I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ronaldo - Ny frisyr, nya möjligheter?

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

   

2007-11-27 18:41

Ronaldo - Ny frisyr, nya möjligheter?

Satt hemma och glodde på Serie A i helgen, när plötsligt en gammal, hederlig favorit dök upp i rutan. Jag hade inte sett honom lira på ett par månader, eller om det kanske är år (nej, jag är ingen inbiten tv-tittare) och glädjen var därför relativt stor. Grabben jag pratar om är givetvis Ronaldo och är för mig, personligen, lite av en hjälte.

Hans insats i matchen går alltid att diskutera (jag kommer dock inte göra det nämnvärt, även fast ni självklart är välkomna), han hade ett skott i stolpen bl.a., men det jag tyckte var mest intressant med matchen var hans nya frisyr. Han har låtit sitt tidigare millimeterkorta snagg växa ut och liknar numer en flummig liten nallebjörn.

Detta tilltag kanske inte betyder något för det otränade fotbollsögat, men för mig som anser mig vara något av en amatörpsykolog / amatörmässig expertkommentator, har det mycket stor betydelse. Jag tror att han sänder ut ett statement om att han inte längre bryr sig om det ytliga, det plastiga, utan att nu ligger krutet istället på att komma tillbaka till den absoluta världstoppen. Glada nyheter med andra ord.

Bild på hans nya frisyr hittar ni här.

Diskussionen behövs nog inte styras allr för mycket, alla har säkert en stark och tydlig åsikt, men för de allra klenaste och vekaste kan jag bjuda på en startfråga.

Vad tror du om Ronaldos framtid (med eller utan hans nya mini-afro) och hans chanser att komma tillbaka till toppen?

Denna användare saknar häftigt citat samt förmågorna; att tänka, att stava samt förmågan att skriva begripliga inlägg.