I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jose Mourinho lamnar Chelsea idag!

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2007-09-20 02:04

Jose Mourinho lamnar Chelsea idag!

Chelsea manager Jose Mourinho has left the club, according to reports this morning.

Reports say that he sent news of his departure from Stamford Bridge in text messages to senior players yesterday evening.

The reports follow the Blues' disappointing Champions League draw at home to Norwegian side Rosenborg on Tuesday, although as yet there has been no confirmation from the club.

Fran the Guardian.co.uk, lank finns har.

Stay tuned ..

Vore ganska synd, efter 3 ar vid rodret borjar bataljerna med SAF bli intressanta. Skulle vara Chelsea's forlust.

Asikter och tankar?

2007-09-20 02:14
jag hörde det precis också

2007-09-20 02:20
Capello som ersättare kanske. :)

2007-09-20 02:31

José Mourinho dramatically left Chelsea with immediate effect yesterday after a final bust-up with Roman Abramovich. The manager is understood to have contacted five senior players in the afternoon to tell them that he was leaving, without offering any detailed explanation for his sudden departure.

Mourinho is believed to have phoned Frank Lampard before sending text messages to several other players, telling them only that he had had enough and would not see them again. The exact circumstances behind his departure are already being disputed — the Portuguese will insist that he has been dismissed, but Chelsea are adamant that he has resigned.

Whatever the truth, the news appears to have taken many of Chelsea’s senior executives by surprise. Peter Kenyon, the chief executive, Bruce Buck, the chairman, and Abramovich’s key aide, Eugene Tenenbaum, were called to an emergency meeting at Stamford Bridge last night to discuss the crisis.

The majority of Chelsea’s staff and players had been enjoying a relaxing evening at a cinema at Fulham Broadway watching a screening of Blue Revolution, a new documentary about the Abramovich years, but were called away to deal with revolutionary events of their own. Abramovich, the billionaire owner, had cancelled a business trip earlier in the day to hold talks with Tenenbaum, although they were initially thought to be about the poor attendance for Tuesday’s Champions League draw with Rosenborg rather than the manager’s future.

Mourinho’s departure is understood to have been a result of his growing belief that his relationship with Abramovich had been fractured beyond repair. He has barely been on speaking terms with the Russian since a huge row erupted in January over a lack of funds to sign players during the transfer window, Mourinho’s reluctance to play Andriy Shevchenko and the Russian’s desire to bring in Avram Grant to work with the misfiring striker.

The former Israel coach was recruited in the summer as director of football as a fragile peace broke out, but it has proved to be brief. Mourinho and Abramovich are believed to have exchanged strong words after Saturday’s goalless draw against Blackburn Rovers. Abramovich spent considerable time and energy searching for a replacement as manager as their relationship soured towards the end of last season, making a firm offer to Jürgen Klinsmann, but after failing to find a successor, reluctantly decided to give Mourinho one more season.

For his part, Mourinho — whose £5.2 million a year contract was due to expire in 2010 — has long since concluded that he was not being allowed to do his job. His authority was first undermined by Abramovich’s decision to recruit Frank Arnesen from Tottenham Hotspur as director of scouting and youth development in May 2005 and further eroded by the signing of Shevchenko and the arrival of Grant, who is well placed to take over as a caretaker manager in the short term.

Mourinho’s departure brings to an end a stormy three-year reign during which he ended Chelsea’s 50-year wait for the league title, immediately following up with a second championship, but failed to realise Abramovich’s dream of conquering Europe. After resolving the terms of his payoff, Chelsea must turn their attention to finding a replacement, with Guus Hiddink and Klinsmann likely to be targeted for one of the most highly rewarded but pressurised jobs in world football.

Denna artikel kommer alltsa ut torsdag morgon, sa "yesterday evening" blir inatt, nar detta postas.
Fran the times

2007-09-20 02:54

BBC radio 5 har konfimerat det hela, han ska saga farval till spelare idag, och sen ar det tack och adjo.

2007-09-20 07:42
Gah...

Bara brittiska tidningar som kan lyckas suga ut allt kul ur en sånhär fantastisk nyhet...
•pave paradise•
Webmaster

2007-09-20 07:59
Intressant som fan. Håller det på att falla sönder? Det är ju knappast planerat att han drar.

Man har ju fått känslan av att många av de bästa spelarna Terry, Drogba, Lampard alltid har varit stora Mourinho vänner. Skulle inte säga nej till att ha Drogba i laget om han vill dra ;)

Och undra va Jose går, förmodligen nåt lugnare lag i nåt lugnare land skulle jag tro. Han skulle nog få några millar av Tottenham iofs ;) Alla är alltid aktuella för Tottenhamn .. hehe.

Ja, får se då om Chelsea gör en "insats för klubben" mot United nu eller om dom har annat att tänka på ..

Glory glory!
alternativeto.net | whoa.nu | olaj.se | 27kb.se

2007-09-20 08:00
Han kommer som tredjetränare i AIK, sanna mina ord. Perfekt kompliment till Norlings lugn och Nebosjas allmänna trixighet!

Skämt åsido, Chelsea är härmed dödsförklarade.
•pave paradise•

2007-09-20 09:20
Det gillade jag inte alls, alltid varit glad i the special one. Bara dom nu skaffar en kompetent tränare som ersätter och ingen jävla rookie.
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.

2007-09-20 10:19
hahahahaahahaha back to the shitty team you always been!! YNWA!!!!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-20 10:22
Fetlyrik, gå och lägg dig
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.

2007-09-20 10:35
Synd. Hoppas Klintsmann tar över. Han hade varit perfekt i Chelsea.
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.

2007-09-20 10:44
Frågan just nu är ju ändå om man kommer hitta Mourinhos kropp eller inte, kommer han bara försvinna? Den ryska maffian gör ju sitt jobb ganska bra om man säger så.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-20 11:31
Äh Roman är en tönt som inte har det minsta med maffian och göra. Lika illa som hela chelsea, hoppas skitlaget går under!
ask Beavis, I get nothing Butt-head

2007-09-20 12:10
Nu är ordningen i fotbollsvärlden återställd iaf. Tillbaks till mitten av ligan nu, Chelski.
•pave paradise•

2007-09-20 12:41
Avram Grant, kul jul.

2007-09-20 13:36

Hahaha var det inte han som dissa en annan tränare för att han var arbetslös. What goes around comes around

Shuu

2007-09-20 13:36

Punk

Shuu

2007-09-20 13:47
Han kommer ju inte ha problem att få ett nytt jobb.

2007-09-20 15:17
haha så gott
SKU - SKU - SKULASON!

2007-09-20 16:00
Tänkte direkt på Capello som ersättare när jag hörde detta. Hursomhelst kommer knappast chelsea bli ett mittenlag nu, hur mycket man än önskar det. Ersättaren lär ju inte bli nån medelmåtta.

2007-09-20 16:05

2007-09-20 16:20

51-årig israel ersätter Mourinho  

Chelseas fotbollsdirektör Avram Grant,
  51, tar över tränarrollen i klubben. 
  "Vi är mycket nöjda med att vi i     
  Avram har en erfaren man som kan ta  
  över omedelbart vid den här svåra    
  tidpunkten", bekräftar klubben.      

Israelen Grant, som är nära vän med  
  Chelseas ägare Roman Abramovitj, kom 
  till klubben i somras. Han har varit 
  Israels förbundskapten och även tränat

Maccabi Haifa och Maccabi Tel Aviv.  

.............

Jag har aldrig gillat Chelsea. Jag ogillade dem ännu mer när Roman kom till klubben. Jag ogillade de som mest när Mourinho kom dit. Nu kan jag inte beskriva mitt ogillande över detta pengabygge. Hoppas hela jävla skiten fallar sönder och samman!

"Vad är det för skillnad på den ekorren och Tottenham? Den ekorren har varit med i Champions League"

2007-09-20 17:58

Chelsea har ändå inte varit något större hot, lika stor nyheten som när Fulhams tränare avgick.

Shuu

2007-09-20 18:31

Pengabygge kan man väl kalla Liverpool och Man Utd. lika gärna. Nu kommer Chelsea brista iaf. ingen stor titel för dom i år. 

2007-09-20 18:33
Hoffa1991 F69
Du kommer att förstå sen när du blir lite äldre, bubben

2007-09-20 19:34
Rastasite P18

Vad kommer jag att förstå när jag blir äldre? Att det bara handlar om "pengar pengar" överallt i sportvärlden nuförtiden?
"Vad är det för skillnad på den ekorren och Tottenham? Den ekorren har varit med i Champions League"

2007-09-20 21:54
Hoffa1991 F69
Nej då kommer du lära dig att inte hoppa på internet-trender som t.ex. det här med Chelsea och pengar.

Haha tränade inte JM's typ avlägsna släkting Assyriska ett tag? haha minns att Aftonbladet drog igång maskineriet ordentligt och började spekulera i spelarlån från Chelsea, haha

2007-09-20 22:02
Rastasite:
Haha, det är ingen "Internet-trend" att säga att Chelsea är pengar. Vad snckar du om?
I stick my dick in your ear - and fuck what you heard

2007-09-20 23:48
Bara att ställa in sig på en fiasko sässong. Om vi tar en cl-plats är jag mer än nöjd och väldigt överraskad.

Men den diskussionen om Chelsea pengar hit och dit är gammal nu. Hela premier-leauge kommer snart vara full av mini roman´s, kolla bara på den före detta thailändske premiärministern Thaksin Shinawatra som numera äger Man City. Även Liverpool och West Ham har tagits över av utländska affärsmän med stora plånböcker i form av amerikanerna Hicks och Gillett samt islänningen Eggert Magnusson. Manchester har ju som alla också vet redan amerikanskt styre. United, som förövrigt värvade för 722 Mkr, snäppet före storsatsande Liverpool som investerade nästan lika mycket i nya spelare. Det är i paritet med spanska Barcelona som alltid brukar smälla på en eller ett par jätte värvningar. "Ryss pengar", "maffia" osv ... fan släpp det nu och gå vidare, Roman var möjligtvis först, men han är fan inte ensam längre.

2007-09-21 00:15
Underbart! Den jävla tattaren som aldrig kan inse att andra laget var bättre vid torsk. idioten skyllde ju på det mesta, men humor o alltid lika kul när chelski åkte på knock.
BRINN CHELSEA BRINN

2007-09-21 08:55
dra åt helvete och kom aldrig tillbaks till england

2007-09-21 10:35

De fanatiska fotbollsproletärena jublar över att facistiske managern José Mourinho har blivit sparkad från de marinblåa partiet Chelsea. Detta är sannorlikt en stor dag för proletärerna som vill se Facistledaren Roman Abramovich rike falla i bitar. Länge leve proletärerna och död åt det stenrika överrepresenterade Chelsea, hurra hurra hurra!

:P haha ska bli kul nu när det har skapats oro i Chelsea, först ut Drogba sen?

"Hiphop är som lösviktgodis, man plockar sina favoriter " <br>

2007-09-21 10:40
Ska nog snarare säga vem blir först in - Ny tränare. nya önskemäl och säkerligen en eller två nya spelare vad det lider.

2007-09-21 10:53
Tränar jobbet har juh tillfälligt Avram Grant, men man vet aldrig vad Roman har för planer, Roman kanske vill ha mer inflytande i lagets spel, och då kanske han väljer att ha kvar Avram säsongen ut. Men jag skulle tro att det kommer en ny manager innan det. Annars kommer chelsea vara för skakat, men en vinst mot Man U kommer stärka Chelsea enormt, men förutsättningarna ser betydligt sämre ut än bara för 4 dagar sen
"Hiphop är som lösviktgodis, man plockar sina favoriter " <br>

2007-09-21 11:07
Absolut, jag tror vi får storstryk på söndag. Men visst, Roman vill nog ha en erkänd tränare vad det lider.

2007-09-21 14:24
Tycker det är synd att han lämnar, trots att jag inte supportar Chelsea.
 Skön figur som livat upp stämningen i premier league.

Hur mår man som Chelseafan nu? Psycholess P27 t ex
"Ibland när när jag känner för att träna brukar jag chilla i soffan och vänta tills det går över.."

2007-09-21 14:31
Rastasite P18

Åkej Åkej

Mourinho tar över Tottenheim när Martin Jol får kicken? (inte för jag tror det men vem vet?)

2007-09-21 14:33
Jo, Tottenhams tränare lär kickas efter 6-1-vinst i UEFAcupen. Mhm.
•pave paradise•

2007-09-21 14:41
Man mår riktigt dåligt. Andra lags fans må hata "the special one", det förstår jag, men när snubben representerar din klubb, då är han gud. Kaxig, och kompetent som ett få - folk som säger annat har ingen koll. Efter sig lämnar han i alla fall två ligatitlar, två ligacuptitlar, en FA-cuptitel samt en Community Shield-titel. Det är bra hur man än vrider på det.

Jag tror faktiskt inte att det kommer bli en mass-flykt som andra tycks tro. Alla av värde utom Lamps är egentligen redan knytna till klubben. Men jag tror att det kommer bli kaos i lägret :(
Jag har som sagt ställt in mig på en medioker sässong i chelsea mått mätt. Övre midtable ska vi klara med det spelar materialet vi förfogar över. Tar vi en cl plats är jag oerhört glad. Men det är nog typ där man får lägga ribban till att börja med innan man kan bilda en uppfattning över hur Avery vill spela och vilka som kommer få bli den "nya stommen" om det nu blir så. Kommer han byta spelsystem? Kommer han rata vissa och lyfta fram nya icke testade spelare? Kommer han vara defensivt lagd eller kommer han vara Romans marionett docka och spela offensiv glad-fotboll utan en tanke? Frågorna är många, svaren är få. Hade det varit en redan etablerad tränare som hade tagit över hade man vetat lite mer än vad man gör nu, jag menar, tränat Macabi Haifa och Israels landslag och missar genrepet mot utd pga religions förpliktelser, va fan är det liksom? Sen visst, Avery är med all säkerhet inte en långsiktig lösning, så vem som kommer vid ett senare tillfälle återstår att se.

Det jag hoppas på är att Terry tar sitt ansvar nu och styr upp skiten med sitt chelsea hjärta och att laget börjar spela fotboll igen. Har ingen aning om hur Avram kommer vilja spela men jag har svårt att tro att det kommer räcka taktiskt mot lag som Arsenal (som dom spelar just nu), Man utd och Liverpool. Således tror jag inte på några mirakel på söndag utan är negativ och ställer in mig på en utskåpning. Då blir jag inte så jävla besviken om det nu skulle hända, men jag blir mjävlig glad om vi tar en pinne med oss hem.

2007-09-21 15:08
goal.com

Bra trovärdig källa där.

Läste i en ding ding värld att cfc värvat kaká och ronaldinho.

2007-09-21 17:00
lhabia X0

Ja vad hette laget då? Annathosis eller vad fan det nu var!? Det var fan inte Blackburn eller något i den stilen...

Förresten har de tatt 4p på 6 matcher om du inte visste. En typiskt Sp*rs inledning när man vaknar på slutet av säsongen.

2007-09-21 18:49
Fotbollsvärldens arrogantaste tränare? Måhända men ingen kan ta i från honom hans taktiska kunnande och hans coachning under matcherna. I mitt tycke är han den skarpaste och så låter han ingen smutskasta hans spelare eller honom själv för den delen.
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat

2007-09-21 19:43

Känner rätt stor skadeglädje, men lite ledsen att framtida möten mellan Barca och Chelsea inte kommer vara lika heta som när Mourinho var med.

2007-09-22 01:13
Citat från Avram Grant

- Jag har full respekt för vad José Mourinho gjort och jag vill följa
upp hans framgångar och skapa egna. Men fotboll är också underhållning.
Vi måste vinna matcher, vinna titlar men måste spela positiv fotboll.

Spontant känns det som om Roman talar genom Avram. Fan att han ska lägga sig i fotbollen så mycket. Jaja, vi får se, offensiv fotboll är alltid roligt, bara att hoppas att det inte läcker för mycket bakåt.

Ska bli intressant om det är ord eller om det stämmer på Söndag.