövs mer fotbollsnördar i det här forumet.
men skitsamma, knappt några die-hard fans fattar det här och ni kommer bara gnälla så jag tar tillbaks allt jag har sagt, och så säger jag: WÖÖUUWWÖÖÖ IFKKKKKK!!!! åsså går jag och hänger i en tråd där det kanske finns lite nördar istället.
utter du är inte så insatt med andra ord, shut up du tillför ingenting till denna tråden.
Puzzle Productions / puzzleprod.com soundcloud.com/iloice
Visst fan ska domaren få såna här behörigheter! Det är ju sjukt farligt att smälla av en bengal i en folkmassa om dom kan användas säkert i tifo go for it, men jag har fan aldrig vart med om ngt läskigare när jag satt i klacken på en aik match och helt plötsligt smälldes en bengal av ett par meter ifrån mig. Kasta tändare ner på planen hör inte till fotbollen, sång och gemenskap och arga utrop till motståndarlaget det är fotboll! Inte bråka, slåss, sätta andra människor i fara och kasta objekt ner på fotbollsspelare och planen. Det är bara idioti.
-You cant smell vodka, thats the beauty of it. -Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
skönt att man håller på örgryte
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!! Maria, många år och mil från här
Bakelse1 Om du nu är seriös, så är det skönt att se det inte bara finns idioter här!
Klart jag är seriös! Hatar det här jävla stojjet som härjar på läktarna!
-You cant smell vodka, thats the beauty of it. -Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
anar en viss sarkasm från bakelse1... Jag tycker det är rätt fräckt med bengaler men jag tycker det får vara under kontrollerade former men samtidigt tycker jag inte att bengaler behövs nämnvärt, se på engelska ligan. Jag tycker t.ex. inte att liverpool behöver några bengaler för att få stämning när de sjunger "YNWA" eller när mitt lag sjunger "You fill up my senses" Bengaler i kontrollerade former = ok för mig Tändare på plan = inte ok, men skaffa övervakningssystem och släng ut idioten som kastar föremålet for life så blir det inget bråk....
hon e ju en riktig pingla, snacka om bekräftelse
stämning på arenor är sång, inte bengaler, rök och folk som står längst ner vid räcket på kortsidorna o viftar med små flaggor upp och ner istället för från sida till sida som en vanlig människa viftade med en flagga på den tiden man viftade med en flagga...
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!! Maria, många år och mil från här
Moderator
2008-03-06 23:10
jag har en sån dubbelmoral kring det här. bengaler kan skapa en rejäl stämning det blir en eskalering av allt det jag älskar med att stå på läktaren. men det är ju lagom kul när det börjar brinna bänkar och länsman står och glor och det drar pengar från klubben det var inte för det jag köpte årskort.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
Vafan... nej ingen sarkasm! kan jag skriva i mer klartext?
Ja klart att saker inte ska in på planen. Men mer sånt här ser jag gärna:
DIF!
De som beslutat detta är personer som aldrig någonsin stått i en klack, någon som aldrig någonsin fått uppleva riktig fotbollspassion, måste vara Boråsare allihop. Mer pyro åt folket!
SHOW Stockholm | www.showstockholm.com
Lockar inte o bli skyldig 500k för att få dra igång pyro helt klart, lär avvakta med det mot Peking tills man ser fler som kör så man har någon o splitta pengarna med :)
SHOW Stockholm | www.showstockholm.com
Det är en speciell känsla när man har hamnat i en ocean av eld, rök och eurofori;)!
413
jag älskar ljudet av när bengalen smäller innan den tänds..
Hatar människor som ser ner på någon för att den håller stenhårt på ett allsvensk lag. Har ni ingen lokalförankring eller? "Jag älskar fotboll, ser bara på champions league bla bla"...Visst jag ser också på det för att det är bra underhållning men jag känner ingen passion som jag gör när hammarby spelar. Att jämföra det med fundamental religion som förlamar ens tänkande bevisar bara hur fel ute man är. Att ens känna passion för ett lag man bara sett på TV och kanske tom inte ens varit i den staden är ju bara patetiskt och snarare något man kan jämföra med fundamental religiöst tänkande. Tror ni engelsmän har något favoritlag i Spanien? Knappast.... Men till trådens ämne. Självklart är det helt jävla mongo att de höjer straffen. De förtrycker ju supportrarna. Det handlar knappast om att få kasta in saker på spelaren eller slå någon på käften, snarare att ha kontroll över sin egen läktare. Att få bränna bengaler, få ut sitt budskap oavsett på sina banderoller, få skrika vilka ramsor som helst. Hur tror ni att allsvenskan har blivit så pass populär? Jo den lever på 3-4 lags supportrar som håller en någorlunda internationell standard som gör stämningen kring arenan suverän. Publiksnittet har fördubblas sedan 10 år tillbaka och mer än fördubblas sedan 20 år tillbaka. Vad tror ni det beror på? Som vi redan konstaterat är fotbollen inte alltid helt lysande så det är ju knappast därför. Utan stämningen på läktaren som klacken har skapat, inte bara det, de aktiva i klacken dvs kärnan som nu man spottar på när deras grej inte passar längre. Äckligt är också att vanliga supportar som verkligen tror att allt blir frid o fröjd om bara dessa element försvinner. Sitta på en match mellan Halmstad och Ljungskile så har ni den framtid ni vill ha!
Minns du när vi åkte tåg? Du tittade ut genom rutan och jag moonade. Folk trodde vi var tvillingar!
goodfellas, antar att det är mig du hatar, och jag ser inte riktigt varför man måste älska "sitt" lag villkorslöst bara för att man fötts i en viss stad? jag hatar allt med staden jag bor i, varför skulle jag då gilla fotbollslaget? som inte ens spelar någon fotboll som jag vill ställa mig bakom? när två medelålders män sandlådefajtas på en 9-årings nivå om vilket av "deras" lag som är bäst, eller rättare sagt hur dåligt den andras lag är, bara för att dom råkar vara födda i olika städer, då kunde dom ju lika gärna ta på sig ett bombälte och bränna av i motståndarstadens lokalbuss. JIHAD!
Asså snälla utter sluta skriv du e en pajas du vet inte ens om vad du pratar om. Det har inte bara med stad att göra, det har med historia och göra. Varför hatar alla blåvita aik mer än va dem hatar djurgården och resten av stockholmspacken? Om du aldrig upplevt rivalitet i hela ditt liv så ska du nog sluta kolla på fotboll, glo på tennis eller nåt istället.
Hur pass farligt blir det ifall man stöter på en bengal när man sitter på läktaren? Kan det leda till allvarliga skador eller?
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS AMICI DI NESSUNO
och det som allra mest jämnställer er med religösa fanatiker är att det är omöjligt att diskutera med er.. Blastboy, skaffa lite distans till livet, dig själv och din fotboll så kan vi prata sen.
utter P21 det är väl rätt så jävla naturligt att brinna för laget i samma stad man är ifrån ?
SKU - SKU - SKULASON!
Ja, man önskar att det var så strikt som det är i England. Är man född i en stad bör man ju i första hand hålla på det laget. Även om de spelar i en sämre division. Det är ju stadens stolthet liksom.
DIIIF
jag har mina bästa år framför mig så de lär inte bli på ett tag gubben. för övrigt så fattar jag inte varför folk som inte ens står i en klack utan andra sidan av arenan ska störa sig så kraftigt på bengaler, om man står i en klack så är man ju beredd på att det förekommer och de borde dem ju fatta, sen att de finns idioter som inte kan hantera dem kan man ju också diskutera om. Då kan man ju dra en dialog med säkerhetsansvarige och låta ultras grupperingar vara de enda som får bränna i klacken för dem ska vara klara på hur man gör (även fast det inte är så svårt direkt) så slipper man idioter som slänger bengalerna ner på plan eller liknande. Svff kan inte kompromissa så jag håller starkt till den här supporterunionen som skapas i skrivande stund. I en klack så lyssnar folket på klackgrupperingar för det är dem som tar kommandot, om folk inte följer vissa regler så tja, stäng av dem då :)
support your local team som det heter.
kan säga att jag älskar fotboll, spelar själv men jag gillar att gå på matcher för att bara känna stämningen på läktarn. Iaf i sverige då ja tycker fotbollen e kass, går gärna på derbyn bara för att sjunga ramsor o går gärna på göteborgs matcher bara för att skrika HATA GÖTEBORG. DET är en del av fotbollen enligt mig, om sedan några idioter bara är där för att slåss efter matchen är upp till de, men ramsor bengaler allt va de e är en del av fotbollen o kommer alltid vara det.
utte för helvete....ja lovar att du e den som smygtittar på damtennis också? om du inte kan förstå hur man brinner för ett lag så har du missat nått kan jag säga... att vakna på morronen...en derbydag e fan d bästa som finns..man taggar hela dagen..timmarna går..man träffar polarna..käkar...drar nåra bira...känner stämningen..d e 3 timmar kvar till match..folk sjunger..folk älskar och hatar...2 timmar kvar...jävlar snart e d dags...man ser alla tusen människor som älskar samma sak som du.....1 timme kvar..du går in på arenan...ställer dej på läktaren...som i mitt fall norra stå.. ser hur den fylls..man sjunger..man hatar dom på södra....dags för tifo....man e jävligt peppad... dags för match....dom viktigaste 90 minutrarna på flera dagar.. om du inte förstår känslan e det.....då kan ja inte annat än tycka synd om dej
vi är överallt!
"matcher bara för att skrika HATA GÖTEBORG. DET är en del av fotbollen enligt mig" ska man skratta eller gråta?
jämförelser med frireligiösa och hardcorefans no.83: har kroniskt svårt att förstå att, och varför inte, alla människor inte tycker och tänker som dom. kan ni inte bränna mig på bål snart? eller en bengal kanske..