I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur ska svenska fotbollslandslaget spela?

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2007-11-29 05:07

Hur ska svenska fotbollslandslaget spela?

Eftersom vi alla gnäller på Lagerbäck så tänkte jag att vi i denna tråd kan leka med tanken om att själva få bestämma! Jag börjar:

----------------------------Zlatan Ibrahimovic--------------------------------Ljungberg----------------------------------------------Chippen
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------Källström-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Svensson-----------------------------------------------------------------------------------------Linderoth----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Edman---------------Petter---------Mellberg---------------Nilsson------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Isak-----------------------------------

Detta skulle innebära en ganska radikal ändring, MEN. Om det skulle lyckas så skulle detta innebära att ALLA DE BÄSTA SPELAR! Och dessutom på ultimata positioner. Zlatan är en target och en stor telniker. han skulle klara rollen galant, förutsatt att Ljungberg och chippen funkar halvt som wing-forwards i anfallen. Ljungberg har målsinne.. Chippen har god teknik. Linderoth är heldefensiv och anders lite mittimellan (dessa kan också täcka upp på sin kant om en kontring sker där.) Källström är heloffensiv, och kan syssla med genomskärande bollar och långskott. Backlinjen och målvakt orkar jag inte motivera. Tror ni håller med om backlinjen och jag tycker Isaksson i sina bästa stunder (se VM-matchen mot tyskland) är en av de bästa i världen.