I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

US OPEN 27/8-9/9 årets sista GrandSlam i tennis

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

   

2007-08-27 11:51

US OPEN 27/8-9/9 årets sista GrandSlam i tennis

Då var det dags, för min sista Grand Slam tråd för detta år, vissa kanske känner sig lite nedstämda för detta men försök göra dessa två veckor så minnesvärda som det bara går.

Det är dags för den galnasta av dom 4 GS tävlingarna, som äger rum i självaste USA New York.

Svenskarna som ställer upp är få till antalet, endast 2.

Thomas Johansson lär få det tufft, ställs i första omgången mot hårfagre chilienaren Massu (som har en av tourens mest patetiska backhandslag), lyckas han där så möter han med all sannorlikhet den enorma jugge jätten IVO KARLOVIC (längst på touren), där tar nog äventyret slut.

Jonas Björkman har lyckats som vanligt muta dom som sköter lottningen, möter den patetiska gruskillen Guzman i första... Visst Jonas har inte varit bra sedan Wimbledon med det är dags för rutinen att göra sitt. Hoppas Jonas och Max kan lyckas i dubbeln också.

Då har vi redan där avverkat våra svenskahopp och går då över till herrtävlingen i övrigt (jag orkar verkligen inte bry mig om WTA delen, dock så verkar eurosport göra det).

Roger Federer är stooor favorit, vet inte exakt men tror han har 3 raka titlar här i Us Open.

Vem kan utmana???

1.
Nadal? Nej det tror jag knappast, han kan åka mot vem som helst.

2. Djokovic, blir livsfarlig, tog titeln i Montreal på ett extremt bra sätt, han är redo för en GS final.

3. Hewitt, verkar vara tillbaka och har haft ett relativt bra år faktiskt.

4. Stepanek, efter att han eller hon gjorde slut med söta martina hingis har stepa spelat som en gud, skönheten från tjeckien kommer hoppa sig igenom denna tävling.

Outsiderzzzz:

Ivo Karlovic: nja tveksamt
Isner: killen har slagit igenom stort under sommaren i USA, också en jätte med grym forhand.

Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)