Hjälp jag måste gå ner i vikt...
Nu har den sista droppen fått bägaren att rinna över.... Jag tränar i dagsläget 3 dagar/veckan badminton(1,5 timma/per gång), och två dagar i veckan på gymet (tyvärr bara 1-1,5 timma/gång då jag gymmar på min lunch). Men mitt problem sitter i mitt sötsug och min dåliga kost. Så nu har jag bestämt mig för en till nystart ( har haft ett gäng "dieter" då jag har tappat 5-8 kg, problemet är att jag gärna faller tillbaka i fläskträsket efter 3-4 månader). Jag har planerat in att jag ska ut och gå innan jobbet och innan frukost minst 3 dagar i veckan. Räcker detta? eller är det att föredra alla dagar i veckan? Sen måste jag få ordning på min kost...jag äter regelbundna tider och hinkar vatten i mängder, men jag tror jag äter för mkt och endast tre ggr om dagen. Ska jag äta mindre och fler tillfällen? Jag måste få tips på käk som jag kan laga och njuta av. Jag tycker det är skoj att laga käk fast jag gör det alldeles för sällan. NU ÄR DET FÄRDIGHAFT MED DET!!.....Så har ni några bra recept så vore det ju kanon. (Jag har sökt under olika forum på nätet men hittar inget super duper). En del i det hela är att min tös bor hos mig under helgerna och någon gång under veckan och då måste hon också kunna äta och njuta av käket. Hon är förövrigt riktigt vältränad och lider inte av samma problem som jag, men hon ska ju också ha mat. Help me pls!!
tut!
Ska skriva ett kort och tråkigt inlägg.
Sluta verkligen inte äta, men käka mindre portioner. Tränar du/rör på dig och ändå inte går ner har det endast med kosten att göra. Inget magiskt med promander före frukost. Du kan lika gärna ta dem på kvällen.
www.tasteline.se kan ha recept som passar dig kanske :)
Forumssignatur...<br>
jag för övrigt fått noja på vindruvor....är det onyttigt? hahaha jag kan inte tänka mig det, men jag äter 2-3 liter vindruvor i veckan....(detta för att stilla mitt sötsug)...
tut!
promenader före frukost är visst bra, både för att det bränner mycket fett och för att du kommer igång bra på dagen. ät mindre portioner, och försök äta nyttigare. så enkelt är det, tar man in mindre energi än man gör av med så går man ner.
"Nazisterna hade kontakt med aliens under andra världskriget och fick tillgång till galen teknik, tefatt fanns även då. Tyskland var ju världens framgångsrikaste land på den tiden. Efter kriget bytte tyska forskarna sida och anställdes av USA. Business as usual!" - Dirty-Dave P25
albin förbränner du mycket fett under en aktivitet förbränner du mer kolhydrater resten av dagen. Det är energin in/ut som avgör om du går ner eller inte.
Forumssignatur...<br>
alkor ja, vilket jag också poängterar i mitt inlägg. jag är dock ganska säker på att jag läst en studie som faktiskt lade fram belägg för promenader innan frukost, just i förbränningssynpunkt, men jag kan ha fel. morgonpromenader har dock andra fördelar, som jag skrev.
"Nazisterna hade kontakt med aliens under andra världskriget och fick tillgång till galen teknik, tefatt fanns även då. Tyskland var ju världens framgångsrikaste land på den tiden. Efter kriget bytte tyska forskarna sida och anställdes av USA. Business as usual!" - Dirty-Dave P25
det är väl ganska givet att promenixa innan man käkar frukost? Efter en natts sömn och fasta utan käk så börjar ju kroppen bränna från dina fettreserver om du spatserar utan mums mums i magen? den måste ju bränna nånstans ifrån iom att du inte har stoppat i dig något på X antal timmar.... Fan vad jag ska bli smal hahahaha! Jag är för övrigt inte överviktig, jag är bara otroligt fåfäng! Jag har några kilon som ligger å är fula och dom ska fan väck och därmed basta...
tut!
ät oftare. det ska gå högst 4 h mellan målen. vindruvor innehåller allt för mkt kolhydrater. ät apelsin istället.
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced
Har lite svårt för folk med kass självbehärskning/diciplin, köper inte det där "mmm, smjask, det är ju så gjott, smjask", visst att vara tjock får man vara, man får vara precis som man vill, men sen att ha mage (haha?) att klaga på sin vikt efter att man trycker i sig massa skit gör mig bara fett äcklad (haha?) och irriterad.
MisguidedAngel P23 läs citatet på min sida :)
Forumssignatur...<br>
Vindruvor är den frukten som innehåller mest fruktsocker av alla frukter! Man bränner mest fett innan frukost ja, så satsa på det! Och ät enligt tallriksmodellen, det är de ända som fungerar på långsikt! Eftersom du tränar mkt så kör på 1/3 grönsaker, 1/3 protein och 1/3 kolhydrater! Ät 3 mål mat om dagen och fiberrika mellanmål mellan måltiderna!
Om vi bara slutade upp med att försöka bli lyckliga, skulle vi få en väldigt massa tid över till annat!
Du bör gå en 20 minuters (minst) promenad innan frukost helst 6 dagar i veckan. Låt en dag vara din vilodag då du dels unnar dig saker, kanske en pizza eller en godsak och som du inte tränar på. Men som sagt, gå minst 20 minuter innan frukost, helst ska du dricka en halv liter kallt vatten innan också.
Varför inte prova
detox metoden?
Finns många olika
medel du ska komplettera med, som rensar ut gifter ur kroppen då.
Är något jag ska börja med om en vecka är de tänkt.
Inte för att jag är överviktig eller liknande, utan för att jag vill ha en piggare friskare kropp. Om man sen tappar ett par kilon gör ju inte de nått heller. ;)
Jag står på samma sida som jag alltid stått på..<br> -Min egna.!
jag började jobba på ikea i fyndlagret/lagret, gick upp 9 varje dag, var på jobbet 11, åt deras mat runt 1-2, fikade runt 4-5, slutade 8, kom hem runt 9-9.30. jobbade så i 5månader. dom första tre månaderna gick jag ner 11kg och sammanlagt 15kg, och det håller i sig.
Vindruvor innehåller druvsocker, dextros, inte fruktsocker, fruktos. Vindruvor är med andra ord inte nra om du inte behöver jättemycket energi jättefort. Anywho, ät sex ggr om dagen, inte tre. Ät dig inte proppmätt. Ät inte socker. Sockersuget försvinner efter nån vecka om man slutar med socker, och all annan mat blir mycket godare. Hhm...som NoWice sa, en dag är bra att ha ätardag, då man äter det man vill typ. Jag gick ner över 40 kg på ett halvår, och har inte gått upp ett gram efter det på nu över ett år, så jag vet vad jag pratar om.
Redline!
Dr O: Var det inte du som lärde mig det för några år sedan? Eller var det någon annan hmm...
Du ska ju äta 5 mindre mål om dagen istället...!
Morgonpromenader är sjukt beroendeframkallande, om jag försover mig och inte hinner ta promenad utan måste åka kollektivt är jag helt körd hela dagen.
håller på o gå ned i vikt just nu men de där är ju grymt personligt, dvs hur du ska gå ned i vikt. beror ju på vad dina pitfalls är. hur mkt väger du för de första, är de verkligen nödvändigt o göra ngt mer än o tänka lite sunt om du redan tränar tre gånger i veckan o rent allmänt inte slänger i dig chips varje dag--isf kanske de räcker me att sluta me all skräpmat? för mig är de lite mer drastiska saker som krävs då jag väger 30 kilo för mkt och får dålig hy under vintern pga fel mat. skulle inte mor min vara dietist skulle jag inte ge mig på det jag gör nu.min diet under 50 dagar (är på min 9e dag idag, efter dessa 50 dagar går jag över i vegetariskt o mkt raw food):tillåtet : alla frukter, bär, och grönsaker- inte rotfruktertillåtet : några måltider i veckan (ca 3 stycken) som är kraftigt fettreducerade och lågt i gi (exempel igår räksallad- inga tillbehör)tillåtet : måltidsersättning innan träning- i mitt fall långpromenader, denna måltidsersättningen har långsamma kolhydrater, ca 20 per portiontillåtet : té, sockerfritt tuggummi och blåband enportionssoppor (jag gillar dem inte alls, därför är de tillåtna..hehe) tar förövrigt mivitotal varje dag under kuren och går på 4,3,2,1 fastekur nu i början. dricker minst 3 liter vatten om dagen. jag fåååååår fuska en dag i veckan, men ska försöka o inte göra det, men de är mest för att kunna gå på socialfunctions- firmans enda fest var i fredags tex och då var jag med å åt- hatar folk som ska krångla sig, jag vill kunna äta socialt. har gått ned 4 kilo dessa 9 dagar, kanske 2 kilo av dem som inte är vatten,men hoppas på mer :-)...nu gäller de bara o fortsätta! jag måste göra detta för min kropp o själs skull!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
för övrigt, anledningen till att jag tar i såpass hårt är ju för att de är de enda som funkar för mig. jag måste se resultat och ändra kost allt eftersom för att upprätthålla detta, därav 50 dagars program, efter dessa 50 dagar kommer nytt schema för mig. etcetc...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
vad är vitsen med att gå över till vegitariskt? det där låter mest ohälsosamt. hoppas inte du går ner så fortfram över och lycka till peppis
Forumssignatur...<br>
wlateR P59 http://www.maxfoto.se Där har du mig hehe....jag är 1.70 å pendlar mellan 65-68 kg....men nu är jag uppe i 71 jävla pannor och ska helt klart få ångest över detta så nu ska minst 5 pannor väck...
Peppis F23 Jaa det är ju mina matvanor som sätter ninjaslag i kaggen....men jag fick en sjysst matlänk med bra och nyttiga recept så jag ska hoppas på att få ordning på ett 4 veckors schema med vad och hur jag ska äta och sen ska jag bara ge mig fan på det...
Tack allla ni andra för bra och givande svar....
tut!
var ute och gick i morse....45 minuter 06.00.....skööönt...
tut!
Pallar inte att träna så tidigt är för seg, men cykling går lika bra att köra på morgonen?
http://blogg.streetsofgothenburg.se/
Det finns ett enda sätt att gå ner i vikt som fungerar för alla. ÄT mindre energi än vad du gör av med. Då kommer du att gå ner i vikt, vad det än är du äter. Sen kommer det naturligtvis vara mycket mycket lättare om du äter nyttig och näringsrik mat. Och det är naturligtvis bra om du tränar samtidigt, så att du gör av med mer energi. Om problemet är din kost, sluta ät skit! du behöver inte ta dig tid att göra några supernyttiga måltider, ät bara saker som är nyttiga, det är inte svårt att få tag på sånt. Och begränsa ditt godisätande, är egentligen inte svårt. Sluta ät skräp och ät nyttigt. Och den generella attityden att nyttig mat smakar illa är sorglig, nyttig mat kan smaka gott också, bara man vet vad som är nyttigt.
Alltså käka riktigt mat bara, så länge du undviker käka pizza/hamburgare+fries/kebaber och snacks som man inte kan sluta äta som chips och marabou chokladerna så är det lätt att hålla en energinivå. Ett tips med motion kan vara att motionera samma tidpunkt varje dag, jag kör t.ex mellan 19-20, få lite struktur på det så du inte motionerar när du känner för det, om du kör på så här så kommer den där timmen bli skitviktig för dig.