I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Slaget om norra London 061202 - Uppladdningen börjar här

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2006-11-27 20:33

Slaget om norra London 061202 - Uppladdningen börjar här

Ja, då var det återigen dags för den hetaste drabbningen. Senast minns väl alla hur det gick, frågan är om det ska bli en lika nervdarrande upplevelse för oss fans igen? Formen på det rätta laget är väl i knackigaste laget, men en skön vinst igår mot Wigan och en Berbatov i sitt livs (?) form var iallafall glädjande. Målen gick inte av för hackor de heller.

Får även hoppas att Jenas rehab går som förväntat så han är tillbaka fit for fight till på Lördag. Valet mellan Defoe och Keane är dock lika svårt som vanligt. Vad tycker ni? Jag håller fortfarande Keane som nummer ett. Visst Defoe kan tyckas vara mer av en striker, men alla minns väl uppsnurrandet av Boularouhz? :)

Hur slutar det hela?

1-2

Berbatov och Zokora.

PS. Kommer bli tufft med hinkandet sådär dagen efter tentaslask.

2006-11-27 21:48
Vilka lirar ? ;D
IFK Göteborg
Juventus
- You ask yourself.. if it was all worth it.... -

2006-11-27 22:30
2-1 till the gunners blir det
Vad faan skrev jag nu?!

2006-11-27 22:57
Tottenham - Arsenal

SPURS!
Anima Sola

2006-11-28 01:16
Arsenal är fattiga som vanligt.. går bara bra i Ch. League.
Men det här borde dom ta, 2-0 Arsenal.

Sen är Defoe, har alltid varit, och kommer alltid vara bättre än Keane..
CAMPIONI!
Rappare

2006-11-28 01:19
2-1 for the gunners!
http://www.innuce.nu

2006-11-28 02:09
Blir väl 1-1, van Persie på en frispark och Berbatov kvittirerar.

2006-11-28 13:09
Rizmo P22

hara alltid varit? nu får du nog tänka igen

2006-11-28 13:32

3-0 till Spurs, Tainio, Lennon och Defoe gör målen

http://duckdown82.tumblr.com/

2006-11-28 14:34
sry rizmo, såg nu att deras karriärer började ungefär samtidigt 2001 i ligan..kändes som om keane varit med många fler år

2006-11-28 20:09
lobo
lugnt, jag har inte så stor koll heller.. ville bara styrka att jag tyckte defoe är bättre, därför jag skrev så ;)

keane var väl borta i inter och snurrade, misslyckades o hade sig ett tag? han känns jättegammal i gemet ja!
CAMPIONI!

2006-11-28 20:15
ja,, nästan anelka klass på honom=)

2006-11-28 21:25
PLs i särklass tråkisgaste derby
Hammarby Alcoholics

2006-11-28 21:27
Nej, typ Fulham-Watford är tråkigast.

2006-11-28 21:27
gränsfall :P
Hammarby Alcoholics

2006-11-29 00:08
eh, det här är ju typ PLs bästa derby efter United-Shitty
Sångare

2006-11-29 00:30
Tottenham gör 1-0 på deras enda skott i matchen, runt matchminut 20. Efter det väntar en total Arsenal-press innehållandes 23 skott varav 16 är på mål, 3 i stolpen/ribban men bara ett går i mål och matchen slutar således 1-1. Som vanligt på Emirates.

Men annars så hoppas man ju på att Arsenal vinner med 3, 4 - 0 vilket egentligen är det rimliga om man jämför spelare för spelare.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län

2006-11-29 00:55
Ja hur gammal är Anelka egentligen?
CAMPIONI!

2006-11-29 09:19
Men annars så hoppas man ju på att Arsenal vinner med 3, 4 - 0 vilket egentligen är det rimliga om man jämför spelare för spelare.

Dagens mest humoristiska inlägg.

2006-11-29 09:46
COME ON SPURS!!!

Känns härligt o se hur ineffektiva Arse-anal är i år o det kommer garanterat visa sig på lördag. Det blir en tät match där engelsk kämpaglöd kommer visa sig vara starkare än sydeuropeiskt spel in till mållinjen. Tottenham vinner med 1-0 efter mål av Berbatov suveränt framspelad av Lennon.

Hoppas o tror på följande startelva:

Robinson

Chimbonda  King  Dawson  Assou-Ekotto

Lennon  Zokora  Huddlestone  Malbranque

Berbatov  Keane

Sen har vi en skön bänk med Defoe, Tainio och kanske Jenas m.fl.

2006-11-29 13:30

Vad gjorde Ghaly för att få en tre matchersban?

Sångare

2006-11-29 16:26
devv

Jaså? Tittar man på Tottenhams sorgliga laguppställning så är det enbart Chimbonda och Lennon som kan aspirera på att vara bättre än Arsenal-spelaren på samma position.

Lehman - Robinson. Robinson är en pajas. Lehman är en världskeeper.
Eboue - Chimbonda. Chimbonda är bra, men Eboue får anses vara klassen bättre.
Gallas/Kolo - King/Dawson. Hahaha. Ja, här behöver jag nog inte ens motivera.
Clichy - Assou-Ekotto. Två relativt svaga kort. Har bara sett en match med Tottenhamspelaren och kan därför inte göra en bedömning.
Hleb - Lennon. Här går det på ett ut. Två olika spelartyper, Lennon den kvickare, mer irrationelle. Hleb, med en Zidanesk spelstil framåt och även nyttig i defensiven med sin löpstyrka.
Fabregas/Gilberto - Zokora/Huddlestone. Inte ens värt en jämförelse.
Walcott (eller Ljungberg, Rosicky) - Malbranque. Alla tre är klasser större fotbollsspelare.
Henry/Van Persie - Berbatov/Keane. I dagsläget vette fan med Henrys dipp och Berbatovs topp i åtanke men det är ju vitt skilda kapaciteter i grund och botten.

Som du ser, spelare för spelare är det ren utklassning. Som tur är för er del så är det ju inte riktigt så enkelt då matcherna spelas. En köttmur i eget straffområde kan rädda er, likt alla andra brödgäng som kommer till Emirates.

fotnot: är ingen Arsenal-supporter, mitt lag är Juventus, men föredrar Arsenal framför andra lag i PL. Det kan således förekomma felaktigheter i laguppställningar, såsom höger- respektive vänsterbackars och -mittfältares eventuella felplaceringar.

2006-11-29 16:36
Bamse har kollen ;D
Hammarby Alcoholics

2006-11-29 16:45

jag tror på en "vanlig" arsenal match som det brukar vara denna tråkiga säsong

1-0 till tottenheim relativt tidigt medans henry/van persie/kung kolo gör mål på frispark i slutet 

1-1

men vad fan, inga negativa tankar!

go gunners! 

"Vad är det för skillnad på den ekorren och Tottenham? Den ekorren har varit med i Champions League"

2006-11-29 17:30
S-oteric P20

Robinson pajas? Lehmann världskeeper? Kollar du ens på fotboll?
Att du inte ens behöver motivera varför Gallas/Toure ska vara bättre än King/Dawson är märkligt då Dawsons senaste säsong och King när han är helt skadefri (vilket han inte vart sen nån gång i våras) är minst lika bra som Arsenals mittbackspar. Eboue/Chimbonda går nog rätt jämnt ut men Assou-Ekotto är fan så mkt bättre än Clichy.

Centrala mittfältet får jag motvilligt hålla med men då får du tänka på att Zokora/Huddlestone knappast är det ordinare centrala mittfältet. Med Jenas så blir det genast mkt jämnare. Lennon leker med Hleb alla dar i veckan. Rosicky är klart bättre än Malbranque, Ljungberg är jämn med honom och Walcott kan bli bättre men är det knappast än.

Spurs har bättre dagsform på anfallarna och fler kvalitetsspelare så där vinner nog Tottenham, om än väldigt nätt o jämnt.  
Sångare

2006-11-29 17:59
Ja du. Jag kan dra slutsatsen att du håller på Tottenham. Charmigt, på sätt och vis. Men ack, det ser lite dumt ut när du försöker få Tottenhamspelarna till något annat än medelmåttor. Nåväl, ska inte ta ifrån dig din tro på ditt lag. Heja!

2006-11-30 10:43
Jo klart jag inte är 100% objektiv i min bedömning men det är knappast du heller. Sen är det ju lite kul att du kallar Tottenham för medelmåttor när dom tappade 4e platsen till Arsenal i sista omgången förra året. Skulle det inte vart för att halva Spurs blev matförgiftade inför matchen mot West Ham så skulle Arsenal inte ens spelat i CL i år. Sen ligger ju Arsenal endast 3 poäng före Spurs som haft en usel säsongsinledning. Ja du kan förstår att det inte är så mkt som skiljer lagen som du verkar tro.

2006-11-30 12:40
Ni skulle ändå inte besegra "oss" ;)
Hammarby Alcoholics

2006-12-01 20:41

2006-12-01 21:44
ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

AH!

2006-12-01 21:52
Tottenham har bättre dagsform.

Tottenham är fortfarande...Tottenham.

Vinst: Arsenal.

PL's i särklass tråkigaste derby?
Heja årets dummaste och mest ogenomtänkta inlägg.
•pave paradise•

2006-12-01 21:53
Det här är ett av PLs bästa debyn, helt klart. Men CFC-AFC slår ju det här.

2006-12-01 21:54
derbyn*

Men i år känns det segt, AFC zzzzzzladdar i tabellen.
Sångare

2006-12-02 13:00
hansel

Hälsa Fredrik.

2006-12-02 14:42
Arsenal leeeeeeker. Härligt att se efter den usla formen på sistone.
CAMPIONI!

2006-12-02 16:15
tottenham var helt ofantligt bleka.

2006-12-02 16:29
Ojojoj..Precis som man trodde då.
•pave paradise•

2006-12-02 19:02
Graham Poll var ofantligt blek, likaså Spurs. Var verkligen inte tillräckligt taggade och kom aldrig rätt in i matchen. Ofattbart för mig hur man kan börja med sopan Malbranque före Jenas. Syntes ju vilken ändrad matchbild det blev när Jenas kom in och förde lite boll. Vad gör Malbranque på sitt läge? Yttersidståpaj!??!

Ekotto borde blivit utbytt efter första tjugo, han var absolut inte med i matchen. Kom inte rätt i en brytning.

Två tveksamma straffar, ett offsidemål. Nu kan väl inte Wenger klaga.

2006-12-02 19:30
Surt att förlora, devv?
•pave paradise•
Sångare

2006-12-02 23:56
"Två tveksamma straffar, ett offsidemål."

Letar man tillräckligt länge så...
Vi som lever i verkligheten kunde snarare konstatera att matchen avgjordes via inga tveksama straffar och noll offsidemål.

"Men annars så hoppas man ju på att Arsenal vinner med 3, 4 - 0 vilket egentligen är det rimliga om man jämför spelare för spelare."

Försök hålla tårarna inne.