I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Sista gången om Zlatan

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2007-03-29 01:08

Sista gången om Zlatan

Det här är till er och (Frost) som älskar Zlatan. Seröst va fan gjorde han mot Nordirland...Åååå Alla snackar om Zlatan att han är tillbaka.Vad fan gör han i landslaget? Visst är han är grym i Inter men han är inte en spelare som passar i landslaget.Säg nåt han gjorde som Allbäck inte hade gjort.Och (frost) håll bara tjäften för jag är trött på ditt skittsnack.... 

Gamertag på 360... Leppas

2007-03-29 01:15

Leppas> Jag har alltid försvarat Allbäck mot puckon här på whoa. Killen gör mål nästan varje match och får skit för det - helt sjukt.

Iallfall tycker du ändå inte att man borde prova Zlatan nu när han är i sitt livs form? Det tycker jag iallafall, det kanske behövs en annan tränare som kan ge han kanske en mer passande position och taktik.

shimmy shimmy yo

2007-03-29 01:35

Oredan P24

Visst killen är helt på din sida.Men jag är så trött på att många har gnällt så jävla mycket på Allbäck men avgudat Zlatan.Fuck Lagerbäck fuck Zlatan.Båda två kan kan dra i från Sverige (Inget rasistit)Men jag tror på svensk fotboll.Och Zlatan passar inte i svenska fotboll.Inter ......Ja...Sverige...Nej....När Zlatan inte va me så hade Sverige 4-0-0...poäng 12...Zlatan me och han skulle ju lyfta laget då står det 4-0-1...12 poäng Så jag förstår inte vad han har gjort för att lyfta laget..

2007-03-29 01:47

frost P20

Visst killen håller me dig att killen är grym men han passar inte Sveriges landaslag och sluta snacka och om att det är så bra att han är tillbaka.Säg mig,vad fan gjorde han som var så bra idag.En Världs spelare som han ska väl kunna göra nåt mot nordirland..Eller???

2007-03-29 04:25
zlatan for the win, bort me gubb mittfältarna och lagerbeck.
?- Hur många bor det i Tyskland?
- Gôr-many.

2007-03-29 09:56
Leppas P25

fattar inte poängen med tråden, visst var Zlatan dålig igår som många andra i landslaget, men man kan inte alltid göra en bra match. visst har Elmander-Allbäck fungerat bra ihop och visst gör inte Zlatan lika bra ifrån sig i landslaget som i Inter, men snälla försök tänk långsiktigt. Zlatan blir bättre och bättre och han kan göra skillnaden i en EM-turnering.

kan slå vad om att du är en sån som hellre ser Sverige förlora än att Zlatan gör det avgörande målet. hater that is.

"du är inte en stor hund, du är mer som Toto, du har inga pengar"

2007-03-29 10:18
hur kan man hata på Zlatan efter gårdagens match?? Hela laget förutom möjligtvis Elmander var katastrof ju? Zlatan är Sveriges överlägset bästa spelare, men han är samtidigt inte mer än en människa. Han kan inte vinna en match helt på egen hand. Punkt.

"Don't need a copy of Microsoft Office to Excel... Word."

2007-03-29 10:25
asså hur fan kan man klandra zlatan för gårdagens match ? Det är lagerbäck som matchar laget HELT fel. Någon måste kunna leverera, sammarbeta och kommunicera med zlatan och elmander via mittfältet. Anders jävla svensson KAN inte detta det är bara att inse, alexandersson kan inte heller. Dom är slut på hög nivå är det så jävla svårt att inse ?!

Hade chippen och källström spelat från start hade matchen sett helt annorlunda ut och jag tror zlatan hade kommit loss betydligt mer. Hur många ggr som helst zlatan tar emot omöjliga bollar från ett tjongande försvar sätter ner på ett tillslag mot innermittfältet men där är anders svensson och daniel andersson som inte kan ta emot en 2 meterspass och hela anfallet rinner ut i sanden. Zlatan skarvar ut på kanten där kommera alexandersson och sjabblar bort det istället.
SKU - SKU - SKULASON!

2007-03-29 11:06
håller med maran
Juventus

2007-03-29 12:13
En Världs spelare som han ska väl kunna göra nåt mot nordirland..Eller???

En världsspelare kan inte få ut sin potential, fullt ut, om inte det finns spelare runt omkring honom som också är spelskickliga. Det är ju trots allt ett lagspel, right? Endast en spelare lyckades få ut något av Zlatan, och det var Elmander. Varför gör han bra ifrån sig i Inter, har sin grund i spelarna OCH Mancini. Sådana gestalter saknas i svenska landslaget efter gårdagens beskådning.

Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat

2007-03-29 12:18
De som inte passar i sveriges landslag är, petter hansson, micke nilsson, anders svensson, niklas alexandersson. Men mest de först nämnda. Backlinjens fel igår, hur många värda bollar fick Zlatan att göra något utav? långbollar från mellberg och hansson som gick rakt på de irländska spelarna.
I'm almost famous, you people are halfass, almost anus.

2007-03-29 12:24
Tycker det är skönt att Sverige förlorade.
Så dem vaknade upp, och ser att dem bara haft tur i em kval och mött dåliga lag (JA SPANIEN ÄR ETT DÅLIGT LAG)

Varför kan inte bara förbundet ta en bra summa cash och verkligen ta en bra tränare, som Svennis eller någon holländare.
Tråkig jävla match, Sverige kör tråkig jävla fotboll, och det är ett tråkigt jävla kval. Jag hoppas Sverige inte kommer med fall dem kör den fotbollen dem kör nu. För kommer bli så jävla tråkigt o läsa om deras skit i svenska tidningen o på varje kanal.
Zlatan är bra. Han är bäst i laget, men spelarna runt om kring har ingen klass. Och den här slynan ljungberg. Hur kan han vara en kapten? Låt mellberg ta över igen! Ljungberg är verkligen skit!
Ramlar som en slampa o skadar sig så fort hans Calvien clien kallingar blir smutisga. Alexandersson och Svensson är skit.
Källström är bra, Och Daniel Andersson gillade jag igår.

KÖR ROLIG FOTBOLL FAN!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-29 13:04
En världsspelare kan inte få ut sin potential, fullt ut, om inte det finns spelare runt omkring honom som också är spelskickliga.

Tack, då tycker jag vi skiter i Zlatan då det har gått bättre utan honom dem senaste gånger!
http://blogg.streetsofgothenburg.se/

2007-03-29 13:34
Zlatan ska spela, vad får han för bollar att jobba på, det är Lagerbäck som gör Zlatan dålig, han måste ju göra så lite av spelet kretsar kring Zlatan.

2007-03-29 14:57
Zoom-Zoom P21

Jo visst, men man bygger inte statistik på 4-5 värden, tänk på det...
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat

2007-03-29 17:13
Jag blir så jävla förbannad på puckon som vissa här.
Fotboll är en lagsport, om laget är dåligt blir spelarna också dåliga. Vad fan förväntar ni er av Zlatan, att han ska ta den fån mittplan och dribbla alla ochstänka dit den i krysset, även om han hade gjort det så hade ni sagt "Ut me Zlatan han är så självisk och bara latar sig".
Men igår slet han och försökte och han va inte sämre än någon annan (förutom elmander då). Han slet försökte passa och så men då klagar ni på att han inte dribblar tillräkligt elr sjkuter tillräckligt.
I Vm när nästan hela Sverige va sämst så hackades det bara på Zlatan, men det va ingen som ens nämnde Henke Larsson som va exakt lika dålig om än inte ännu sämre.
Det blir ju så jävla larvigt att varje gång Sverige förlorar så är det Zlatans fel, och det kan omäjöligt vara så eftersom vi har sett förut vad han har presterat i landslaget (tänkte på att han vann väl skytteligan i kvalet till vm). Var det Zlatan som gjorde Nordirlands två mål? Nej det va mittbackarna som totalt tabbade sig och två mål var ett faktum.
Allbäck hade inte varit någo bättre än Zlatan, va kundeAllbäck ha gjort när Sverige aldrig hade ett riktigt anfall med bollen på marken och kontrollerade passningar?
Bort med Lagerbäck och hans gullegrisar och inn med lite nytt material som sugna efter storheten.

Och hur fan kan Lagerbäck säga innan matchen "Vi ställer upp med de bästa spelarna", gubben kan ju inte på fullt allvar mena att Alexandersson och D.Svensson är bättre än Kim och Chippen, en sådan jämförelse blir ju bara larvig.
As Bob said once "Yuh cyant kill God"

2007-03-29 17:28
Tycker det är ganska patetiskt av folk att säga att zlatan var dålig osv.. jag tyckte han gjorde en OK match ..

Zlatan passar inte i sverige det är sant, han behöver BRA spelar runt sig för att kunna utnyttja sina bästa egenskaper. Sverige är så pass dåligt som ett landslag att det är pinsamt.

Sverige spelar en speciellt fotboll och zlatan en annan passar inte ihop plus zlatan är inte 11 spelare han kan inte göra allt själv.

Tyckte dock att han gjorde bort sig lite då han hela tiden ska passa nu för tiden. Jag vill se han utmana själv lite mer som han gjorde förr i tiden. och speciellt i sverige. Lagerbäck har tvingat i zlatan att vara en "pass" spelare ser det ut som och det gillas inte av någon.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-29 18:20
Hur enkelt är det att spela ett effektivt passningsspel på en plan som Uefa match-delegat dömer ut som ospelbar? Hur enkelt är det för Zlatan med dubbel markering? Hur enkelt är det att prestera när dom enda passningarna han får är långbollar som han sedan ska kontrollera mot 2-3 motspelare. Han var okej igår, långt ifrån så bra som han varit tidigare, men man måste se till hans förutsättningar. Att ha spelare som Alexandersson, Svensson och en JÄVLIGT usel Ljungberg som framspelare och speluppbyggare är hopplöst.
"En del människor byter parti för sin övertygelses skull. Andra byter övertygelse för sitt partis skull." Winston Churchill

2007-03-29 19:34

Zlatan var ganska blek i går offensivt, men jag tycker ändå att han gjorde en godkänd arbetsinsats. Däremot förstår jag inte vad Lagerbäck håller på med. Gubben har haft framgångar, det kan man inte förneka. Däremot, med det spelarmaterial som Sverige har nu, så borde någon annan tränare få chansen.

2007-03-29 20:03
Lyon  vs. Malmö/Elfsborg
Roma vs. Göteborg

det är allt som behöver sägas

2007-03-29 23:50
All skuld i den här frågan är Lagerbäcks. Att han inte har självinsikt nog att se hur illa hans taktiska tänkande fungerar i praktiken är inget annat än skandal. Att han avgår nu tjänar inget till då vi är mitt uppe i en kvalprocess. Han ryker -08 oavsett om vi går till EM eller inte. Men däremot så borde han ha vetat bättre efter VM -06.
"En del människor byter parti för sin övertygelses skull. Andra byter övertygelse för sitt partis skull." Winston Churchill

2007-03-30 00:28
Det fins inga färger i laget längre och lagerbäck kan tydligen bara måla med svart vit.

2007-03-30 00:41
haha lagerbäck matchar två allsvenska spelare som spelar i en liga som är inne på försäsongen just nu mot två som spelar i två storlag i Europa, det ena i kvarten i CL. 

asså.. haha Avgå lagerbäck
Juventus

2007-03-30 02:32
Det är inte Zlatans fel, de är de inkompetenta idioterna han spelar med, Daniel som kunde vinna vm i att slå passningar på bredden, grinolle som snor platsen från Källström, chippen? alex? micke nilsson - hans sista godkända match var 2004? och sist men inte minst fummelberg som inte slått en rätt passningar på åratal. Hade Zlatan haft lite kompetenta medselare hade han kunnat spela bra, det räcker inte med ljungberg som är bra 10min per match.
SHOW Stockholm | www.showstockholm.com
Manager

2007-03-30 15:04
haha.. i går som så ofta tidigare så slängs bara bollar upp i luften av sveriges backar och sen förväntas anfallet göra något av det.

Att zlatan behöver bra bollar mot sig för att kunna göra något av situationerna säger väl fan sig själv.

Ni överskattar Svensk fotboll förresten.. Vi är inte så bra.
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit
Manager

2007-03-30 15:07
En förbundskapten för ett stort landslag borde förstå hur man får fram mycket mer effektivitet från en spelare som Zlatan.

Eller så kan dom dumpa zlatan och och köra på samma gamla spel de kört år efter år och fortsätta vara medelmåttor precis som de alltid varit.
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2007-03-30 16:59
fan vi har inte eto'o på anfallet som kan axxa snabbar än en ferrari fan!

haha word!
SKU - SKU - SKULASON!

2007-03-30 20:03
Ni överskattar Svensk fotboll förresten.. Vi är inte så bra.

Såg en undersökning av två killarna där de kollade alla länders Vm/ Vm kvalspel resultat och gav olika poäng och grejs och sen delade det på folkmängden typ och sverige va näst bäst i världen efter Uruguay.

Däremot håller jag starkt med att vi suger lachme just nu och ändå sedan sista vm kvals matchen

2007-03-31 03:07
Han har inget självförtroende i landslaget... det är problemet.. Har ni nånsin sett honom titta ner på marken när han spelar med Inter? Med landslaget verkar det som att han ser till att skosnörena sitter rätt under 90 minuter

2007-03-31 20:44
under dessa typ 12 år som lagerbäck varit tränare så har sverige fostrat många grymma spelare..synd att man inte provar nya tränare för jag vet att svensk fotboll håller måttet internationellt, men de tveksamt om vi får utnyttja våra spelare för fullt me den tränaren vi har idag, ja e så jävla trött på den där fakkin gubb och den här tråden handlar om zlatan så ja kan väl säga att zlatan e helt jävla värdelös i landslaget han har nästan aldrig gjort ett skit för oss bänka han o lägg in allbäck me elmander

2007-05-21 23:52

även om detta är en gammal tråd så skriver jag ändå va fan menar ni med att zlatan aldrig gjort nåt för svergies landslag , även om jag kan hålla med om att han har varit värdelös i landslaget under senaste året så kan man väl fa inte glömma att det var han som tog oss till VM inte men mycket tack vare honom även om han var skit kass i själva Vm o em 04 hade vi inte gått vidare ur gruppen om det inte var för zlatan asså shit svergie är svergie vi har inga ronaldinhos ,ronaldos i stora mängder vi har en zlatan o det kommer nog dröja jävligt länge innan svergie får en till så stor stjärna vi får fan vara glada att han vill spela i svenska landslaget när han e som bäst o landslaget i övrigt spelar som dem ska  kan han fan se till att svergie faktiskt kan gå riktigt långt någon gång
feel tha beaaat maaan

2007-05-21 23:59
Alltså jag brukar vara helt emot när någon klagar på hur någon skriver... Jag vet att man kan ha problem med stavning och allt vad det heter... Men snälla, kan du inte försöka att använda några punkter? Jätte jobbigt att läsa vad du skriver... :/

Annars tycker jag fortfarande att Zlatan är given i landslaget. Han skulle ha fått spela mycket mer redan VM 2002... Då hade han troligen gjort succé. Sugen och okänd men fortfarande riktigt grym. ;)