I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tottenham-Arsenal (Ligacupen match 1) 24/1

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2007-01-23 15:19

Tottenham-Arsenal (Ligacupen match 1) 24/1

Ja, imorrn smäller det! Första matchen i ligacupens semifinalderby. Tänkte det var klart värt att göra en tråd om. Spurs har haft svårt för Arsenal i ligan de senaste åren men nu jävlar är vi redo för en triumf i ligacupen. Tottenham har inte vunnit en titel på x antal år men nu är det dags. Mot finalen mot Wycombe! ;)

Låt hatsnacket börja...

2007-01-23 16:25
Haha, finns ingen chans att Gunners förlorar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-23 16:48
på vilken kanal visar dom matchen?
stolt medlem i Gul Samba

2007-01-23 16:54
Viasat Sport 1 kl 20:55 imorrn, onsdag. Arsenal bör inte ses som en så solklar favorit som vissa tror. Spurs har vart tveksamma i år men på hemmaplan har det sett bra ut. Om man kan få till en 2-0 t.ex. imorrn så kan dom garanterat kriga sig till 0-0 i returen. Känns bra med Lennon ochKeane helt tillbaks från skador, nu gäller det bara att King och Jenas kommer igång också.

2007-01-23 17:27
Arsenal bör ses som en solklar favorit, såg man matchen mot Fulham och de tidigare ligamatcherna undrar man ibland hur det står till med laget. Robinson har tappat sitt lilla extra, Zokora har underpresterat hela säsongen, en halvskadad King etc etc. Jag HOPPAS på en jämn match imorgon, men har svårt för att se det ...

Sen att ligacupen betyder jack shit för mig är väl en annan femma, UEFA-cupen ELLER INGET.

CMON YOU YIDS!

2007-01-23 20:37
Jag skulle inte se Arsenal som allt för stora favoriter, med tanke på deras unga startelva. Att de laget lyckades piska Liverpool ska man inte dra allt för stora växlar av - det var ju trots allt bara Liverpool. Någon Spurs-supporter som vet hur deras startelva ser ut?

Jag hoppas iaf på Spurs vinst!

2007-01-23 20:58
ungt lag men va fan, om vi vunnit över pool så kan vi abslout vinna över tottenheim

men ska abslout inte ses som klara favoriter, sp*rs har haft det tufft iligan med orättvisa resultat medans afc haft flytet. men i derby kan allt hända! :)

mitt tips blir X fast like i say, hjärtat säger annat :)
"Vad är det för skillnad på den ekorren och Tottenham? Den ekorren har varit med i Champions League"

2007-01-23 21:37
England-derbyn är så tråkiga, finns ju hur många som helst. Städer som bara har två lag, t.ex. Liverpool, är härligt. Hur många London-lag finns det i PL? 7? 8?

Booooooooring.

2007-01-23 22:04
Omöjligt att tippa, beror helt vad för lag dom ställer upp med. Men visst känns det som Arsenal ska slå Spurs även med respektive b-lag.

2007-01-24 02:40
rätt
Håller till vis del med dig, men alla derbyn är inte tråkiga. De bästa är ju;
  • Man Utd - Man City
  • Liverpool - Everton
  • Arsenal - Tottenham
  • Chelsea - Arsenal
Resten är dock inte märkvärdiga.

Rappare

2007-01-24 07:59
sheffield wed - sheffield utd brukar ju vara en höjdare.

2007-01-24 09:58
http://www.svenskafans.com/england/tottenham/artikel.asp?id=151359

Spurs införrapport på svenskafans. Vore ju spännande o se Ricardo Rocha men det lär dröja till helgen iaf.

2007-01-24 12:14
song och walcott kommer tvåla dit dem
Whipper är sjuk i huvudet //OSTbre

2007-01-24 15:35
antar att arsenal vinner, trots att dom ställer upp med ett ungt lag så har det unga laget sjukt mycket rutin om man jämför med jämnåriga. sen spelar man med besten  och aliadiere på topp. dom gjorde 5 mål tillsammans mot pool så dom borde vara i form. med lite tur så har arsenal gallas i mittförsvaret även om senderos och djouro inte går av för hackor.

spurs sparade väl keane och nån till för att vara fitt inför deras satsning i år. carling cup, känns skönt att dom vet sin nivå och prioriterar därefter!

2007-01-24 16:04
HAHAHAHAHA Arsenal kommer pisska skiten ur Spurs med sitt Youth Team!!
Fråga Liverpool om inte annat!
http://www.myspace.com/callep

2007-01-24 16:28
Ändroo P19

Japp, och Sheffield-derbyt, som humptyhump nämnde, och Newcastle-Sunderland. Får hoppas på att Wednesday och Sunderland tar klivet upp då :)

2007-01-24 16:48
Ändro

Märks att du inte kan ett jota om Engelsk fotboll.

• Man Utd - Man City hahaha nej. (insert Leeds)
  • Liverpool - Everton Ja, ett av de största derbyna.
  • Arsenal - Tottenham Samma
  • Chelsea - Arsenal Eeeh nej? (insert Millwall)
  • Newcastle - Sunderland japp
  • Sheffield U - Sheffield W
  • Bristol C - Bristol R

Som man säger i Sheffield (om man är Unitedfan dvs). (Pigs = rivalry, Leeds = hatred)

hon e ju en riktig pingla, snacka om bekräftelse

2007-01-24 19:18
Chelsea - Millwall är stort. Men hur stor är chansen på att dom möts i seriespel dom närmsta åren. Skulle vara nån av cuperna i så fall.

2007-01-24 19:18
När vi snackar derbyn, världens största derby, Lazio - ASS Riomma.

2007-01-24 20:15
Tottenham - Arsenal Eng. Carling Cup 2.35 3.20 2.90

2007-01-24 21:43
SKÖN början eller vad!?

2007-01-24 22:56
lilla upphämtningen! vet hur det känns spurs.. ;(
//united-supporter
abcdefghijklmnopqrstuvxyzåäö

2007-01-24 23:01
vad blev det i matchen? :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-24 23:04
Står 2-2, någon minut kvar.

2007-01-24 23:05
asså? vart kan man kolla, förskökte live-footy men det funka inte :/ nån som vet?! annars håll mej uppdaterad här ! :)

2007-01-24 23:09
2-2 slut ;(
Hammarby Alcoholics

2007-01-24 23:15
fan:(

2007-01-24 23:15
Baptista e het i ligacupen 6 mål på två matcher. Hoppas att Hleb o Eboe inte blev allvarligt skadade skulle vara grymt jobbigt nu när cl o pl börjar dra ihop sig

2007-01-24 23:23
7 om man räknar alla mål ;)
Hammarby Alcoholics

2007-01-24 23:24
Härligt upphämtning! Vilka talanger det finns i Arsenal alltså, ruggigt! Jadu, Arsenal-spöket håller i sig, Tottenham kan inte vinna över Gunners ;)
CAMPIONI!

2007-01-24 23:30
Canadicken
Om du kollar på de lagen jag skrev så ser du snart en gemensam nämnare - alla lag spelar nämligen i PL. Med andra ord: De matcherna visas på svensk tv.
Eftersom han (rätt) inte verkade vara så stort fan utav engelska derbyn skrev jag därför bara de största lagen i PL och skrev upp deras derbymatcher (dock inte alla).

Sen får du gärna förklara dig vad du menar med: "Man Utd - Man City hahaha nej. (insert Leeds)"
- Vilken planet lever du på där man uppfattar Man Utd - Leeds som ett derby? Samtidigt som man inte tycker att Man Utd - Man City är ett bra derby, tyvärr håller inte fotbollsengland med dig där. Leeds och Man United är rivaler, så ett hatmöte? Ja! Men ett derby? Nej.

"Chelsea - Arsenal Eeeh nej? (insert Millwall)"
- Sen är ju knappast Chelsea de värsta rivalerna för Millwall, det är nämligen West Ham och anledningen till att jag skrev CFC - Gunners var som sagt för att det är ett derby med två europeiska storlag, men sen om de har historiskt hat gentemot varandra eller inte är en annan femman.

Men iaf, förutom de självklara heta derbymatcherna så borde även Aston Villa - Birmingham & Portsmouth - Southampton vara uppskrivna.

2007-01-24 23:36
Riktigt bra match!   
Ålltzen, Växjö, Bremen.

2007-01-25 00:51
fan att inte hor-walcott satte skottet han hade i slutet av matchen.
Whipper är sjuk i huvudet //OSTbre

2007-01-25 09:14
Fan att inte Berba eller Defoe satte sina lägen kan man väl säga hellre? Lite klockrenare lägen än att en 17 åring ska dunka in den på volley.

Dags att sätta Robinson åt sidan någon match, karln behöver en nytändning. Vad fan gör han på 2-2 målet?

2007-01-25 09:51
Verkligen, vad gör Robinson vid 2-2 målet? Nä det var riktigt surt igår. Efter en strålande första halvlek där Spurs hade bud på fler mål så gick det åt helvete sista halvtimmen. Sjukt frustrerande... Undrar även vad som skulle hänt om Defoe inte blivit avvinkad felaktigt för offside eller satt sitt friläge men ska inte skylla på domarn ändå, Tottenham orkade inte med pressen och Arsenal köttade in 2 mål. Men vi tar er i returen! Första halvlek gav mersmak...

2007-01-25 10:48
liveoddsade på 2-2 i halvlek...ibland har man tur

2007-01-25 13:46

Ändroo

Men lille vän nu får väl ändå lugna dig. Först och främst kan du fråga Sir Alex vad han tycker om Leeds. Manchester derbyt är inte så hett som man skulle kunna tro. Deras största rival förutom Arsenal är Leeds.  "We all hate leeds scum osv osv"

Jag vet mycket väl att matchen mot Leeds inte är ett derby.

Att hävda att det är någon genuin hatstämning mellan Chelsea och Arsenal är fel. Desto större förakt mellan Fulham och Chelsea då.

Men grattis att du kollat på footballfactory och green street hooligans, WOW.

Visst alla lagen du tar upp är derbyn men det gör inte dem till värsta rivalmötena. Charlton vs Tottenham väcker sällan känslor direkt.

Det enda Londonderbyt som verkligen väcker känslor i PL är Arsenal - Tottenaham. Det är bara på senare år som Chelsea blivit ett allmänt hatobjekt för arsenal.

DioPerdana

Jaha? På vilket sätt då?

2007-01-25 15:15

Ja, jag har stått i unitedklacken och hört "We all hate leeds scum"

så det har du väl förvisso rätt i.

Jag underskattar inte Manc derbyt det är inte särskilt stort bara. De flesta Man U supportrarna bor inte ens i manc. De bor runt omkring. Leeds ligger ganska nära Manc och det har alltid varit stor rivalitet mellan klubbarna.

Sir Alex har nyligen sagt att han inte ser Manc som deras störste rival utan LEEDS!

Jag avskyr verkligen Leeds och särskilt dess svenskafans.

2007-01-25 15:21
Haha okej? Lugna mig när jag inte ens är hetsig, förklarade ju helt enkelt bara för dig hur det låg till.

Jag vet mycket väl vad Sir Alex tycker om Leeds, men vad har det med saken att göra? Vi snackade ju om derbyn så varför ens dra upp Man Utd – Leeds? Och bara så att du vet är Liverpool större rivaler än Arsenal, där snackar vi om en riktig hatmatch. Sen att Sir Alex vs. Wenger väger tyngre än Sir Alex vs. Benitez är en annan femma.
Sen vet inte jag hur icke Manchester (United/City)-supportrar upplever derbyt, men jag kan tala om för dig att ”det är så hett som man skulle kunna tro”. Kanske inte ifrån TV-soffan, men på plats så.

Jag aldrig hävdat att det är en speciell hatstämning mellan Chelsea – Arsenal heller, men en bra derbymatch är det p.g.a. deras status, vare sig du vill eller inte.

Och jag vill ju absolut inte göra dig besviken nu, men jag har tyvärr varken kollat på Football Factory eller Street Hooligans. Vet inte hur det är med dig, men man kan faktiskt lära sig om engelsk fotbollshistoria utanför TV-rutan, vet du.

2007-01-31 09:49
Retur ikväll! Tottenham kommer spela fantastiskt bra, känner det på mig. Tror på 2-1 seger, Lennon i storform!

2007-01-31 10:23
lennon va grymmm sist
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)

2007-01-31 16:32
lennon var skitbra senast, walcott är helt under isen

men en ensam man vinner inte en match :P

tror på en tuff match och mitt tips blir en helgardering 1 X 2 :P

men hjärtat säger annat så klart :D
"Vad är det för skillnad på den ekorren och Tottenham? Den ekorren har varit med i Champions League"

2007-01-31 18:19
Lite Sofiero nu, O'learys därefter följt av utgång.

NU KÖR VI! 8 år sen sist era jävlar.

2007-02-01 16:05
fan vad gött

undrar hur wenger kommer mönstra sitt lag i finalen. kommer fler ordinarie hoppa in lr blir det samma reservbetonade lag

fin match kommer det bli hursomhelst =)