Tjej fotbolls VM = Ett skämt
Jag måste säga att det här är ju bedrövligt.. jag tror att hittills i denna vm turnering i Kina så har 4 hörnor gott direkt i mål. För flera år sedan snackade Mona Sahlin om att dam fotboll måste bli mer uppmärksammat. DEt funkar inte riktigt så. Alla vill se underhållning .. Precis som programmen på tv. Dam fotboll är långsam, dålig teknisk, dåligt fysiskt. och spelarna är ju inte ens smarta fotbollsspelare (vissa av dem alltså) Det ser ju inte ens ut som att dem siktar in inläggen oftast, dem slår den och hoppas den går till någon.. Det är bara dem hyfsat tekniska spelarna som blir klassade som bra. Lotta Schelin tex och marta.. sen finns det större och starkare forwarder som oxå är bättre men det är för att dem är fysiskt överlägsna backarna, målvakterna är för korta och väldigt risiga.. Det är inte alls konstigt att det inte är folk som kollar Vad tycker ni?
Är det bara jag eller har vi nu upplevt två särskrivningar i ett ord? Aja klart damidrott kan vara underhållande,men då krävs det mindre kläder, tyvärr.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
tycker de spelar sämst, känns som ett gäng b-lag visas på tv
These rappers think I'm worried bout' a punchline, I show more purpose than thier whole carreers in one line
Jag lovar att mitt lag skulle krossa de flesta där
Mig personligen så tycker jag det är kul att damfotbollen går framåt (Ja, det gör den). Man måste ju tänka att damfotbollen är inte så gammal och har ju inte alls fått uppmärksamhet. Jag vill så klart att tjejerna ska få sin del av kakan när det gäller kändisskap så som herrarna får. När det gäller alla sporterna så kan vi ju dra samma slutsats i samtliga sporter: Tennis Ishockey Volleyboll etc.. De flesta lagsporterna samt enmanssporter där det krävs bra fysik. Det går ju inte i samma tempo precis... Man kan inte jämföra herr och damfotboll (som exempel) eftersom det inte är samma sport. Fast att det ändå är samma sport. Fast för fan, jag gillar absolut inte att titta på damfotboll (eller nån annan damidrott som inte gått specielt mycket framåt). Fast jag bryr mig om hur det går för Sverige absolut :)
"Vad är det för skillnad på den ekorren och Tottenham? Den ekorren har varit med i Champions League"
Japp, ett skämt är vad det är. Varje sekund av damfotboll går vi miste av riktig sport.. fyfan.
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Damfotbollen går framåt men den förtjänar dock ingen större uppmärksamhet än.. Fast det är ändå positivt att den får uppmärksamhet, det får nämligen fler brudar att prova på sporter.. Tycker ändå att dam hockeyn och fotbollen har potential att bli stora sporter om de bara kan sluta envisas med "brud"-reglerna. T ex som i hockeyn där det nästan olagligt att peta på varandra.
Omae wa jowai
jag trodde att vi hade kommit överens om att inte prata om dam -fotboll?
Snus är de intellektuellas drog.©<br>
Tycker såklart det är bra att tjejer vill lira fotboll, men det finns inget som helst underhållningsvärde i sporten som det är nu. Att försöka uppa damfotbollen till en nivå som ens är i närheten av herrfotboll (rent medialt) är helt jävla banans.
gääääsp...
dingrinn.blogspot.com
Mysigt med gammal hederlig whoa-manschauvinism ;)
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
Jag håller med om att damfotbollen måste genomgå en ordentlig förändring för att höja underhållningsvärdet, vilket i sin tur höjer sportens konkurenskraft rent ekonomiskt. Problemet är att mina argument placerar mig i facket för "mansgrisar" trots att det egentligen bara är ren logik det handlar om. Men okej, vi kör. Här är min modell för roligare damfotboll.1. Mindre plan. Varför? Jo, damer är nämligen mindre än män, springer långsammare än män, och orkar inte alltid springa lika länge som män. En något mindre plan hade höjt tempot i matcherna och även höjt underhållningsvärdet.2. Mindre mål. Ja, de stackars målvakterna i damfotboll har enormt svårt att plocka ner höjdbollarna, oavsett om de kommer rakt framifrån eller från hörnflaggan, de letar sig alltid in på något vänster. Sänk ribban lite vetja.3. Mindre och lättare boll. Jo den bollen som vi grabbar sparkar på är både stor och tung, en lite mindre och lättare boll hade ökat bollförflyttningen mellan tjejerna på plan, det hade blivit enklare för dem att genomföra dribblingar och slå snabba bollar. Tyvärr är det knapp styrfart på spelet idag och det är därför det sitter 200 entusiaster på läktaren istället för 20,000 (nu syftar jag inte på Kina, ta en titt på damallsvenskan). Ska vi ta den sista också? Okej då.. Tajtare kläder. Men kom igen för fan. Medans herrarnas fotbollsoutfit blir allt tajtare (se Italien t ex) så blir tjejernas bara plufsigare. lägg ner det där för fan, vi gillar former, ge oss det. Ytterligare en bra anledning att se damfotboll (om vi bortser från det sportsliga) Sådär, spy galla på mig nu, men jag tycker fortfarande att jag har rätt.
http://www.myspace.com/dirtydonline
kvinnor kommer ju aldrig bli lika starka fysiskt som män, så på den delen blir de nog inte bättre.. där emot tror jag de skulle få stor uppmärksamhet om Sverige går långt, men som dom spelar nu äre inte ens kul att kolla på, inte ens skandalerna gör de mer spännande
Producent
2007-09-14 22:55
Det är inte samma sport som herrfotboll men samtidigt tycker jag att det också kommit dit, och därför reagerar man inte längre. Men det kanske måste göras något för att göra det bättre, kanske "lägre mål" så man inte kan lobba lika lätt. Men samtidigt kan det förstöra charmen med att det kan bli mycket mål. Jag anser dock att de borde satsa på en lättare boll så det man skicka iväg den längre. Men det är ju en annan sport och visst är det roligt att de kommit underfund med det själva också. Bara hoppas att Sverige kan visa att de också kan spela damfotboll.
http://northmountains.com
det jag tyckte gjorde dagens match tråkig att kolla på, ur svensk synvinkel var att dom flesta svenskar bara skulle slå långbollar, och när dom slog dessa långbollar så tjongar dom bara iväg bollen, dom siktade inte. Annars är det kul att den går framåt, damfotbollen alltså.
Bara oinspirerade lag som inte har utrymme för kreativitet står och tjongar upp bollen i 90 minuter, och till vilken nytta. Hanna Ljungberg är ju typ kortare är Timbuktu. Blir så jävla förbannad när jag ser lag spela på det sättet om och om igen, det är så fegt, så dumt, så svenskt, men skillnaden på damerna och herrarna är att vi har 2 jättar där framme som kan plocka ner de där bollarna. Varför spelar de aldrig längs marken, 1-2 touch rulla bollen, varför kan vi aldrig ha spelande landslag?? Jag ska fan söka posten om Svennerby får sparken.
man tycker att dom borde ha bättre teknik än vad dom har faktiskt..
Bollen e för tung för dem..
asså jag hoppas ni inte tror att jag menar att tjejer inte ska spela fotboll alls. det är inte så jag menar. Det jag syftar på är att jag tycker det är löjligt att de säger att de har ett mål att dam fotboll ska ha samma publik skara som männen. Det hela handlar om underhållning.. Jag menar det är ju helt klart mer åskådare på de bättre lagen i allsvenskans matcher än dem sämre, samma sakk med damer. Det som gör fotboll underhållande det är jämna matcher, kamp matcher, tekniska matcher, tyvärr har dam-fotbollen inte det.. Tyskland - Argentina (damer) i VM 11-0 eller va fan det var Tyskland - San Marino (herrar) i kvalet 12-0. där snackar vi mer än 100 lags skillnad i rankingen medans argentina är typ top 10 i världen i damfotboll. Hur i helvete går det till Jätte jämn match.
Har någon någonsin sätt ett rött kort halas upp i en dam match, nej för dem tacklar ju aldrig så oschysst.
Tycker oxå att domaren är en riktigt kärring i dam matcherna, det kanske bara är jag, jag vet inte. Aja nu låter det som jag trackar ner ännu mer
märkte nu att de visade Danmark - Nya Zeeland på fyran, folk måste väl ha bättre saker att göra en lördagförmiddag än att titta på denna match?
No point in mentioning those bats, I thought. The poor bastard will see them soon enough.
Tyskland - Saudiarabien 8-0 (VM 2002, herrar) Tyskland - Argentina 11-0 (VM 2007, damer)
"I Hate CD´s, CD records are fake" - Promoe "Rappar helt utan budskap och tänker fortsätta med det" - Motorisk Afasi
"Damfotboll är ett skämt Jag läser att Tyskland besegrade Argentina med 11-0 i fotbolls-VM för damer. Och blir lite småförbannad på att TV4 och Aftonbladet och alla andra pk-medier vill att vi ska ta den där sporten på allvar. Genom att sända och rapportera oproportionerligt mycket damfotboll förväntar de sig att intresset ska bli större. De försöker skapa ett beroende. Men det kommer aldrig att gå med damfotbollen. Nej, det kommer inte det. För nästan all typ av underhållning får den uppmärksamhet som den förtjänar. Ibland kan det ta lång tid att få den där uppmärksamheten. Och den tiden har inte riktigt gått ännu för damfotbollen. För damfotboll är ett jävla skämt som sport. Störtlöjligt. Korpfotboll är mer underhållande än damfotboll, för där har lagen i alla fall roliga namn. 11-0! Elva noll! Jag är naturligtvis inte emot att tjejer ska spela fotboll. Jag är emot mediebevakningen, bara. De kör ned sin skit om Josefin Ökvist och Hanna Ljungberg och Viktoria Svensson i käften på mig. Och jag mår illa av det. För de förtjänar det inte. De är inte bra på att spela fotboll. Spela damfotboll på sjumanna-plan istället. Med en mindre boll. Då blir det roligare att titta. Tempo. Och om tio-tjugo år kanske intresset har ökat. Och då, men först då, är det motiverat att sända det. 11-0. Jesus Kristus." Från Schulmans blogg
"Butters...I hate you with every inch of my body..." - Cartman
Jag känner verkligen igen mig i den obehagliga, äckliga känslan av att få damfotboll nedtryckt i halsen...
"Butters...I hate you with every inch of my body..." - Cartman
Damfotbollen är bedrövlig, man blir ju tokig så segt det går, däremot dam tennis, fyfan det röjjer lagom mkt!
-You cant smell vodka, thats the beauty of it. -Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
vad är det som gäller med damers medverkan i "riktig" fotboll? I allsvenskan så får ju iaf tjejer spela om dom platsar, gäller samma sak på internationell nivå? i ett helt jämnställt samhälle borde väll kvinnor och män tävla på samma vilkor och i samma seriesystem... sen om det är med blandade lag eller med speciella herr o damlag är en annan sak... speciellt tävling för bara damer känns ju som nån sorts paraolympics, dom som är med där får egentligen vara med i riktiga vm men platsar inte, men dom som är med i riktiga vm får inte va med i dam-vm... krossa sexismen
Dammålvakter har aldrig varit bra, fattar inte varför dom börjar uppmärksamma det först nu? Sen är ju de bästa lagen inte ens Superettan-klass, vilket är tråkigt så klart... Men i brist på annan sport på TV så kan jag glo på dam-VM, speciellt om man tippat på det...
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
Brasilien leder nu med 4-0 mot Kina ser jag. De brasilianska laget ska vara sååå tekniska och duktiga. Jag sitter och analyserar deras spel lite nu... de spelar helt seriöst lika bra som när jag spelade fotboll, när vi var 12 år och försökte finta lite. Det är den tekniken dom har... Det är ju LÖJLIGT!
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
Damfotboll är ett skämt, kvinnliga kommentatorer på herrmatcher är också ett jävla skämt!
SHOW Stockholm | www.showstockholm.com
Bryr mig inte alls om VM..
Visst får man stå ut med lite reportage i sporten och så men annars går det undvika det rätt bra. Att det blir 11-0 är jävligt synd för damfotbollen för det ger alla oss som inte tycker om den en chans att hacka på den en mer. Men egentligen är det inte många idrotter som är så jämna som herr fotbollen. Hockey Vm skulle man ju egentligen kunna köra kvartsfinaler direkt. Damfotboll har blivit jämnare och lär fortsätta bli det.
Johan Cruyff sade 89, att IFKs första UEFA-cupguld var det mest positiva i europeisk klubbfotboll under hela decenniet! - och var i stånd att föra matcher även på bortaplan mot europeiska toppklubbar
Bajens P90 lag utklassade Bajens A-Lag i en match för ett tag sen höhö. Damfotboll är inte bra, så enkelt är det. Förstår inte varför tv 4 väljer att visa en match i damallsvenskan framför en e herrallsvenskan på en lördag:S helt sjukt dom kan ju inte få ngra tittarsiffror alls. Det är roligare att kolla på tredje klotet från solen (som är skittråkigt) än niggeria - korea om man säger så...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Det är tråkigt, men det går fan inte att kolla på skiten.
I'm at war tonight, You're in over your head, she said.
Jag blir så trött på Nordkoreanerna! Nordkoreaner är det sjukaste jävla landet! är deras spelare ens tjejer? fula små kamikaze spelare. kom igen nu sverige krossa dom där jävlarna och skicka hem dom till tortyr och förtryck.
Jag är en tviiiiivelaktig figur
hallifax P61 hahahaha, såg matchen och att om Sverigen ens skulle kunna krossa något skulle de behöva ha superkrafter. Sköna Koreaner som blockar allting.
tåg, tåg och...tåg!
jag blev nästan lite glad åt att det gick dåligt för dom :/
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Fotboll är tråkigt hursomhelst, spelar ingen roll vilket kön. Är ju bara kvinnor allihopa.
Det är inte lätt när det är svårt..
Satan vad dåligt det var. Hur mycket felpassar och konstiga passar som helst. Domaren var värdelös och pandorna gick vidare
Hasch och Kokain - Bajensvin!
Såg ungefär halva andra halvlek idag när jag satt och zappade kanaler. Fyfan, sista gången jag kollade på damfotboll!! Felpassningar hela tiden och missar av i princip öppna mål?! Nej nej, detta var inte bra.
Såg matchen idag, tycker vissa av sveriges spelare var duktiga, bla lotta shelin (stavas?:P). tycker sverige förtjänade vinsten idag iaf! Sen att domaren var ett skämt, koreanskorna spelade osportsligt och att sverige inte vann med tillräckligt mycket är en annan sak.
såg nån match där de sköt dommaren när de skulle passa... ffs
These rappers think I'm worried bout' a punchline, I show more purpose than thier whole carreers in one line
dagens match var ju definitivt undermålig... ett tag hade koreanskorna 7(!) insparkar på 5(!) minuter pga att svenskorna tjongade bollen i vild panik.. liksom seriöst ta bort det från tv tills det e moget nog att visas... för fan har sett mycket bättre spel på lilla sportsspegeln...
Omae wa jowai
HAHAHAHA, åkte Sverige ut???? Hahahahaha...herregud vad dåligt, SÅÅÅÅ dåligt!!! Detta är i klass med dessa finna exempel jag nu häver ur mig på rak arm: VM i Fotboll: Brasilien San Marino Luxemburg Liechtenstein (Brasilien kommer sist) CL-fotboll: Milan Svensk-Syrianska FF Leeds United LA Galaxy (Milan kommer sist) Eller att Sverige åker ut innebandy-VM utan att göra ett enda mål. Eller släpper in mer än 10 mål totalt. Eller förlorar en enda poäng. Noterbart: Sverige är det enda landet som någonsin vunnit Innebandy-VM. Om media inte tar upp detta, om de inte målar upp detta till ett ENORMT JÄVLA SKÄMT OCH FIASKO; EN SKAM FÖR NATIONEN!!!!!, så är något allvarligt fel i detta land, eller på journalisterna. Världens bästa fotbollslag för damer stavas Umeå IK. Också noterbart.
•pave paradise•
nä det här är och kommer aldrig vara nåt att ha ..fy fan vad dåligt. Kolla bara på argentinas målvakt...
HATA ENGLAND
Iochmed att Sverige knappt är top10 längre i fotboll och spelade i dödsen grup med iaf två lag som är riktigt svåra och att de sumpar sina chanser tack vare att släppa in en snöplig boll i 80' i första matchen så är jag inte ett dugg förvånd.
SHOW Stockholm | www.showstockholm.com
damfotboll är ett skämt och kommer alltid att vara det, oavsett vad mona säger.
SKU - SKU - SKULASON!
Hela sporten är ett jävla skämt! Sämre fotboll hittar man inte ens i korpen!
"Vi fick bla barrikadera oss på Mc Donalds en sen kväll när det började regna stolar, flaskor och folk utanför."<br> -Howser, avd. galna kravaller!
Säger ju såklart en hel del när BPs pojkar födda 90 vann mot DIF/Älvsjö med 2-0 2-3 år sedan..
•pave paradise•
Damerna ska vara hemma och servera mat och öl till sina män som inte fick platsa i ett fotbollslag!
Lite för många nötter i en och samma tråd? Tänk på att i början var nog inte männen speciellt duktiga heller, tänk på att männen kan träna varje dag och sådant då dem har sådana höga löner (proffsen nu alltså) att dem splipper tänka på andra jobb, tänk på att det är stor skillnad mellan kvinnor och mäns kroppar. TÄNK även på att första gången man fick se en viss typ av fotboll var för ungefär 2000år sedan i KINA, där den användes inom militären. Det är en lång tid. Dam fotboll är i början utav sin utveckling, det kommer bli snabbare och sådant, det är iallafall vad jag tror. Visst det går långsamare etc men jag tycker det är roligt ändå, jag gillar fotboll, oavsett om det är män eller kvinnor som spelar det.
http://blogg.streetsofgothenburg.se/
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob
mötte nåt allsvenska dam topplag för nåra år sen, när ja va typ 16 lr 15..vann dem me 3-1