I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bästa folbolls-resan ni vart med om???

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2007-02-02 19:24

Bästa folbolls-resan ni vart med om???

JA varför inte skriva ner eran bästa resa..?
Jag kan utan tvivel säga derbyt i år mellan lazio-roma (3-0) Även om derbyt när Di canio gjorde mål slår högt.
Men 3-0 derbyt i år skrev mitt lag historia och det var en höjdare att få bevitna det

HATA ENGLAND

2007-02-02 19:31
förlåt för stavningen på rubriken , snälla ändra det !!!!!
HATA ENGLAND

2007-02-02 19:32
Ja min bästa fotbolls resa måste vara VM i Tyskland. Då jag var på Sverige - Paraguay matchen, känslan när ljungberg gjorde mål i 89:e minuten är obeskrivligt. Och när alla 50.000 svenskar sjöng nationalsången inne på Olympia Stadion, rysningar.
I'm almost famous, you people are halfass, almost anus.

2007-02-02 22:17
JA varför inte skriva ner eran bästa resa..?
Jag kan utan tvivel säga derbyt i år mellan lazio-roma (3-0) Även om derbyt när Di canio gjorde mål slår högt.
Men 3-0 derbyt i år skrev mitt lag historia och det var en höjdare att få bevitna det

-Mitt första Italien derby, det var underbart. Dock var det värdelöst.. Fortfarande så var det en otrolig stämning och atmosfär. Man kunde nästan ta på den.
I'm Superman! King fucking Kong! I can pick you up and throw you a million miles. I'm number one. Number fucking one. I'm number one. Number fucking one. Number one! Number one! Number one!

2007-02-03 03:08
ope if-östersunds fk på torvallen 2005.

2007-02-03 14:17
Ska bli kul att följa den här tråden, själv är jag väldigt ung, men jag återkommer om 10 år ;)

Men jag var på Sverige-Spanien i höstas, det var grymt. Och nu, häromveckan, Lazio-Milan. Matchen sög, men vafan, det var härlig stämning. 

2007-02-03 17:35
Det var ju meningen att detta skulle bli basta resan, men nu sitter man i Rom utan fotboll.
CAMPIONI!

2007-02-03 17:36
det e överlägset fotbollsVM i tyskland, fast att matchen mot trinidad gick som det gick så var stämmningen obeskrivlig
"Vad är det för skillnad på den ekorren och Tottenham? Den ekorren har varit med i Champions League"

2007-02-03 17:51
Mexiko - Honduras 2001, avgörande VM-kvalmatch. 120 000 på läktaren, tre snygga mål (3-0) och VM-slutspel säkrat i sista matchen.

När det gäller klubblag så är det samma match som DioPerdona skrev om.
"du är inte en stor hund, du är mer som Toto, du har inga pengar"

2007-02-04 09:22

Min bästa fotbollsresa är ingen stor resa till kontinenten men även inrikes kan man göra fantastiska fotbollsresor.

Det var år 2004 och Malmö FF skulle möta IFK Göteborg på Ullevi. Inför matchen så var det Halmstad BK, Malmö FF och IFK Göteborg som slogs om titeln, det var sent in på säsongen och detta var en av de sista matcherna. Jag är inte 100% säker men jag tror det var den nästsista omgången och allt stod på spel om man skulle kunna vinna Allsvenskan var man tvungen att vinna denna matchen. 

Resan började med att vi (jag och tre polare) träffades för att köra upp till Götet. Vi i baksätet hade laddat upp med ett flak öl och ett par kameror och diverse annat som är viktigt att ha med upp på en bortaresa till värsta fiendeland som kan tänkas för en MFF:are. Resan går i sjungadets tema och vi sjunger med i både radiosånger och MFF ramsor. Inget jätteovanligt och det är inte heller den egenkomponerade fyllesången som också skapades under den resan.

Dricka öl, supa mer
Tills vi allting här spyr ner
Å till aresten ska vi nå
Å sedan fyllescellen få

Väl uppe på plats så är det dags för påklädnad av halsduk och eventuellt matchtröja för att sen spatsera lite på avenyn för att visa upp sig och för att få njuta av alla som tittar på en. En del smädesord fälls över oss, men det är ganska svårt att ta illa upp när en tjock medelålders göteborgare säger på bredaske fiskardialekt "Ni är så jävla dååligaa".

När det väl är dags att entra Ullevi är vi ganska sent inne och det är riktigt många MFFare som tagit sig upp till Göteborg. Det har snackats mkt om publiksiffran men mellan 5000-7000 pers är väl det som de flesta är överens om att det gällde. Ett sjukt tryck är det under hela matchen, det går inte att beskriva med ord hur skönt det är att se sitt lag vinna och samtidigt se en tusentals stor bortaklack sjunga nästan oavbrutet och högre än någonsin.

På resan tillbaka händer det som fullbordar kvällen totalt, iaf i slutändan. På en rastplats mellan Halmstad och Helsingborg har en stor följetåg med bilar från Halmstad samlats för att käka på McDonalds. När vi kryper förbi för att se om det är någon idé att köra genom Drivethrun ser vi hur de glada kvastarna (HBK supportrarna) firar för full pate, och det blir ganska uppenbart att de också vunnit sin match, en bortamatch mot Helsingborgs IF om jag inte minns fel.

När vi precis bestämt oss för att strunta i drivethrun och åka in på en annan på vägen längre fram så öppnas en bildörr och fyra sprudlande kvastar ropar till oss: "Nu har vi allt i egna händer SM-Guld SM-guld, SM-Guldet är vårt!". Vi svarar ju naturligtvis tillbaka men sanningen är att HBK hade allt i egna händer, jag tror de ledde tabellen med 1 poäng inför sista matchen. Så vi när man tittar tillbaka hela den dagen så känns det så otroligt bra att de där grabbarna i sitt enfaldiga försök att knäcka oss mentalt istället gjorde att denna resan blev min bästa resa någonsin.

Länk till en film från Globaltifo som visar tifo och sånger från matchen: http://brugd.ctrl-c.liu.se/~globaltifo/filmer/gbgmff04.wmv

Wesslan är din fader

2007-02-04 09:26
PS: MFF vann det året SM-Guld före HBK och IFK Göteborg, HBK slarvade bort guldet och förlorade mot IFK Göteborg hemma i Halmstad.
Wesslan är din fader

2007-02-04 18:57
VM Sverige - Paraguay
Rom Derby Lazio - Roma
Tick Tack är inte moroten Orange.

>.<

2007-02-04 20:40
Hata Ope! Hata IFK! Hata Frösö! Hata alla!
s c f c

2007-02-05 02:49
LIGA GULDET BARCELONA

Det officiella firandet efter matchen mellan Barcelona - Espanyol. Barcelona vann matchen med 2 - 0 och Ronaldinho med flera firade sitt mål vid våran läktarsektion med sambadans m.m Barcelona vann ligaguldet och Henrik Larssons tacktal till fansen. Slutsålt 90.000+ platser på arenan, konfettikanoner som ljöd i takt med ärevarvet med laget. På vägen hem så ljuder hymner och glädjesånger längs hela Diagonal, stor gata som går igenom hela centrum.

Dagen efter så firade 1.2 Miljoner människor lagets liga guld. Fullpackade gator och torg, och spelarna åkte i dubbeldäckare igenom hela staden. Vi stod vid Placa de Catalunya, torget mitt i city som var lika stort som Globens aréa. Alla hoppade i takt till supportersång, musik och hejaramsor.

Vi stod ca: 2meter från bussarna när de passerade och vi svenskar som var där lyckades under ett tyst ögonblick skrika ut svenska ramsor till Henke Larsson som fick honom att vända sig om och peka ut oss till bl a Etoo.

Det var grymt!
Propaganda åt folket..