I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

WM (Whoa-mästerskapet) i fotboll.

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

   

2007-11-20 23:13

WM (Whoa-mästerskapet) i fotboll.

Jag har en idrottshall, fotbollar och stort intresse för fotboll.

Visst fan skulle det vara kul att se vilka som är bäst på fotboll på Whoa?

Jag tänkte att man får fixa ett lag, hitta på ett lagnamn, anmäla sig, skaffa några fina tröjor (Skriva något roligt på en t-shirt), och komma och lira. Sen kan alla lägga t.ex. 50 kr var, och så får vinnarna dela på potten.

Då är det alltså futsal som gäller, men vi plockar bort alla jobbiga regler, och kör bara med grundreglerna liksom.

Hålla sig innanför linjerna, inte ta med händer, om du inte är målvakt, inte spela allt för fult och lite sånt. Dricka annat än vatten är givetvis tillåtet.

Det är alltså 4+målvakt man ställer upp med. Sen får man givetvis ha avbytare, om man så vill. Blanda tjejer och killar om ni vill.

Rena tjejlag får 3 bonusstraffat innan matchen, för att jämna ut det hela.

Dommare kommer vi att fixa, men inga "riktiga". Jag har polare som är dommare (jag vet, idioter), och dom ställer upp och dömmer.

Alla skulle kunna ha två ställ tröjor. Ett par mörka, och ett ljusa, så vi slipper ha med västar.

Efter turneringen kan vi ju gå ut i samlad trupp och fira segern/andraplatsen/whatever.

Nu har jag inte planerat allt in i minsta detalj, men visst fan skulle det vara roligt? Det blir i Örebro, då det är där jag har tillgång till hallen.

Så, är ni sugna så skriv här, så jag får se om intresse finns :)

VI ÄR ÖVERALLT!
Dubbeln 2lax9!