Imponerande siffra ni lyckades dra till "er" hemmaplan igår, förresten :)
•pave paradise•
Icke hemmaplan, hemmamatch ;) Hellre vi 7000 som var där igår än alla de som var där i derbyt mot er... Det är inte Råsunda som skrämmer folk utan det är Söderstadion som lockar. Grym stämning dock, stora delar av matchen sjöng nästan alla sekitoner! Vi synns väl ändå i Manchester till slut, eller hur? ;D
Hammarby Alcoholics
Som sagt, alltid bortförklaringar. Lönlöst att diskutera något med någon som är så vansinnigt blind att det är läskigt.
•pave paradise•
Vad ska jag säga då? Att Bajen troligtvis torskar? Ja, mycket tyder på det men vi har förhållande vis stor chans fortfarande och 2-1 mot Braga hemma är mycket bättre än det resultat jag trott innan dvs kryss/förlsut. Antingen går vi vidare med nöd o näppe eller så torskar vi med 3-0 eller något. Pissa på.
Hammarby Alcoholics
Det är inte det jag snackar om, ditt spån. Att ni var knappt 7,000 där igår handlar INTE om att "vi känner oss hemma på Söderstadion" utan för att era fans SUGER. Inga jävla bortförklaringar vafan. Våra är likadana för det mesta när vi spelar ute i Europa, pinsamt att se. Men förhoppningsvis inser VÅRA fans iaf att vi kan ta oss ut i UEFA-cupen på riktigt om vi vinner.
•pave paradise•
Våra fans suger? Ok, argument? Klart vi och ni kan ta oss ut "på riktigt" om vi vinner, det inser väl vem som helst? OM vi vinner alla matcher som är kvar i Allsvenskan KAN vi ta guld. OM vi vinner alla matcher i UEFA cupen så är det självklart vi tar guld. OM OM OM! Men visst är det skillnad på fans och fans. Jag känner många Bajare som inte är lika insatt som jag är och går på alla hemmamatcher och några bortamatcher. Men om vi skulle möta tottscum eller barcelona eller random storlag skulle de stå där och vara "äkta" Bajare likväl. Sen att vi skulle vara fler på Söderstadion om matchen spelades där är väl inte konstigt? Skitsamma, det var grym stämning igår även om det inte var mycket folk. djurgårdarna kan väl känna igen sig från utrecht hemma för dom...
Hammarby Alcoholics
Jag baserar min tes endast på det faktum att ni aldrig verkar sälja slut Södra på derbyna mot oss eller djurgården, att ert gäng drar ynka 6,900 mot ett rätt känt lag från Portugal (vi hade 8,707 mot GLENTORAN!!! I FÖRRA omgången!), att ni INTE kan vinna Allsvenskan OM (varför du snackar om massa "om" fattar jag dock inte, inte relevant någonstans) ni vinner alla kvarvarande matcher, att ni ALLTID har samma bortförklaring: vi får inte spela på Söderstadion. Ja, undra varför man inte får spela på den arenan ute i Europa, undra varför den inte används till derbyn. Menar bara att jag inte förstår vad för grund du har för att kaxa upp dig, liksom alla andra bajare. Ni har ingenting att komma med förutom en väldigt livlig klack, som inte ens går på matcherna. Djurgårdarna har iaf det, men att den suger hjälper ju inte dem direkt.
•pave paradise•
Vi har en livlig klack som inte ens går på matcherna? Hur vet du att vi är livliga om vi aldrig går? Vi som var där igår förde ett jävla liv och många på östra stod upp nästan hela matchen. Där lägger jag grunden. Ok vi har ingenting att komma med, vad har ni att komma med då?
Hammarby Alcoholics
Vi kan börja med 10 guld och 22k+ i publiksnitt. Punkt. Jag orkar fan inte med dig och ditt ständiga tjafs om att Bajen är en storklubb eller att allting alltid har en jävla bortförklaring.
•pave paradise•
OK så vi är en storklubb nu också? Man tackar, själv ser jag oss som en top5 klubb i allsvenskan, är det stort? 10 guld, ja grattis. 22k+ publiksnitt är bra. Vi tog hit sången, tifot, trumman och det mesta inom läktarkulturen i Sverige. Ni skrattade åt trumman för att sedan ta in den på era läktare. dif har iallafall kört sitt race cred till dom för det. På tal om supportrar och åskådarantal. Kommer du ihåg Bajen-aik förra året? När ni inte ens fyllde er sektion på 2000 platser och jag hörde er en gång trots att jag befann mig på samma sektion? Kommer du ihåg aik-Bajen förra året? När vi knappt fyllde halva södra men ändå sjöng ut er? Kommer du ihåg ert hemmaderby i hockey förra säsongen? Där sjöng vi också ut er trots att ni var många fler! (Våra hemmamatcher bojkottades av många aikare samtidigt som vi hade storsatsningar pga ekonomin så de behöver vi inte disskutera) Visst har vi alla bra och dåliga dagar (vårt senaste möte emellan tex...) men du kan inte komma och säga att våra fans suger? --- Jag hävdar fortfarande att Elfsborg har störst chans till avancemang pga konstgräs och 2 gjorda mål på bortaplan. Sen kommer faktiskt ni, som jag har påpekat tidigare, eftersom ni har hemmaplan och ett bra resultat att gå på. Dock kräver det att ni troligen måste vinna. Sen har vi Hammarby som har en stor chans med tanke på att Braga måste anfalla och vi kan försöka kontra. Jag tycker fortfarande även att 2-1 är ett helt ok resultat hemma. Det hade dock kännts mycket skönare med 1-0 men 2-1 är bättre än lika eller förlust! Btw har du några siffror på hur många aikare som var nere i Israel igår?
Hammarby Alcoholics
Ni har aldrig sjungit ut oss. Och vi fyller alltid våra läktare mot er. Vi fyllde inte sektionen när vi spelade på er "arena" eftersom vi inte fick biljetterna i tid, det vet alla, OCH i protest mot att en stormatch spelas på en pissarena. Att bedöma vem som sjunger mest via Canal+ som Bajare för någon anledning ofta gör, är bara pinsamt och fel. Nej, era fans suger inte, finns betydligt sämre, men ni är de enda som käftar trots att ni inte har något att käfta för, inget att skryta om. Historierna om att ni tog hit det här och det där är bara skrönor. 100talet AIKare åkte rakt över Europa och in i Israel för att kolla på 90 minuter fotboll. Jag tycker inte att det är alltför dålig siffra, med tanke på priset att åka dit. Sen följer jag inte svensk hocket överhuvudtaget, så jag bryr mig egentligen inte om vad du har att säga där.
•pave paradise•
100talet är en helt ok siffra! Hörde också att det var skitdyrt men cred till de resande! Men att det bara är skrönor har jag svårt att tro? Vilka gjorde det annars har aldrig sett eller hört någon säga att de har gjort det och det. Langa gärna fram argument och bevis. Sen svensk hockey skiter väl jag också i, jag följer Hammarby! Totalt sett har väl vi fler SM-Guld än er om jag inte minns fel, men då ingår "skitsporter" som friidrott, orientering, handboll och sånt. Men om man ser till antalet SM-Guld är vi bättre än er. klubben från ön har dock flest... "Ni har aldrig sjungit ut oss." Skämtar du nu?
Hammarby Alcoholics
Vi har ca 90 SM-guld, och det bara inom nedlagda sektioner :)
•pave paradise•
Sm-Guld hit och Sm-Guld dit. Vi har Tomten och det är väl vad som egentligen räknas. Vad har ni? Dogge :) Jag tror att Bajen kan ha en chans borta emot braga, Euguren är tillbaka, Erkan verkar vara i väldigt bra form och sugen på att visa upp sig ute i Europa. Lolo var ruggigt bra emot Braga, och om Euguren och lolo lyckas bra med defensiven tror jag att vi faktiskt kan hålla ett oavgjort resultat borta emot braga. Samtidigt känns det dumt att börja hoppas för mycket, att hoppas på vinster och vara bajare går inte riktigt hand i hand. Aiks chanser till att gå vidare ser jag också som rätt goda. De Argentinska nyförvärven är riktigt vassa, och jag tyckte att Dulee var bra emot Djurgården, även fast det var lite småslarv ibland. Men bra på det stora hela. Eran Keeper öst-nånting, verkade dock lite skakig vid några tillfällen, bl.a annat vid målet och den där utrusningen när han höll på att tappa bollen. Men jag tror Aik går vidare. Resten av de svenska lagens insatser tycker jag är rätt ointressanta. Ut med dem
Hasch och Kokain - Bajensvin!
skillnaden är att jag rankar teal aviv sämre än braga...så aik har grymma chanser tror också på elfsborg
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)
och så var 5 lag 2..... starkt jobbat ändå. hoppas nu att någon av laget orkar ta sig till ett slutspel, det hade varit grymt för svensk fotboll.. Synd att aik och hammarby torska...
Vad vill du att det ska stå här? Ring: 0730 - 39347037204752752
AIKs förlust var så jävla klantig egentligen...man får skylla sig själv bara.. Sjukt imponerande av HeIF dock.
•pave paradise•
Snyggt av Helsingborg, Heereneven har jag för mig ska vara helt okej asså:S
be the change
heerenveen är ju topp 4 i holland förfan, och den ligan är ju bra mycket bättre än allsvenskan. Om då ett mittenlag i sverige kan utklassa dem så kanske allsvenskan inte är så dålig endå. grattis Helsingborg grattis Elfsborg grattis svensk fotboll, mer pengar = bättre spelare, bättre träningsmöjligheter. Grattis till en bättre liga.
fan vilken grymm match helsingborg - heereneven var! fan synd att dom inte har lyckats bra i ligan detta året bara, hif är fan grymma när dom får till det. sammanlagt 8-6 till hif :)
Haters gon' hate...
Tycker AIK förtjänade att gå vidare, men nej, då får Tel aviv en frispark utanför straffområdet. Han slängde sig ju som fan och det kan alla som såg matchen oxå säga.. Sen även om det skulle blivit frispark så är det en så jävla tabbe ala allsvenskan som ställer till det.. Fan va irriterande Den frisparken var ju typ allt som dem hade. AIK total ägde ju annars i lägen