Nu blir det ett besök på Östra. HETS
Aldrig mer....
3-0 till Bajen. Charlie sätter sina första två och Kung Petter det sista målet.
http://www.twitter.com/michaelcrackson
Det här är fan på gränsen. Sov 20 minuter i natt. Är på sånt jävla helspänn. HATMATCH!!!!!! HETS HETS HETS! Hasch och thinner - bajen vinner!
"Nazisterna hade kontakt med aliens under andra världskriget och fick tillgång till galen teknik, tefatt fanns även då. Tyskland var ju världens framgångsrikaste land på den tiden. Efter kriget bytte tyska forskarna sida och anställdes av USA. Business as usual!" - Dirty-Dave P25
Aah nu har jag köpt biljett också. Norra nedre... Sjukt laddad!
NI SKA AKTA ER FÖR BAJEN!
"Nazisterna hade kontakt med aliens under andra världskriget och fick tillgång till galen teknik, tefatt fanns även då. Tyskland var ju världens framgångsrikaste land på den tiden. Efter kriget bytte tyska forskarna sida och anställdes av USA. Business as usual!" - Dirty-Dave P25
Var med och hoppa om du älskar hammarby!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
fack jävla scheisse
shimmy shimmy yo
Publik: 23 545 Så jävla dåligt.
publik: 23 545, vem bryr sig? jo en smutsig göteborgare. Bajen, en seger som ni förtjänar. DIF var okej, det såg bra ut , mycket bra ut, i första mén sen när det andra målet kom fick vi det jävligt svårt. Fröjdfelt gör som vanligt ett stort misstag (handsen) och sabbar för oss. horunge-.--
Vi är ökända N.P.G.
Haha, Götteborrj fo lajjf
Thugish4life P22 Sabbar för er? Ja han var verkligen inte bra, men skansen fick ju frispark på ALLT! Så det var nog tvärt om.
FORZA BAJEN!!
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?
DIF hade typ en kvalificerad målchans. Säger dock inte att Bajen radade upp dem heller men vi kontrolerade matchen hela tiden och släppte aldrig fokus från vår uppgift. Vi vann mittfältskampen som i sin tur vann matchen.
Jävligt bra försvar idag. Det finns bara en!
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Upp i snoken ska det!
Känns surt idag men man får väl motvilligt erkänna att Bajen va bättre både på plan o läktare sett över 90 min igår. DIF hade spelet stora delar av första men sen så kontrade Bajen lika effektivt mot oss som vi gjorde mot Gnaget för ett par veckor sen. Domarn va inte bra, inget som kostade oss matchen MEN faktumet att Bajen betedde sig som ett gäng jävla småflickor o kärringar som ramlade för minsta lilla kontakt o sen skulle ha kramp i en kvart och aldrig fick kort för filmning, fördröjning eller allmänt osportsligt beteende är jävligt skumt. Sen va det ju en 2-3 handssituationer också... Men men, det va väl rättvist trots allt. Men dom va så jävla äckliga när dom skulle lägga sig ner hela tiden. Skulle vilja höra vad ni bajare har o säga om såna fasoner, ni som hävdar att ni är ett så sportsligt o hederligt lag...
mm vet domarn hade ju inte en av sina bästa dagar. dif fick ju många konstiga frisparkar och många överfall utan kort... sen den där handsen difhoran gjorde i slutet i vårt straffområde höll på att resultera i mål men synden straffade sig själv! HASCH O THINNER!
Hammarby Alcoholics
Hahaha överfall? Det va fan det bästa. Bajenspelarna va ju som små bensköra kärringar, föll som käglor. Så jävla pinsamma, vägra kämpa o vinna snyggt liksom. Nä fyfan...
The_Misanthropist P20: Jag håller definitivt med om att Bajen slängde sig lite väl mycket i slutskedet för att dra ut på tiden och för att de var trötta. Jag är inte mycket för sånt. Men man måste också påpeka att DIF spelade stundtals väldigt fult i andra halvlekt när de inte lyckades komma igenom på mittfältet och i backlinjen. En produkt av det här var ju att de halvchanser som skapades var skott utanför straffområdet.
The_Misanthropist Nejmen några armbågar och bensaxar hit och dit är ju att spela snyggt och schysst? Bananana bananana eeeeeyo HAMMARBY!
Hammarby Alcoholics
Lil_E DIF spelade knappast fulare än Bajen. Det va en hård match emellanåt, som det ska va i ett derby. Skillnaden är att DIF hade spelare som låg ner 2 ggr under hela matchen för riktigt sena fula tacklingar. Bajen hade spelare som låg ner minst en gång var 5e minut från dom gjorde första målet. Just det där ligga kvar på planen o rulla tills dom kommer med båren för att sedan ställa sig upp är ju jävla Reyesfasoner.
The-pallish, jo dif spelade fulare annars skulle folk inte säga det. vem var negern som hoppade in i slutet i dif?? "så jävla enkelt"!!!!!!!!!!!!!!!!! lol
Det faktumet att ett derby mellan två Stockholmslag, Sveriges största stad och även huvudstad, spelas i en kranskommun Solna känns helt fel. Blir absolut inte samma derbykänsla. Det var till och med bättre på Söderstadion, seriöst.
DIIIF
Gitano: Den mörkhyade spelaren som byttes in i Paus var väl Amoah? Som förövrigt sköt 5 meter utanför varje gång han försökte.
KB-Raggs , så det känns inte mer fel att sitta hemma då i soffan som du eller dina medsupportrar hade fått göra? Att inte kunna supporta ditt lag på plats som dom 8000 eller vad det blir som isf inte hade fått biljett pga av en jävligt liten Arena (se sthlm-stadion eller söderstadion) .
Bellybuster, nej jag stod på norra igår och jag sjöng för full hals trots att den största massan höll käften. Det jag egentligen vill klaga på är att det inte finns en så fullt duglig arena i Stockholm, Sveriges största stad, för att kunna spela ett derby på. Jag vet inte om du var på matchen igår, men det känns helt klart fel när två lag som inte har någon som helst anknytning till Råsunda, ändå spelar där. Förövrigt tycker jag vi skapade en bättre stämning på Söderstadion föregående år än vad vi skapade igår...
DIIIF
Kändes aldrig som något riktigt derby. Hatkänslan mot Bajen finns fan inte. Jag går fortfarande omkring och njuter över vinsten mot gnaget, det är ta mig fan det enda som betyder någonting. Nej, det känns som att vi torskade mot vilket lag som helst faktiskt.
C-Line P22 nej det var en annan kille, kan inte namnet på honom med han hade tydligen öst in mål i difs b-lag...
IFK Göteborg Juventus - You ask yourself.. if it was all worth it.... -
psykmys. Är det Kennedy du tänker på?
fan vad konstigt att djurgårdssupportrar blir upprörda om polisen låser in dom precis innan matchen börjar. Eller har jag bara läst för slarvigt i aftonblajjan?
foot in mouth and head up ass, so what’chu talkin’ bout?
psykmys: Det var Kennedy precis som nille skrev, dock Kennedy med hår. Finns egentligen inget och säga, Bajen gjorde mål och vann.
Forumsignatur <br>
arj-som-fan Det var väl ändå inte hela sanningen, det var väl mer så att Polisen stängde in gårdarna efter det att de vägrat att följa polisens anvisningar och absolut skulle gå samma väg till matchen som bajarna. Då valde poisen att stänga in de på en resturang, antagligen bara tillfälligt, men eftersom resultatet blir att de slår sönder hela haket och börjar spruta brandskumm emot polisen så väljer de att gripa alla istället. Sen vet jag att ett gäng bajare hade nått med saken att göra också, eftersom de grep 40 stycken utanför samma(?) ställe.
Hasch och Kokain - Bajensvin!
Personalen på london ansåg ju mkt riktigt att det till stor del var polisens fel att utgången blev som det blev, och ja, folket på london kvarhölls då en större skara bajensupportrar rörde sig i området. Förövrigt så var Hammarby tyvärr alldeles för effektiva idag, 3 bra chanser och 2 mål, DIF hade mkt boll och spel i första men är ju totalt handlingsförlamade utan sina ordinarie forwards och vår käre kapten. Sen måste jag ju köra en gamma klassiker o gnälla på domaren, det var väll en 4-5 ganska solklara hands och en del frisparkar åt båda hållen som uteblev, bl.a en helt solklar på Arneng på mittplan. Måste även hålla med föregående att det känns för jävla segt o möta bajen i derbyna nuförtiden, hatkänslan finns inte där som mot råttorna. Vi hade för en gångs skulle ett tifo som inte är lika vanligt på derbyn längre från vår sida och bajens såg ganska komiskt ut med så lite supportrar på 234an och motsvarande.
SHOW Stockholm | www.showstockholm.com