I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

magrutor och muskler ! :) (vill ha tips)

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2007-11-14 21:24

magrutor och muskler ! :) (vill ha tips)

tjena , jag är 13 år , och jag undrar villka tips ni har för att skaffa 6 pack och rätt stora muskler eller möjliga för min åldler , kan tränna vardagar morgon och kväll . ska jag ha hantlar eller hur ska jag göra , är tacksam för tips .

2007-11-14 21:30
e detta i fel ämmne ? ska jag skriva det i blandat istället ? , men om det inte e det så UPP ! :D

2007-11-14 22:25
eller så kan du vänta i 3 år så kan du fråga då.. du är fööööör liten för att träna..
saaaru..

2007-11-14 23:22
Undvik att lyfta skrot tills du är äldre. Annars nöter du ned benstommen och förblir dvärg resten av ditt liv. För övrigt så är det bara att träna med kroppen som tyngd, innebär inget slitage på kroppen samtidigt som det är gratis :)
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.

2007-11-14 23:58
Potatoe said it!

Och kom ihåg för magen = kontakt is the key
 Procreate, receive compensation.

2007-11-15 01:06
gör situps tills du blir 15-16 fråga igen då

2007-11-15 01:11
Fick just upp en bild på hur han lär se ut efter 2-3 år av Endast sit-up hahahhaha
 Procreate, receive compensation.

2007-11-15 12:55
kör armhävningar, situps och liknande. känns det för lätt så är det lätt att göra dem mycket svårare. när du kör armhävningar kan du t.ex ha händerna på varnadra som ett X. bara att ta dom närmre varandra från grundpositionen. träna även triceps mm.
 Haters gon' hate...

2007-11-15 13:47
Springa är även bra!
http://blogg.streetsofgothenburg.se/

2007-11-15 15:37
Varför skulle killen inte kunna börja styrketräna redan vid 13 års ålder? Det är bara en svensk myt att styrketräning är farlig vid låg ålder - det finns inga studier som bevisar att så är fallet. Däremot så har musklerna begränsad förmåga att växa vid unga ålder, men styrkträning med vikter är snarare hälsosamt än hälsofarligt även för 13-åringar!
"I Hate CD´s, CD records are fake" - Promoe

"Rappar helt utan budskap och tänker fortsätta med det" - Motorisk Afasi

2007-11-15 15:41
jag har bara hört som de flesta i tråden att det är bäst att köra med kroppen som vikt..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-15 15:48
Jag var på en gästföreläsning med Michail Tonkonogi (docent i fysiologi) och han hade vetenskaplig studerat styrketräningens påverkan hos personer som ännu inte kommit in i puberteten. Hans slutsats var att även små barn kan erhålla ökad styrka (upp till 30%) genom styrketräning + att hans resultat pekar på styrketräning ökar rörelsetekniken, har en skadeförbyggande effekt samt har positiv påverkan av skelettes uppbyggnad. Hans studier visar även på att skaderiskerna med att träna som barn i det närmaste är obefintlig.
"I Hate CD´s, CD records are fake" - Promoe

"Rappar helt utan budskap och tänker fortsätta med det" - Motorisk Afasi

2007-11-15 15:53
låter nice, dags att sänka gymåldersgränsen till 13 sverige!:D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-15 16:22
tack för alla seriösa svar xD

2007-11-15 17:06
Xtremesia P15

Nej då det fortfarande kvarstår att en 13-åring (inte bara 13-åringar utan i alla åldrar, men risken ökar ju yngre man är) inte vet hur man tränar och skadar sig lätt då.
 DIF!

2007-11-15 20:31
eller så är man inte så jävla fåfäng när man är 13 år utan lever sitt liv och skitskoj....om man nu inte finner att styrketräning är det roligaste man kan syssla med....men vid 13 års ålder så är det väl knappast särskilt vanligt....hursomhelst..varför sysslar du inte med någon annan sport än just styrketräning med vikter??
tut!

2007-11-15 20:54
jag spelar innebandy och fotboll , men vill ha lite muskler , inte fetta muskler men magrutor och lite sont

2007-11-15 22:54
Det bör du ju få genom din idrott om du tränar hårt och engagerat. Spelar själv bandy (nej, inte innebandy) och har från det fått de muskler som jag vill ha. Rörliga, uthålliga muskler som gör att man utan problem orkar spela 90 min i sträck.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.

2007-11-16 20:13
Som alla säger till mig: Sluta grogga, börja jogga!
Arguing over the internet is like competing in the special olympics; Even if you win, you're still a fucking retard!