AIK vill inte förknippas med porr eller alkohol, men..
..har ÅBRO som huvudsponsor. Känns det inte lite dumt att vara så arg när man inte vill ha "porr-pengar", men "alkoholpengarna" är helt okej? AIK förknippas nog mer med alkohol, då det står ÅBRO stort på bröstet/magen. Tycker det är dumt. Själv tycker jag dom ska skita i var pengarna kommer ifrån. Han gör ju bara gott för AIK. Vill svenska klubbar ut i europa så behövs pengar.
VI ÄR ÖVERALLT! Dubbeln 2lax9!
Har du rökt eller? Åbro lättöl mannen :P
Vad spelar det för roll? Det är ändå alkohol.
Och vart på tröjan står det lättöl?
Det är nog en ganska liten del av Åbros inkomster som kommer från lättölsförsäljningen.
skriv kort, helst inte alls
Fast nu är det lite mer komplicerat än så just i det här fallet. AIK sponsras av Åbro, det stämmer. Fast om man ska tro svenska massmedier så kanske Åbro inte kommer att kunna sponsra AIK i framtiden, om porrmogulen köper på sig mer det vill säga. Men vart eller vem har sagt att AIK inte vill förknippas med alkohol? Största sponsorn är ju konstaterat Åbro, och det säljs öl på arenan. Lättöl eller inte.. Det blir mest en diskussion om vad som är MEST politiskt korrekt. Och det är ju bara massa jidder..
I'm Superman! King fucking Kong! I can pick you up and throw you a million miles. I'm number one. Number fucking one. I'm number one. Number fucking one. Number one! Number one! Number one!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hittar tyvärr inte källan, men Charlie Granfeldt har sagt att dom inte vill förknippas med porr eller alkohol.
pinsamma gnaget
As Bob said once "Yuh cyant kill God"
AIK berör. AIK anser att det är okej att bli förknippade med åbro men inte med porren för att alkoholen inte upprör folk lika mycket. Det är helt okej att säga till sin mamma att man druckit några lättöl. Hur många säger till sin mamma att dom ska se på porr? Tänk lite, sluta va så jävla politisk korrekta hela tiden.
FÖRORT
planet: för min del får dom väl sponsras av vem dom vill. pengar är pengar. det var väl snarare dubbelmoralen i ledningens uttalanden som var rätt rolig.
Det är just d inte är. Pengar är inte pengar så som du menar... Jag tycker att Åbro är en bra sponsor, dock inte nån jävel som ska köpa aktier i ett lag som han vet nada om. Och på köpet smutsar han ner AIKs namn och han får reklam i tidningen.
FÖRORT
Jag är AIK:are, men tycker det var korkat sagt av Charlie. Alkoholen förstör ju mer i samhället än vad porr gör, därför bör AIK ta avstånd från det, om dom nu ska ta avstånd från annat. Det är min mening, självklart får alla tycka att jag är dum i huvudet och ha andra åsikter, men jag tycker det är lite dumt att säga att man ej vill förknippas med alkohol och ha ÅBRO som sponsor.
Ja men att dricka alkohol är norm i Sverige, att se på porr är inte det.
DIF!
Tror att det är minst lika många som kollar på porr som dricker alkohol.
Den där Charlie ger inte intryck av att vara den skarpaste kniven i lådan.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
Vad av mitt senaste inlägg är det ni inte förstår
FÖRORT
Men det är inte att ÅBRO är en dålig sponsor jag vill få fram. Jag menar bara att det är dubbelmoral att säga att man inte vill förknippas med alkohol, men ändå ha ÅBRO som huvudsponsor.
>>KungenKrook Charlie sade sprit, inte alkohol. Det är skillnad.
2009
MEN FÖR FAN det är inte dubbelmoral för jag förklarar för dig i mitt inlägg att porr upprör mera
FÖRORT
planet P1 det ær ju du som inte fattar. dubbelmoralen ligger i att de ær sponsrade av ÅBRO men inte vill førknippas med alkohol/sprit...
hejja
Womack Vad är skillnaden?
skillnaden är väl att aik inte vill förknippas med starksprit men det är helt okej att förknippas med starköl som säkerligen aldrig lett till några negativa beteenden eller livsöden...
Antar att det var en gnutta ironi?
KungenKrook vad blir du mest bäng på ett glas starköl eller ett glas starksprit ? där har du din skillnad.
SKU - SKU - SKULASON!
Jo, men blir du bäng av att kolla på en porrfilm?
nä ? hade jag varit gnagare hade jag varit nöjd med porr-miltons cash.
SKU - SKU - SKULASON!
öl o fotboll passar ihop så e de nog därför de står åbro. står de inte där så köper
folk en annan sort öl.. åbro vill tjäna cash.
KungenKrook - Det är inte att AIK inte vill förknippas med grejer som får en bäng, utan inte "(stark-)sprit och porr". D.v.s. de vill helst avsäga sig sponsring från Absolut och Max's. Men Åbro och Victoria's secret går bra. 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Dom skiter nog i porren, det är bara en bra grejj att säga till pressen. Det är skojjaren Milton dom vill komma undan...
Arguing over the internet is like competing in the special olympics; Even if you win, you're still a fucking retard!
men de finns ju jææætte starka øl också, vill de avstånd från de också?
hejja
Vore det inte coolt om det var porrbilder på deras tröjor istället för nuvarande ÅBRO? Hoppas ÅBRO drar sig ur och Milton tar över hela skiten. Mer porr i Allsvenskan
tror lätt inte att det är lika många som kollar porr som dricker alkohol, fan inte ens hälften av våra 1000000 a-lagare äger en tv.
Klart det är... Men faktum kvarstår att porrbranshen är en smutsig bransh och Berth Milton är en smutsig person, medans Åbro faktiskt står för en hel del bra värderingar...
Arguing over the internet is like competing in the special olympics; Even if you win, you're still a fucking retard!
och Åbros bra värderingar är?
Förstår vad KungenKrook försöker säga, men utan källa är det rätt svårt att kunna uttala sig om vad som är rätt, fel, löjligt eller smart. Det Mabande skrev låter mest korrekt i mina öron: att Åbro och exempelvis Victoria's Secret är mer ok än Absolut och Max's. Varför? För att öldrickande är en del av att vara svensk, kan man hävda; rättare sagt, det är betydligt vanligare och mer acceptabelt än att kolla hårdporr. Sen så har både Hammarby Fotboll och Djurgården Hockey varit sponsrade av Falcon, så det är inte bara AIK som gör det. Som AIKare är jag faktiskt inte så upprörd över att det kanske slussas in porrpengar in i AIK, även om det känns konstigt. Det som upprör mig mest är att en man som bestämde sig vid 45års ålder att bli AIKare äger en del av Vår klubb. Sån skit vill iaf JAG inte ha som ägare i AIK.
•pave paradise•
mike_ // Ja, dom gör ju exempelvis mycket för ungdomsfotbollen i AIK, sen har dom aktivt arbetat i kampanjer där man vill få kids under 18 att inte dricka och så vidare. Visst säger Berth att hans produkter inte lämpar sig för barn men det är ju inte samma sak. Åbro har gjort mycket för AIK, Berth har inte gjort ett piss. Henrik Dugge är en man som driver ett familjeföretag som gått i arv i fyra generationer, Berth blåste sin egen farsa på pengar. Åbro pröjsar skatt, det gör inte Berth. Åbro bidrar till att AIKs varumärke ska stärkas, Berth sitter som en svulst och suger åt sig allt som AIKs varumärke har att erbjuda. Om Berth Milton ges chansen så kommer han suga ut allt som finns i AIK tills att det inte finns någonting kvar, sedan kommer han att lämna AIK på ruinens brant och sticka hem till Barcelona för att sätta på unga tjejer som som kanske letar efter en chans efter att ha blivit misshandlade, kränkta eller våldtagna i hela sitt liv.
Jag försöker itne få fram om det är rätt eller fel att ta emot Miltons pengar, eller ha ÅBRO som sponsor. Jag tyckte bara det var dumt sagt att Charlie.
Jamen, utan källa går det inte att spekulera vidare, det har vi ju påpekat ett antal gånger redan.
•pave paradise•
förstår nada av sponsringen för aik, varför sånt jävla snack:P? ÅBRO shit ett helt vanligt företag som tillverkar öl, öl och fotboll har hört ihop gryymt länge, sen har ja aldrig hört att aik blir förknippade med alkohol, men om vi ska prata lite om porren så, nja vettefan, alla djurgårdare tycker givetvis att det är perfekt att vi blir sponsrade av ett porrbolag så dom kan komma på fler (asdåliga) ramsor, och tifon mot AIK, men någon som verkligen sägs försöka stoppa huliganismen i svensk fotboll borde iaf.. få en chans innan alla dömer ut honom, herregud man måste väl få heja på de lag man vill eller? sen kan vi snacka om vad folk tycker e rätt eller fel om porr, men det hör inte till! samma sak om att jag tycker att DIF´s största sponsor VOLVO är rena svenne företaget, VOLVO och fotboll hör väl inte ihop eller?
man måste komma ihåg att åbro även tillverkar soda.
>>KungenKrook Men din källa motsäger ju dig.
2009
Jaså? På vilket sätt?
Milton bryr sig inte om AIK. Därför ska han inte ens få RÖRA AIK.
•pave paradise•