I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

tränings frågor jag skulle vilja ha svar på.

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2006-11-30 00:15

tränings frågor jag skulle vilja ha svar på.

tja.
jag har några frågor angående min träning.

1. jag har tränat i perioder sen i vintras, höll på med kampsport i några månader.
sen efter ett tags uppehåll började jag jogga och äta rätt.
har varit lite fram och tillbaka. men jag ser aldrig resultat.
känner att musklerna verkligen existerar under alla chipspåsar och sexpack.
frågan min lyder, vad är det absolut bästa sättet att bränna fett på så att musklerna får sina konturer?

2. har hört att man har svårare att gå ner i vikt om man snusar,
är det så?

3. hur tränar jag sidorna, alltså från midjan till armhålan?

2006-11-30 00:17
4. whey80 eller gainer? vad är bäst vid både konditons och ren gymträning?

2006-11-30 06:22
Måste verkligen ta tag i en miniFAQ i styrketråden nu innan jag bryter ihop.

Att jämföra whey80 och gainer är som att jämföra en bil och en helikopter, två helt olika saker. Whey80 är vasslekoncentrat och en gainer är en blandning av vasslekoncentrat(i vissa fall ett par % kasein) och en snabb kolhydratskälla för att fylla på dina glykogendepåer efter ett träningspass, något som är nödvändigt för att maximera återhämtningen och minimera muskelnedbrytningen.

Antingen köper du whey80 och blandar med en egen kolhydratskälla t.ex dextropur eller maltodextrin eller så köer du en gainer vilket dock blir dyrare om man ser till vad du får som innehåll. Blandar du själv kan du skräddarsy drinkarna efter ditt eget behov, du kanske inte behöver samma mängd protein och kolisar alla gånger beroende på vilken typ av pass och längd på passet.
SHOW Stockholm | www.showstockholm.com

2006-11-30 08:55
krully 
1. Mindre fett får du om du äter mindre energi än vad du gör av med skulle jag tro. Sköt kosten.

2. Har ingen aning

3. Varför skulle du vilja träna sidan?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-11-30 09:57
2. har hört att man har svårare att gå ner i vikt om man snusar,
är det så?

Nej, nikotin är aptitdämpande.

3. hur tränar jag sidorna, alltså från midjan till armhålan?

Beror på om du menar att träna musklerna eller få bort fettet. Fett går för 1300:e gången inte att punktförbränna. Se fettnedgång som att dra ut proppen i ett badkar, vattnet minskar inte bara i fotändan utan jämt i hela badkaret. Samma sak med kroppsfett.  
..:: A dollar short and a day late. Story of my life ::...

2006-11-30 12:38
Di-st-an-ce 

det där med hävningar har aldrig vart min grej, men man får väl ge det ett försök:p

Lynguistic

jo för att vingmuskeln är sjukt snyggt.

DjBrunte

jaha, då fortsätter jag med mitt whey och lägger på nån banan bara.

2006-11-30 12:44
krully 
Vill du få synliga muskler. Gå ner i fettvikt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-11-30 16:00
Vill du träna LATSEN så kör chins/hantelrodd/latsdrag, breda och smala/pullups. sök på övningsnamnen så hittar du nog en beskrivning på samtliga övningar utan att leta ihjäl dig. 

2006-12-04 12:24
Ett tips om du vill träna lats är att, förutom köra de övningar som _theaerocrew räkna upp, även simma. Funkar riktigt bra för mig. 
  Ang. snusning så vet jag inte om det påverkar vikten särskilt mycket men nikotinet eller tjäran drar ihop blodkärlen, vilket hämmar syretillförsel i kropp bl.a. till hjärta och hjärna. Så helt nyttigt är det inte.   
HAHA whoa'n e så jövla rockad baaaoooooooouuuuuöööögggg!!!!!!

2006-12-04 17:49
Simningens inverkan på utvecklan av latsmuskelaturen är såpass liten att det knappast går att ge simning någon som helst credit. Rörelsebanan är inte optimal och inte heller belastningen.

2006-12-04 18:27
DjBrunte P20

Är de så? Efter varje simpass är jag helt slut i bl.a. latsen, kanske olika beroende på vilken simstil man kör.
HAHA whoa'n e så jövla rockad baaaoooooooouuuuuöööögggg!!!!!!

2006-12-04 19:56
Gainer som är fettförbrännande? I want those, or nah, since u can't gain and do the reverse at the same time I prolly stay away.

2006-12-18 03:28
_theaerocrew 

Beror på om du menar att träna musklerna eller få bort fettet. Fett går för 1300:e gången inte att punktförbränna. Se fettnedgång som att dra ut proppen i ett badkar, vattnet minskar inte bara i fotändan utan jämt i hela badkaret. Samma sak med kroppsfett.  

Aiight jag håller med om att man inte kan punktförbränna men är dte egentligen inte så att kroppen "väljer själv" var fettet tas ifrån? det tas alltså inte exakt jämnt över hela kroppen.
Det är bara rättvisa att få rätt visa rätt visad och är ni rätt visa förstår ni att det var rätt vi sa

2006-12-18 15:16
cadazzo:

Nej självklart har man olika stora fettdepåer som är genetiskt bestämda. Män har t.ex fettet koncentrarat till magen medans kvinnor har lår och rumpa. Exakt hur mycket som tas varifrån och när spelar inte så stor roll eftersom den lilla variationen som kan uppstå när man förbränner fett inte syns resultatmässigt.

2006-12-19 18:23
_theaerocrew 

ja jag menade bara att din badkarsliknelse inte var så bra
Det är bara rättvisa att få rätt visa rätt visad och är ni rätt visa förstår ni att det var rätt vi sa

2006-12-20 14:33
Det var den bästa jag kom på, jag tror inte folk hade förstått termen "non-selektiv fettreduktion"

2006-12-20 16:19
Det skulle isf vara pga du blandar två språk och inget annat :D