I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kampsports intresse ??

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2007-01-07 05:06

Kampsports intresse ??

NÅn som är kampsports intresserad där ute ?? isåfall viilka ?? :)

2007-01-07 11:34
Jag är kampsportsintresserad.
Eller vill du man ska utveckla tränar TSG och ska flytta snart så då blir det shootfighting.

Min blogg: http://emilmolin.wordpress.com

2007-01-07 13:00
Organiserat våld intresserar mig. Så ja.
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.

2007-01-07 14:40

<------------

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-07 18:47

Vet inte varför.. själv håller jag ju verkligen inte på med nånting som har med det och göra. men ändå älskar jag det. Speciellt Jiu Jitsu osv. det jag gillar mer är människor som håller på med det. Blir helt faschinerad av dom!
Organiserat våld ? hmm...undra om du menar allmänt kampsport i ring ???

2007-01-07 19:26
mmm, lite välmenade våld förgyller ens vardag.

2007-01-07 20:12
Tränar thaiboxning och är väl allmänt intresserad av kampsport. Mest thai-/kickboxning och MMA.
Skäms du inte?

2007-01-07 23:59
Jag tränar thaiboxning jag med, har tränat boxning och taekwondo när jag var yngre också.
R.I.P. Zika R.I.P. Teraq R.I.P. Jens R.I.P .Calle R.I.P. Stoffe

2007-01-08 01:00
Är det ingen som är into the karate ?? :D skit kul ju. men själv ska jjag inte säga nått eftersom jag inte ägnar mig åt nått liknande. men varför är de flesta så intreserande i thaiboxning och kikcboxning egentligen ? som i mina ögon är lite mer våldsam kampsport än tex jiu jitsu??

2007-01-08 01:36
Jag älskar Muay Thai, MMA, Submission wrestling, och BJJ (fast har inte testat med gi än, men jag vill!)

2007-01-08 02:49

Frågan är nu...Muay Thai ? och MMA? jag hade aldrig hört talas om Muay Thai. som du märker nu så är jag inte helt insatt i det. men jag hörde om MMA faktist för nån timme sen på rallarsving. kan du förklara just dom två ?

2007-01-08 03:14
Parniian

Muay Thai är det thailändska (internationella) ordet för Thaiboxning. dvs slag sparkar, kast, knän och armbågar är tillåtet.

MMA står för mixed martial arts och kan numera klassas som en separat kampsport men i början höll man tävlingar där olika kampsportsutövare från olika stilar gick samman för att tävla under väldigt begränsade regler. I folkmun kallat Ultimate fighting.

Idag har MMA utvecklats och regler finns massor.
MMA är har inga direkta riktlinjer för hur man tränar men man tränar oftast nån form av grappling eller sbmission wrestling, samt stående fighting typ thaiboxning fast på ett lite längre avstånd.

tonvikten brukar ligga på submissionwrestling och brasilian Jui Juitsu.

2007-01-08 03:27
Jahaa... men då förstår jag. Har nog sett massor med MMA fighter isåfall. Men oftas har jag bara tänkt att det är ultimate fighting.
Tack för all information du nu gav mig. Håller du själv på med något kampssport eftersom du verkar kunnig inom området ?

2007-01-08 10:43
Det finns ju vissa stilar som är renodlade mma-stilar t.ex shootfighting för att man tränar för just mma tävlingar osv.

2007-01-08 16:52

2007-01-08 17:18
ajaa... det är bra att ni killar är insatta i det. :)

2007-01-08 17:50
Parniian varför tränar inte du då+

2007-01-08 18:01
Parniian

Jag föredrar att träna grappling för det tycker jag är roligast men har tränat lite av varje under årens lopp.

wil

Visst är den bra om man förstår sig på BJJ och grappling men dem flesta tycker nog det är ett rätt tråkig video desvärre. submissionwrestling är ju knappast nån publiksport ^^

2007-01-08 18:32
Insane... Det är ju alltid bra att du underhåller dig själv :P
Men Wil: Ja, det är en bra fråga. Jag styrketränar just nu intensivt. Men vem vet. har verkligen gått i tankar att kanske börja. Men eftersom jag aldrig hållt på med kampsport och själständigt idrott, utan alltid vart i lagsport osv så kanske jag är lite feg.

2007-01-08 20:33
Äsch, det e bara att testa! Jag hade också bara hållit på med lagsport innan

2007-01-08 21:35
yessur, kickboxning/boxning i tre år nu.
sen intresserar väl det mesta..
- NK Zeljeznicar Sarajevo - The Maniacs´87 -

whoa = ZOG.

2007-01-08 21:36
parniian: det bästa med att inte hålla på med lagsport är att du slipper förlita dig på andra..

whoa = ZOG.

2007-01-09 01:52

Anal: Jo jag vet. Det kan vara en bra fördel. Alla vet ju hur det kan kännas när några andra gör bort sig ochman själv får lida också eftersom alla är i samma lag.
Men jag får se vad som händer. Måste vända tills mitt gymkort är ute alltså om ca 1 år så då får jag se :)

2007-01-09 14:55
börja kombinera gym med t.ex boxning ist, då får du den bästa träningen av alla..
ju tidigare du börjar desto bättre..

whoa = ZOG.

2007-01-09 19:02
jo vad fasen ska man gymma för när man är 16 bara att ta upp handskarna och köra igång.

2007-01-09 21:24

Som anal_ sa, kombinera gym med någon kampsport, jag tränar boxning 2 dagar i veckan, thaiboxning 2 dagar i veckan och springer 2 dagar i veckan. Det funkar bra för mig.

2007-01-09 22:29
Just det Parniian börja köra gym, Thaiboxning och löpning. Bli ett djur. Träna fler timmar varje dag! Det är lika bra att börja nu innan det är för sent..
Skäms du inte?

2007-01-09 22:55

Grabbar... Jag blir verkligen motiverad av er. Ni verkar alla själva vara målvetna och får mig och känna att jag kanske borde sätta, lite mer press på mig själv.
Jag kan ju alltid just nu börja med att vara med på box passen på mitt egna gym, sen börja jobba upp min kondition mer. Verkligen, dags att sätta igång innan de blir riktigt försent. !!

2007-01-09 22:55
"...armbågarna börjat försvinna då det orsakat riktigt otäcka skador. Förstår inte varför då ett skenben gör minst lika ont, men men"
Armbågar är vassare än skenben och orsakar cuts (skärsår) därför brukar man ta bort det då man inte ska kunna vinna på att matchen måste brytas p.g.a cuts.

2007-01-09 23:40
marie_

Pratar du om thaiboxning internationellt eller i sverige när du snackar om att dom börjar ta bort armbågar. Senast jag var i thailand och tränade såg jag inget av att armbågarna började försvinna.

Reglerna i sverige är annorlunda och så finns det ju olika klasser med olika regler som du var inne på.

Nåja

2007-01-10 00:07
I Sverige är det Slag och sparkar och knän som gäller. Men inte knä mot huvudet. Tror man måste vara riktigt högt rankad i Sverige för att till och med få sparka i huvudet.

Sen måste man ju inte vara speciellt högt rankad för att få sparka mot huvudet i Sverige. Och knä mot huvudet är vad jag vet tillåtet i de övre klasserna.
Skäms du inte?

2007-01-10 00:45
ja sparka mot huvudet gör vi ju i mina klubbmatcher tillockmed.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-10 14:08
Den som kan berätta för mig att den gått en thai match där inte sparkar mot huvet var tillåtet ska få 15 haribos!

2007-01-10 19:00
Verkar som påstående angående sparkar mot huvud och knän och armbågar har tänt en glöd i er allihop :D lite roligt och läsa allas uppfattningar

2007-01-10 20:09
KnarkLeffe F59

Vilken klubb kör du med?
Skäms du inte?

2007-01-10 21:47
vilken klubb jag tränar i tänker jag inte säja men tränar thaiboxning och som nån ovanför sa, säj den som inte gått en match i thaiboxning där sparkar mot huvudet varit tillåtna

2007-01-12 01:43
utveckla gärna!
Precis som vissa gillar fotboll och andra innebandy gillar vissa thai och andra mma svårare än så är det!

2007-01-12 16:08
RedMike det är ju olika för vad folk vill ha för game och hur de vill utveckla det (ungefär som du säger) men när man tävlar i mma så hamnar man förr eller senare på marken därför är en grund i sw/bjj  nödvändig. Även om Chuck Liddell har klarat sig stående så får han problem mot starka brottare typ Quinton Jackson.

2007-01-12 17:16
På tal om Chuck vs Jackson så kommer det väl inte dröja så länge innan vi får se den matchen heller. Ska bli mäkta intressant.

För att föra iväg disskutionen från den eviga och i mina ögon ofantligt tråkiga debatten om vilken kampsport som är bäst eller viktigast;

UFCs gala den 3e (?) februari är utan tvekan den bästa UFC galan någonsin. Äntligen finns en stark kraft i UFCs tungviktsklass, dvs Crocop och UFC hade en hel del tur att dom fick jackson nu när chuck inte har så många kvar i LHW klassen att möta om man bortser från "the dean of mean" dom ändå inte känns i samma klass.

Intressant också att UFC signat Heath Herring. Tror han kan klara sig bättre i UFC än i Pride. Han är en klassfighter som har lidit av Prides extremt bra tungviktsklass.

Ska bli intressant och se hur bra Jackson är nu, han känns inte riktigt lika bra som för några år sen men man tycker att UFC borde passa honom bättre än pride då han kan använda sig av buren för att plocka upp och slamma folk. Ska som sagt bli väldigt intressant.

2007-01-13 00:09
I nyårsgalan sa dom att St Pierre skulle möta Matt Serra i den galan också. Nån som vet varför den matchen inte står med på fightcardet?

2007-01-13 00:18
Synd.

Tror inte Serra har så mycket att komma med i den matchen men det hade varit kul att se St Pierre ^^

2007-01-16 18:37
Oh har du varit på SBGi seminarium (/me utstrålar svartsjuka) hur var det lärde du dig mycket blev du kungen av guardpasseringar och takedowns?
Har bara sett några av SBG:s instructional vidoes som jag "köpt" och de verkar ju väldigt bra.

För att stödja din argumentation till varför en fighter bör ha en bjj-grund så kan jag ju tillägga:
Att även om man koncentrerar sig på sitt standup game så kan det ju hända att man ställs mot någon som har ännu bättre standup game då kan man ju försöka ändra gameplan och då är det ju bra med grappling. Istället för att bara förlora.

2007-01-16 18:56
Har nyligen börjat träna Muay Thai, har ett allmänt intresse för kampsport, så som bbj sambo, osv.

2007-01-17 21:30
För er som inte har så stor koll eller inte vet vad ni ska träna kan jag rekommendera er att kolla in följande filmer:
Ashida Kim
Ashida Kim igen
Ashida Kim highlight
Ashida Kim demonstrerar "Dim Mak"

2007-01-17 21:34
capoeira baby...
um dois...

2007-01-17 23:48
Tränat BJJ i typ två och ett halvt år.
"Postmodern Consumr? He like the apple-kiwi on the lightswitching wallabie freak, James Bond in the Octagon with two razors knahmean?" - Ghostface Killah

2007-01-18 01:19
Emo P23

Det där är ju ett skämt...eller? :S

2007-01-18 12:04
För andra är han ett skämt dock så är Ashida Kim själv dödsallvarlig och har bland annat uttalat hot mot wikipedias skapare och bullshidos skapare.
Kolla för övrigt in Wikidiskussion som finns på Ashida Kims sida den är lite rolig.

2007-01-18 18:48
Ser mer fram mot UFC 68: Rich Franklin och Matt Hughes efter deras förluster där deras bälten försvunnit. Och för att inte tala om Randy Coutures comeback i tungviktklass, där han ska möta Tim Sylvia.ska bli riktigt kul den 3 mars..

2007-01-18 21:21

Den bästa videon jag hittat på nätet är när en norrman på fullt allvar demonstrerar Kata Dante i ett lågstadies gympasal.

"Postmodern Consumr? He like the apple-kiwi on the lightswitching wallabie freak, James Bond in the Octagon with two razors knahmean?" - Ghostface Killah

2007-01-18 21:28
PostmodernConsumr lääääänka pls!