Arsenal - Chelsea
Då var det dags för final i Ligacupen. 16.00 på Viasat Sport 1. Tror på följande startelvor: Aliadiere - Adebayor Denilson - Diaby - Fabregas - Walcott Clichy - Senderos - Touré - Hoyte Almunia ----------- Scheva - Drogba Robben - Lampard - Ballack - SWP Bridge - Carvalho - Terry - Diarra Cech ---------------- Hoppas och tror på en bra match. Håller alla tummar i världen för Arsenal-seger. Men är tveksam då Wenger väljer ett väldigt ungt lag. Men är det reserverna som spelat alla matcher hittils är det dom som ska få möjligheten att vinna turneringen också. Go Gunners!
Mjaaau
Håller med dig i det du säger. Laget som spelat turneringen ska få chans att avsluta den lika bra! ARSENAL!
VI ÄR ÖVERALLT! Dubbeln 2lax9!
Håller stenhårt på Arsenal men utan Henry och ljungberg tror jag tyvärr på förlust >< de har helt enkelt en för tunn trupp. :(
Looks for a world wich sees beyond black and white!!!
håller med dig. de har ju vunnit mot west brom, everton, pool, tottenheim så vf inte chelsea :P men det kommer bli oerhört tufft mitt tips bli chelsea seger men hjärtat säger något helt annat :)
"Vad är det för skillnad på den ekorren och Tottenham? Den ekorren har varit med i Champions League"
hoppas f.ö. att traore får spela! han e oerhört intressant jag tror att det blir en 451 uppställning där baptista får spela på mitt-mitten. adebayor spjutspets
"Vad är det för skillnad på den ekorren och Tottenham? Den ekorren har varit med i Champions League"
tycker att baptista ska för köra från start, han har ju klarat det bra i tidigare matcher i cupen!
nepp
kan man se den nånstans på nätet?
Hoppas på vinst för Arsenal!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rott Kort ganger tva pa arsenal och ett for chelsea. det ar varsta kriget mellan arsenal och chelsea
Shuu
wenger och mourinho springer mot plan som snorungar och vagrar lamna plan. fan man maste alska engelska radio kommentatorer haha det ar cirkus dar
Shuu
Adebayor och Toure fick rott Samt J.O Mikel All det har hande nar Mikel drog Toures troja, sen explodera allt
Shuu
Grattis Chelsea horungarna fick trost priset
Shuu
orättvisst, arsenal skulle ha satt sina chanser, tyvärr denna säsong så är det sjukan. att inte kunna göra avgöra matcherna och sen knyta ihop den. kul för chelsea, miljardbygget
Chelsea är den smutsigaste klubben i världen.
Hahahaha. Vilken underbar match. Detta är fotboll. På ena sidan Arsenal - det Goda, vackert spelande totalfotbollslaget med sina reserver som är näst intill lika bra som den ordinarie elvan. På andra sidan Chelsea - det Onda, pengar utan vinnartradition. Ett lag helt utan egen spelidé, trots miljarder i spelarinköp står man helt maktlösa när Arsenal rullar upp. Träben på varje position och en jubelidiot på bänken. Kan det bli annat än underhållande? Hade velat se fullt vev i slutet men man kan ju inte få allt. Skinnhuvudet till domare visar givetvis ut tre svarta män och låter den tjocke Frank stanna (nåja, så långsökt och trångsynt är jag givetvis inte, men kul tanke).
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
Stackars stackars stackars dig S-oteric. Håller ditt lilla äckel arsenal tappa tronen så du måste leva på gamla meriter? ... Sänkte mig bara till din nivå... Gott Chelsea, jävligt surt med kung terry dock...
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
Träben, träben, träben överallt. Fortsätt förtränga ditt lags antifotboll. Kan tänka mig att det tar emot att se era matcher. Säg såhär, om du varit neutral till engelsk ligafotboll, vad hade du helst sett, Chelsea - Wigan eller Arsenal - Wigan. Jag garanterar dig att 95% av världens fotbollssupportrar svarar det sistnämnda på den frågan. Va vad sa du? Ska jag svara på ditt nästa inlägg redan nu? Ok då, det kan jag väl göra. Psycholess P26 skrev: Jaha, men asså... öhh... öhhh, det är vinna som räknas! Fotboll är ingen... öööhh cirkus! Eh, ja, just det. Aj då, Berit. Visst är det så. Just därför tänkte jag passa på att tipsa om följande stycke internetforumslitteratur: "Chelsea - ingen klass, ingen historia - bara pengar".
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
Hahahaha, så härligt att se dig greppa tag efter de linor som faktiskt finns kvar och fortsätta på sandlåde nivån med person angrepp. Vi vann! Så jävla härligt. Mot det laget med minst Engelsk klang i hela ligan. Fan ett under att de fortfarande får spela i PL. Borde flyttas till Frankrike kanske? Nä, jag njuter, njuter av att se kuklaget Arsenal, det laget jag ALLTID hatat med än alla andra, förlora. Dagen är perfekt nu :) Så jag och mina träbens vänner ska ta vårat 2-1 och skratta lite åt alla "Vi har minsann historia" buhu, och "Chelsea är bara pengar" och varför inte vara så originella så vi säger "när ryssen drar! DÅ ska jag minsann..." historier som alla små, avundsjuka och smått homo habilis aktiga arsenal fans hittar på. Fortsätt ni. jag sitter här med popcorn och väntar på fler ursäkter :)
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
Som Unitedsupporter tar det emot att säga det här men fan vad jag är imponerad av Arsenals juniorer. Kan nog bli ganska bra det här om några år. Synd att ni inte vann idag
http://duckdown82.tumblr.com/
Psycholess Om du skulle ta och försöka angripa mina argument sakligt istället för att finna egen prestige i att ett fotbollslag klonkade hem en oförtjänt seger. Jag tror du är kapabel till det. Du är trots allt 26 år. Hade du varit 15 hade jag inte begärt det av dig. Men nu... Jag skulle kunna redogöra för dina 10 nästa inlägg då du hittills enbart presterat svar som sätter dig i facket bland dussin-internet-supportrar. Se nu och lär hur jag gör ovan nämnda. Jag tar en del av ditt inlägg och angriper den med saklig argumentation för att föra debatten vidare från ältandet av klyschor. Du skrev: "Mot det laget med minst Engelsk klang i hela ligan. Fan ett under att de fortfarande får spela i PL. Borde flyttas till Frankrike kanske?" Jag undrar då: är det något positivt att vara förknippad med det engelska, när det kommer till fotboll. Sist jag kollade så var engelsmän jävligt värdelösa på att spela fotboll, men jag vet inte... Kommentar?
Det tror väll FAN det? Det finns ingen liga som har så mycket "jävlar annama" . Palla kolla på Italienska där de rakar bena i halvtid och ligger och filmar var 5.e minut. Inte lika illa men det händer även i Spanien. I England så ryker man på en tackling och sen ställer man sig upp. Det tillhör spelet. Men Arsenal som ibland startar helt utan britter i laget, DET min käre självutnämnde fotbolls guru, är mer pinsamt än te.x att Chelsea saknar historia.
Så man skall enligt din mening kvotera in spelare från fotbollens rövhål, snedsparkarnas, långbollarnas och träbenens förlovade hemland, trots att dom bevisligen är mycket sämre spelare? Man skall alltså sätta lagets prestation i andra hand? Jag ställer mig tveksam till den filosofin och anar att du inte riktigt tänkt igenom ditt utlåtande utan skriver av dig i ren frustration efter att ha hamnar i underläge i den här debatten.
hamnat*
ahahah fan va matchen va grym.. Men fan ja tyckte att Adebayor va där för o sära på dom ? Så fick han rött, jag tyckte se någon knytnäve oxå!Nån som vet om bråket finns på nätet? Så man kan se igen? Sen Terry, stackarn, vilken jävla spark han fick.. Shit..
Highfive anyone, anyone?
Men sluta ordbajsa och svara istället för att hänvisa till kvotering. Jag hävdar att vi varje liga ska det helst finnas en handfull inhemska spelare ja. Och nej, jag kommer inte i "underläge" i någon diskussion med dig.
Arsenal förlorade matchen, och självklart svider det. Men på det sättet laget genomförde matchen känns inte alls förlusten lika tung. Spelarna visade verkligen Chelsea hur fotboll ska spelas, och att det inte är kostnaden på spelarna som gör skickligheten. En spelare som Touré till exempel. Kostade under en miljon pund. Mourinho skulle kunna få 400 Touré till priset av en Scheva. Listan kan göras lång på unga, talangfulla och billiga spelare. Arsenal hade en startelva vars snittålder låg under 22 år. Vilket är löjligt lågt. Skulle gissa på att Chelseas låg runt 27,28 år. Förhoppningsvis fortsätter bara dessa ungtuppar att utvecklas. Mest intressant är helt klart Diaby, Fabregas, Walcott och Denilson. Vilket topp-mittfält vi har om ett par år. Underbart. Nu väntar vi bara på nästa final. FA-cupen eller Champions League. Eller kanske båda?
Mjaaau
även med B laget så har Arsenal chans det säger en hel del goooo gunners.
Looks for a world wich sees beyond black and white!!!
Jag bajsar pa Chelsea cunts..... Big up till Arsenals snorungar. Synd att Terry inte brot kaken.
Shuu
om bara robben spelade i arsenal :( har drömt om det :) jag blir så jävla förbannad på det som har med detta med att man måste ha en visst antal inhemska spelare i sitt lag. asså, VARFÖR ska det vara så? man ska väl få värva vilka spelare som helst? eller ska det bli regel på det också? tycker att detta med att det ska finnas ett visst antal spelare från det landet de spelare i är snubb på rasism..? att det MÅSTE finnas spelare från det egna landet pyy
nejmen att det MÅSTE vara just engelsmän. det menar jag
om nån förstår vad jag menar :)
Varför ens ha en engelsk, spansk eller italiensk liga då? "Välkommen till ENGELSKA premier League. Som spelas i ENGLAND. Just idag har vi 5 engelsmän i högsta ligan..." Fattar inte hur sånna som du tänker. De som spelar med hjärta är de som kommer från klubben eller från när-regionen. Och det är rasistiskt alls. Det kallas att bevara något.
Hoffa: Du ska vara glad att Robben inte spelar i Arsenal. Större grinapa får man leta efter
http://duckdown82.tumblr.com/
ja du kan bevara din oldschoolengland med sena nattbesök och nerslagna fruar, jag däremot blickar framåt mot en ljusframtid (försöker inte tänka på växthuseffekten) och ser de snart mogna frukterna i arsenals stolta young guns :)
duckdown i hear you, fast jag skulle kunna tro att wenger kan ändra hans humör som han gjort med rvp
Hoffa Härliga mot argument. Nä, jag vill ha kvar mitt "old school" england pga: TRADITIONEN! Kämpa glöden Det fysiska spelet Fansen Och så vidare och så vidare... Men jag förstår att om man håller på te.x Arsenal så kan man inte argumentera för att man ska "kvotera" inhemska spelare. För då tappar ni många nyckel spelare. Och gnäll spikar? ja, Robben ÄR det, men det låter som om Arsenal är helt utan, knappast. Eboé var ju jävligt mogen i sitt spel te.x...
själv förstår jag inte hur man kan försvara hela idén med Chelsea med gott samvete.. aja..
- NK Zeljeznicar Sarajevo - The Maniacs´87 - whoa = ZOG.
Va FAN snackar du om? Jag sa aldrig att han var dålig utan han har ett jävlig omoget temperament... För fan lillen, klipp och dig och skaffa dig ett jobb, alternativt börja plugga läsförståelse...
asb: det säger väl sig självt, ett jävla lag med pissupportrar som är uppbyggt av ryska oljemiljoner utan känsla för traditioner alls.. min personliga åsikt, är säkert inte den första som säger det, men ändå..
- NK Zeljeznicar Sarajevo - The Maniacs´87 - whoa = ZOG.
Ja! Sjung med i låten om gamla meriter... Spå jävla trött på den skiten, spelar väll fan ingen roll om ni har vunnit en massa FÖRR. Jag lever iaf just nu, det är Onsdag morgon.
fullvuxet att ta upp gamla meriter och snacka olje pengar och vi blir bra om 5 år snacket? så jävla trött på det jävla skitsnacket! och snacket om att arsenal spelar riktig fotboll ??? är riktig fotboll att ha ett mittfält med drärgar som kan slå snabba passningar i sidled? jag har för mig att det handlar om att göra flest mål och det gjorde chelsea idag igen, ni vet väl att det var ett bra tag sen erat skönlirande sydlänska dvärg gäng slog chelsea? varför klarar ni inte av att spöa oss om ni är bättre? vill ni att jag ska vänta 5 år? håll käfften för fan! och att adebayor försökte sära på bråkstakarna är ju en sjuk lögn den fega jäveln kom in från sidan och sparkade Lampard när han brottades med fabregas han borde bli avstängd resten av sesongen den fega jävla vandrande pinnen! men vi får se vilka som hamnar högst upp i ligan och vilka som går längst i CL
Jag är en tviiiiivelaktig figur
hallifax ;) För jävla bra...
så hade det inte låtit för 10 år sen, fast vem bryr sig? om chelsea inte köpt drogba för sina ryskaoljepengar så hade inte chelsea legat där dom ligger i ligan, och ligacuppokalen hade varit hos young guns :) chelsea e ett förjävla bra lag. men de kommer aldrig få ett så bra reservlag som kommer 2 i ligacupen... =) HAHA
Vaha? Om inte chelsea hade köpt Drogba? Och va fan hade hänt om inte assenal köpt Henry? Det var fan det sämsta argumentet jag hört, någonsin.
Psycholess P26 seriöst? var det de sämsta? arsenal hade kunnat klara sig utan henry denna säsong mkt bra om inte bättre, (det visar dom när de slår man utd på bortaplan, samt fler) henry har varit en tung belastning under denna säsong, han tappar boll för ofta, han saktar upp spelet rejält när han är nere för att hämta boll (va fan gör han det, han ska hålla sig där uppe) och han gör inte "grejen" som arsenalfansen gärna vill se. visst så har han gjort en och annan bra grej denna säsong men det hade kunnat gå minst lika bra med rvp - ade (denna säsong asså) dessutom så sa du emot dig själv: jag syftade specielt på denna matchen i finalen. det framgår väl i mitt medd. om inte drogba hade lirat matchen så hade de inte alls fått tyngden i deras anfall. och senderos hade varit bättre, det e just mot drogda han får mardrömmar :/ "Och va fan hade hänt om inte assenal köpt Henry ?" som sagt syftade jag på denna matchen. framgår det inte? henry spelade itne denna matchen ärligt talat så var ditt argument det sämsta jag hört, någonsin tom, det låter bekant?
Men alltså... Nä, du är fan trasig. Om inte ni hade haft drogba så hade ni vunnit menar du? Du lägger alltså HELA chelsea och våran vinst över er på EN spelare? Skärp dig. Drogba må vara en av de bästa just nu, men han gör inte målen själv. Lampards kryss ribba? Sjevas kryss ribba? Om man resonerar som dig utan några som helst verkliga förankringar så kan man ju fortsätta på den tesen med: "Om bara Lampard hade träffat lite bättre och sjeva hade siktat lite lägre så hade vi vunnit med 3-1" Du snackar med mycket kunskap Herr "jag vill får bort alla engelska spelare från England och tar all min information från luften" NOT...
4-1 menar jag
nja avundsjuka vet jag inte skulle inte vilja att abramovitj tog över arsenal snarare så är det väldigt motbjudande och äcklande att en människa kan förändra en medioker klubb till en toppklubb så snabbt enbart med pengar. Men som sagt det lär väl bli upp som en sol ner som en pannkaka för chelski
Ital_roots Håller me dig helt =)
The Roman Empire varade i tva ar. HAHAHAHAHAHAHAHAHHA
Shuu