I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur bränner man mest fett?

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2007-12-02 17:46

Hur bränner man mest fett?

Undrar bara av ren nyfikenhet: Hur bränner man mest fett, om man cyklar eller om man springer / går / joggar? Jag tror på springer eftersom man rör mer på armarna än när man cyklar, men jag vill vara säker!

Would I shit you? You're my favourite turd.

2007-12-02 17:47
när du går, när du springer bildas det muskler. som väger mer än fettet
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-02 17:50

Att gå en runda i "rask" takt innan frukost.

HELSINGBORGS IF!

2007-12-02 18:03
Den aktivitet dar du anvander kroppen mest intensivt under storst tidsperiod..
Dvs den motionsform som anvander mest energi.

Om man skulle jamfora alla dina motionsformer sa skulle jag saga att springa, det fortaste man kan gor av med mest energi under en bestamd tidsrymd.

Vad det  galler branna fett sa ar det en annan fraga.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-02 18:37
jogga morgontid utan att äta frukost innan
AIK

2007-12-02 18:37
vilket tydligen redan naboo sagt.. ;)
AIK

2007-12-02 19:28
Och anledningen till att man inte ska äta någon frukost är att man då bränner sin fettreserv, då man inte fått i sig någon mat innan.
you should have stayed in the pen, hoe a$$ nigga

2007-12-02 22:01
Att gå i relativt rask takt är bättre än att jogga, som någon sa. Och ät helst inget innan heller.
VI ÄR ÖVERALLT!
Dubbeln 2lax9!

2007-12-02 22:07
Siveri P15

Dööö, gabbe kolla in "vad-jag-önskar-mig-till-jul" tråden.
On-topic så är det där en mycket svår fråga. Du kunde ställt den bättre, gabbe. T.ex: Hur bränner jag mest fett? Cykla i 20 min eller Gå i 20 min? BAAAJAAA
- Sarcasm is the lowest form of wit!
- Aha, but its still a form of wit.
- Darn, you got me there.

2007-12-02 22:17
Absolut bästa är att kränga på dig en ryggsäck med runt 20kg i, sjysst packad, innan du går ut på din promenad.

2007-12-02 23:11
fetlyrik, det kan inte vara bra alls för ryggen.

det finns däremot en viktväst där du placerar tyngder över bröst och axlar som du sedan springer med eller går med.

2007-12-02 23:11
fel forum förövrigt

2007-12-02 23:17
att springa en timme är ett av de bästa sätten att förbränna fett.
och att man blir smal av att träna utan att äta kan vara sant med du sätter din kropp på svält så då du väl äter så lagrar den då allt fett dess utom förlorar du efter att du förbrännt fettet även musklerna.

2007-12-03 07:01
frank, det funkar utmärkt med en funktionell vandringsryggsäck.

2007-12-03 09:48
köp synefrin och börja deffa
Käft då.

2007-12-03 16:19
Varför vill folk hela tiden veta vad som bränner mest fett? Även om man springer innan frukost eller efter så spelar det ju ingen roll?

Det är ju inte den aktiva engeri förbrukningen som är intressant ändå.
Forumssignatur...<br>

2007-12-03 16:24
spring i sommar värmen med en stor svart plast säck på dig

2007-12-04 15:36
"Att gå i relativt rask takt är bättre än att jogga, som någon sa. Och ät helst inget innan heller."
Vill man ga ner i vikt sa ar det mest effektiva att halla hogst intensitet under langst tid. Dvs att jogga ar battre an att ga.

2007-12-04 15:41
är det inte så att om man springer en halvtimme på morgonen så påverkar det ämnesomsättningen så att man bränner mer under hela dagen, vilket är det som är intressant, inte det man bränner när man just springer? detta är vad jag har hört. men om man har ätit något innan så tar kroppen bränsle från det och inte från lagrat fett.

2007-12-04 20:46
Om du bränner mycket fett under en aktivitet kommer du bränna mycket kolhydrater resten under dagen och vise-versa.
Det spelar ingen roll om man springer på tom mage eller inte det är kalorier in vs kalorier ut som avgör i slutändan.
Forumssignatur...<br>

2007-12-04 22:57
du ska inte springa för då förbränner det typ bara kolhydrater.. det krävs mer syre för att förbränna fett så ut och gå är bra! och hur länge spelar ingen roll det börjar bränna fett på en gång så du behöver inte gå exakt 40 minuter som vissa säger..
Jag glider fett, som en alkis på skridskor!

2007-12-05 01:56
vill bara påpeka en sak angående att inte äta innan man promenerar lr springer. Om du inte är väldigt överviktig finns det väl egentligen ingen anledning att ta av din fettreserv?

Jag skulle aldrig träna på tom mage....känns bara onödigt! Men om man nu väljer att göra det,se åtminstonde till att dricka vatten innan.
www.susei.blogg.se

2007-12-05 05:10

HemligMan: Vad spelar det för praktisk roll om den fysiska aktiviten bränner mest fett eller kolhydrater? Mest engerikrävande övning är det som "bränner" mest.

Triandafilo: Om man vill gå ner i vikt? :) Enda sättet att bli smalare är ju att ta av sin fett reserv. Men vad gäller träna på tom mage är ju inte sammasak.

Forumssignatur...<br>

2007-12-05 16:00
Upp o jogga i långsam takt på morgonen innan frukosten. Käka sen en nyttig frukost. Håll undan ifrån småätande som smågodis, chokladkakor, chips, en burk kola m.m. Småätandet är illa illa.

Ät vid ganska fasta tider, minst tre måltider, gärna mellanmål också. Typ en drink. Mjölk, is, blåbärssylt. Mixa snabbt. Gott och uppfriskande!

Käka inte för sent.

2007-12-05 19:57
alkor
Joo men det att träna på tom mage är dårskap. Jag skulle inte kunna lyfta en hantel innan nån form av näring.

Du behöver ju inte smälla i dig en engelsk frukost,men nånting bör du äta innan träning om du vill leva nyttigt.
www.susei.blogg.se

2007-12-06 00:14
Jo om du menar stryketräningen är det aldrig bra att träna på tom mage.
Forumssignatur...<br>

2007-12-06 16:38
nää jag menar all träning.
www.susei.blogg.se

2007-12-06 17:02
Min fråga är: Hur bränner man mest pengar på fett?
Vi är överallt!

2007-12-06 20:18
Att vandra före frukost är tydligen myt har jag hört, som störst kan skillnaden vara högst 10 kalorier beroende på om man går före eller efter frukost.

Min blogg: http://emilmolin.wordpress.com

2007-12-06 21:56
klistrar fast cashen på magen och tuttar på
AIK

2007-12-13 12:21
jag har en fråga... det ska ju inte vara bra att äta för mycket kolhydrater t.ex. pasta bröd potatis osv eftersom det är bindande och helst ska man äta bra fetter osv... jaa så vad ska man byta ut mot pastan och brödet då?

2007-12-13 13:00

Kolhydrater med låg GI, t.ex fiberösa grönsaker, bönor osv. Mer protein och fett. Det är inget dåligt att äta kolhydrater, det handlar om att äta dom på de ställen under dagen då du vill ha insulinpådrag i kroppen, t.ex efter träning.

Att promenerea innan frukort är inte så magiskt som Anna skipper och hennes anhang påstår. Skillnaden i förbrända kalorier är inte tillräckligt stor för att det ska kunna rättfärdiga obehaget att gå på morgonen jämfört med en kvällspromenad. 

..:: A dollar short and a day late. Story of my life ::...

2007-12-14 22:01
Anledningen att Anna Skipper och hennes anhang drar upp sånt är väl att de vill få personer att byta livsstil helt och hållet och antar att man måste lägga sig tidigare och så om man ska orka med morgonpromenader.
Min blogg: http://emilmolin.wordpress.com

2008-01-16 19:01

Springer du 10 km bränner du mer än om du "promenerar raskt" i 10 km.
Om du sedan inte orkar det är en annan sak.

Du bränner mest när du når 70-80% av din maxpuls

Intervall är nice om du vill gå ner snabbt

2008-01-16 19:06
Först ska du hälla bensin på din mage, sen tar du en "trimmad" tändare och håller den mot din mage. Då kan jag lova att fettet brinner jävligt snabbt:)

2008-01-16 19:56
för mig handlar promenaden innan frukost om at hela dagen går lättare och jag mår allmänt bättre.

Men nu jobbar jag natt och då betyder frukost kl 1 på dagen ca. :)
www.susei.blogg.se

2008-01-17 08:46
jag deffar i 2 veckor sedan bygger jag sakta upp intaget av mat igen.....sen går det ungefär 5-6 månader å så kör jag en 2 veckors deff igen...fungerar kanoners för mig och det är det enda sättet för mig då jag inte har disciplinen att inte äta onyttigt å götta.....

Sen så är själva blixtbantningen inte särskilt bra för kroppen enligt forskare etc...men det är enda sättet för mig....plus att jag mår så sjukt bra redan efter 5-6 dagar...kroppen känner sig rensad och frisk!

tut!

2008-02-02 22:01
hur mkt får man äta medans man ska försöka gå ner ?

2008-02-02 22:57
förresten, får man dricka hur mkt vatten man vill medans man försöker gå ner ? :P

2008-02-03 16:18
KOlaviL

När du försöker gå ner handlar allt om att du ska äta mindre kalorier än du gör av med.
Så den bedömningen är ju individuell. Om du tränar mkt så måste du äta mer än om du tränar lite.
Vatten ska du dricka i den mängd du behöver. Vatten bildar inte fett utan vatten renar kroppen.
www.susei.blogg.se

2008-02-03 22:36

Kolavil:

Du kan räkna ut ditt energi behöv enligt följande :

Män: 66.5 + (13.75 x kg) + (5.003 x cm) - (6.775 x ålder)

Slutsiffran är ditt BEE, dvs ditt basala energibehov vid vila.

Därefter multipliceras BEE:t med en stress- och aktivitetsfaktor
från 1.2 - 2.0, där 1.2 är en dag framför datorn och 2.0 är en
idrottsmans dag inom en konditionsgren, och från summan du får fram
(som alltså visar det energiintag du behöver för att din kroppsvikt
skall vara konstant vid den aktivitetsnivå du anger) drar du av 500
kcal. Det är kaloriintaget som du bör ligga på för att uppnå
viktminskningen av ett halv kilo per vecka.

..:: A dollar short and a day late. Story of my life ::...