FIFA World Player of the Year 2006
såg ingen tråd så... de här är årets nomineringar till fifa årets bästa spelare... vilka tror ni vinner?
The following 20 women (in alphabetical order) are in contention for the title of FIFA Women’s World Player of the Year 2006 : Laura Georges (France), Duan Han (China PR), Laura Kalmari (Finland), Kristine Lilly (USA), Renate Lingor (Germany), Ma Xiaoxu (China PR), Marta (Brazil), Malin Mostrom (Sweden), Monica Ocampo (Mexico), Cathrine Paaske Sörensen (Denmark), Kum Suk Ri (Korea DPR), Silke Rottenberg (Germany), Cheryl Salisbury (Australia), Lotta Schelin (Sweden), Christine Sinclair (Canada), Kelly Smith (England), Sandrine Soubeyrand (France), Ingvild Stensland (Norway), Cynthia Uwak (Nigeria), Abby Wambach (USA).
The following 30 men (in alphabetical order) are in contention for the title of FIFA World Player of the Year 2006 : Adriano (Brazil), Michael Ballack (Germany), Gianluigi Buffon (Italy), Fabio Cannavaro (Italy), Cristiano Ronaldo (Portugal), Petr Cech (Czech Republic), Deco (Portugal), Didier Drogba (Côte d’Ivoire), Michael Essien (Ghana), Samuel Eto’o (Cameroon), Luis Figo (Portugal), Gennaro Gattuso (Italy), Steven Gerrard (England), Thierry Henry (France), Kaka (Brazil), Miroslav Klose (Germany), Philipp Lahm (Germany), Frank Lampard (England), Jens Lehmann (Germany), Alessandro Nesta (Italy), Andrea Pirlo (Italy), Franck Ribery (France), Juan Roman Riquelme (Argentina), Ronaldinho (Brazil), Wayne Rooney (England), Tomas Rosicky (Czech Republic), Andriy Shevchenko (Ukraine), Lilian Thuram (France), Patrick Vieira (France), Zinedine Zidane (France).
källa lev väl
Ronaldinho tror jag
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Alltså, det är sjukt svårt att gissa. Finns många som varit grymma i år.
...vad grötigt det ser ut. gör om listen (om nån mod orkar fixa så...)
The following 20 women (in alphabetical order) are in contention for the title of FIFA Women’s World Player of the Year 2006 : Laura Georges (France) Duan Han (China PR) Laura Kalmari (Finland) Kristine Lilly (USA) Renate Lingor (Germany) Ma Xiaoxu (China PR) Marta (Brazil) Malin Mostrom (Sweden) Monica Ocampo (Mexico) Cathrine Paaske Sörensen (Denmark) Kum Suk Ri (Korea DPR) Silke Rottenberg (Germany) Cheryl Salisbury (Australia) Lotta Schelin (Sweden) Christine Sinclair (Canada) Kelly Smith (England) Sandrine Soubeyrand (France) Ingvild Stensland (Norway) Cynthia Uwak (Nigeria) Abby Wambach (USA)
The following 30 men (in alphabetical order) are in contention for the title of
FIFA World Player of the Year 2006 :
Adriano (Brazil)
Michael Ballack (Germany)
Gianluigi Buffon (Italy)
Fabio Cannavaro (Italy)
Cristiano Ronaldo (Portugal)
Petr Cech (Czech Republic)
Deco (Portugal)
Didier Drogba (Côte d’Ivoire)
Michael Essien (Ghana)
Samuel Eto’o (Cameroon)
Luis Figo (Portugal)
Gennaro Gattuso (Italy)
Steven Gerrard (England)
Thierry Henry (France)
Kaka (Brazil)
Miroslav Klose (Germany)
Philipp Lahm (Germany)
Frank Lampard (England)
Jens Lehmann (Germany)
Alessandro Nesta (Italy)
Andrea Pirlo (Italy)
Franck Ribery (France)
Juan Roman Riquelme (Argentina)
Ronaldinho (Brazil)
Wayne Rooney (England)
Tomas Rosicky (Czech Republic)
Andriy Shevchenko (Ukraine)
Lilian Thuram (France)
Patrick Vieira (France)
Zinedine Zidane (France)
Cannavaro, Zidane eller Henry tippar jag på.
Cause I'm cooler than a polar bear's toenails...
Zidane eller Ronaldinho. Vill gärna se Kaká också.
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Hangaround
2006-10-14 01:13
Fabio Cannavaro (Italy)
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994
inte stor chans att det bli en back..
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Lär inte bli ronaldinho. han har inte varit särskillt bra senaste halvåret och hade ett uselt VM. Cannavaro eller Pirlo kanske. Eller nån chelskispelare. Eller så är det Henrys år
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.
Henry är värd att vinna. han borde vunnit förra årets.. hmm blir väl i och för sig detta år. då han spelade cl osv.. tycker han är värd de. även om det inte går så bra nu . men gör det de för dihno da?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Tror stenhårt på Fabio Cannavaro (Italy) i år, nästan enbart för hans insatser i VM men jag tror de räcker.
SHOW Stockholm | www.showstockholm.com
Håller med DjBrunte till 100%
Vad faan skrev jag nu?!
Jag hoppas Cannavaro vinner
Antagligen får Cannavaro priset men jag hoppas på Pirlo.
Tror på Zidane. Sympatiröster och hyllningar nu när han lagt av, precis som när Ray Charles vann 10 Grammys det år som han dog.
•pave paradise•
beckham
skriv kort, helst inte alls
äh super frank såklart
under the fubu is a guru
alltså en sak slog mig just... varför är inte luca toni nominerad? ok han var inte lysande i vm men i övrigt... för övrigt är det intressant att ni på ett ungefär resonerat som jag gjort. känns bra. jag som eg har noll koll på fotboll... :)
Allt annat än Thierry Henry är ett hån mot fotbollen. Visst, det fanns dom som utmärkte sig snäppet mer i VM typ Cannavaro etc. Men ser man till helheten där Henry varit i både CL- och VM-final, öst in mål i PL och så vidare, så är svaret givet.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
Och så Lotta Schelin såklart, världens enda sevärda damfotbollsspelare.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
aik:s carlsson
skriv kort, helst inte alls
Cristiano Ronaldo!?
driv ej bror
Canavaro, Gerrard eller Henry tror jag
Shuu
Rosicky kommer vinna utan tvekan, fan ni kan ingenting om fotboll asså
Puzzle Productions / puzzleprod.com soundcloud.com/iloice
hoppas verkligen på Zidane, men jag tror att Ballack tar hem det
Hasch och Kokain - Bajensvin!
KLOSE vinner detta
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)
Cannavaro Henry Zidane där har ni top tre ladies and gentlemen.
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
Svårt att se att Fifa skulle låta Zidane komma top-3. Listan kommer att se ut som följande: 1. Henry 2. Cannavaro 3. Drogba
"En del människor byter parti för sin övertygelses skull. Andra byter övertygelse för sitt partis skull." Winston Churchill
det ar nog svarare att vinna som mittbank an som anfallare eller mittfaltare. Dom har det betydligt lattare verkar det som. Om man checkar de senaste spelarna som har vunnit ar det oftast anfallare eller mittfaltare.
Shuu
Tror på Cannavaro men hoppas hoppas verkligen på Gattuso :)
..
FIFA har inte direkt någon rätt att "tillåta" någon vinna. Så Zidane har hur mycket chans som helst att vinna.
•pave paradise•
Inom mutornas värld så har jag svårt att se att varken spelare eller förbundskaptener skulle främja en spelare som gjorde som han gjorde, trots en fantastisk karriär.
"En del människor byter parti för sin övertygelses skull. Andra byter övertygelse för sitt partis skull." Winston Churchill
Henry känns absolut som en stark kandidat. Så länge det inte blir Rooney är jag nöjd :)
Look with your own eyes - See with your own mind
Hoppas på Cannavaro!
brabrabrabrash
det är alltså bara jag som reagerat på att luca toni inte är nominerad?
sett till enbart denna sesong så borde det ju stå mellan essien och saha
under the fubu is a guru
En afrikan kommer aldrig att vinna. Hur mycket an jag vill att Drogba ska vinna sa kommer det inte att ske.
Shuu
Nej för världen är ju emot afrikaner. Drogba kommer säkert vinna om han fortsätter spela som han gjort den här säsongen (för tillfället är han nog en av världens 3 bästa spelare). Men faktum är att han inte förtjänar årets pris då han inte var bäst i världen förra året.
Ingen prestige i det här priset jämfört med franska guldbollspriset.