I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Sverige - Spanien Råsunda 7/10-2006 20:00 TV3

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2006-10-04 15:43

Sverige - Spanien Råsunda 7/10-2006 20:00 TV3

Sveriges startelva .

-------------------Shaaman----------------

m.nilsson-majstorovic-hansson-edman

------------------t.linderoth------------

alexandersson--d.andersson----källström

------------------ljungberg----------------
------------------elmander----------------

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-10-04 15:44
zlatan surar, mellberg skadad, allbäck skadad, chippen får nöta bänk.

heja sverige friskt humör

får  linderoth barn så får vi se d.andersson som pivote
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-10-04 15:52
Fyfan vad skönt! En anfallare, Alexandersson kvar på högerkanten och sist men inte minst... PETTER HANSSON KVAR I LAGET!

5-0 vinst till oss!

2006-10-04 15:58
dock så är spanien utan vicente, morientes och reyes

villa-torres på topp känns svagt

2006-10-04 16:03
skönt med nilsson och majstorovic i backlinjen samt edman. hansson fortfarande osäker till men han spelar trots allt bra i klubblaget.
tycker inte rosenberg eller berglund övertygat och varit uddlösa i landslaget så vi borde köra med bara 1 anfallare. Vi måste nog rikta oss in på försvar med snabba kontringar med ljungan, källström o fina bollar till en kvick elmander...
DIIIF

2006-10-04 16:05
japp detta är min elva med tanke på vad vi har att jobba med...

men visst han kanske slänger upp rosenberg-elmander på topp vem vet.

men ensam linderoth på mitten kommer bli så förbispelad av xavi och xabi

2006-10-04 16:08
fetlyrik P12
villa-torres på topp känns svagt

Ja, tur att dom inte kan ställa upp med toppforwards som oss,
Allbäck och Elmander ftw..hehe

Bara det att Alexandersson och D. Andersson är med är pinsamt

2006-10-04 16:09
Villa - Tores

Känns svagt? haha nja.. Undra hur spanjorerna tänker när dom ser våra toppforwards.

Kan bli en grym match. Dock tycker jag båda lagen inte känns så heta.

2006-10-04 16:10
det var ironi..

2006-10-04 16:17

Hallå, Mellbergs och Allbäcks skador är oklara hur allvarliga dom är.

Vi kanske får se en av dom på plan, ingen eller båda, va är det för jävla startelva du har "tagit ut".

Tror det blir tufft, men vi klarar 1-1.

2006-10-04 16:19
Överklassbarn P19

Kalle Svensson är inte med i truppen ens.

2006-10-04 16:19
jag menar fetlyriks startelva.

2006-10-04 16:20

vi får hoppas på rosenberg-berglund på topp , resten hemma 9-0-2

2006-10-04 16:23
Jaaaaha! Jag trodde det där var startelvan, visste inte att det var så du ville ha det.

Hoppas bara Allbäck kan spela (Nej, har inte varit en av dom som hatat Allbäck). En måltjuv behövs, och då är Allbäck det bästa vi har att komma med.

Men jag tror fortfarande det här blir för svårt.

2006-10-04 16:23
Överklassbarn P19

Ok, men det finns (såklart) andledning till att K. Svensson inte är med. Han ska hjälpa U-21 ta sig till EM, dubbelmöte med Serbien-Montenegro.

2006-10-04 16:24
anledning*

2006-10-04 16:25
det är ju  startelvan med tanke på alla skadorna, den mest troliga, inte ens som jag skulle vilja ha den..

2006-10-04 16:27
Detta blir en lätt match för spanien.

Tippat 1-5 ..

vem står i mål för spanien?

2006-10-04 16:28
casillas? som de senaste 5 åren

2006-10-04 16:28
Överklassbarn P19

Jag vet inte om han kommer att spela, men han är uttagen i alla fall. Första matchen spelas på fredag och returen på tisdag tror jag, men jag vet inte vem som börjar hemma.

2006-10-04 16:29
Spanien vinner, sorry Sverige...

2006-10-04 16:29
casillas
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)

2006-10-04 16:31
`ser bra ut.. han är dock ej spaniens bästa målis. men helt ok helt ok.

2006-10-04 16:32
Iofs bryr jag mig fan snart inte om Spaniens lag, de vinner fan aldrig, aldrig, aldrig.. Alltid bra på pappret, bra i kval, bra i grupp, sen BAM in i väggen, jävla svaga pussies.

2006-10-04 16:33
fetlyriks startelva ser inte ett dugg trovärdig.

2006-10-04 16:34
... ut.

Glömde.

2006-10-04 16:35
GAIA P24

Svensk fotboll är segt och sjukt.
Tråkigt som fan ..  ska bli skit nice att se spanien springa ifrån sverige så jävla lätt.

Hej hopp kolla nu springer Casillas och gör en Till Max och drar ett fint Mål.  

2006-10-04 16:36
haha blev lite fel där haaha......
fy fan

2006-10-04 16:37
Hej hopp nu drar Casillas till Max och drar ett Mål .

så ska de va.

2006-10-04 16:37
spöket

Jo men vad fan spelar det egentligen för roll? Alla vet ju att Spanien går in i väggen i varje mästerskapsslutspel. Alla träningsmatcher, kval, vänskapsmatcher, etc spelar knappt någon roll när de aldrig kan bevisa sig på högre nivå och när det verkligen gäller.

2006-10-04 16:39
spanien är för snälla, måste kötta mer , skava benflisor av motståndarna

2006-10-04 18:06
nån som kan lägga upp spaniens trovärdigaste startelva?
Ett löv ifrågasätter inte vindens väg

2006-10-04 18:16
Här är i alla fall Spaniens trupp och så kan väll fetlyrik eller nån annan göra en trovärdig startelva.

Som ni ser bara två anfallare, men Luis Garcia, och kanske nån mer, kan användas som anfallare.

Målvakter

Iker Casillas
José Pepe Reina

Försvarare
Antonio Lopez
Pablo Ibanez
Carles Puyol
Juanito
Joan Capdevila
Sergio Ramos

Mittfältare
Francesc Fabregas
Antonio Puerta
Andres Iniesta
Xavi
Luis Garcia
Xabi Alonso
David Albelda
Miguel Angel Angulo

Anfallare
Fernando Torres
David Villa

2006-10-04 18:30
Spöket

ser bra ut.. han är dock ej spaniens bästa målis. men helt ok helt ok.

Haha, nähä, och vem är spaniens bästa målvakt då? och snälla säg inte Valdes

2006-10-04 18:31
Reina och Casillas är jämnbra tycker jag. Valdes är ostabil.

2006-10-04 19:30
Rastasite P17

hahah .. oj gick inte så bra där va..
Ge lite flera alternativ.

som sagt Canizares är spaniens bästa målis..

2006-10-04 19:36
SPANIENS STARTELVA

-------------------Casillas--------------------

Ramos----Puyol------Pablo---------A.Lopez

---------------------Albelda---------------------

Luis Garcia-----------Xavi----------------Cesc

---------------Torres------Villa---------------

Problemet här utan joaquin, vicente, reyes är att spanine inte har någon riktig kantspringare.

2006-10-04 20:32
att spaniens inte har renodlade ytterspelare e ett lyxproblem, som att att Ferrarin e i verkstaden så man e tvungen att använda Mercan typ. Dessutom e Luis Garcia en makalös fotbollspelare som jag prioriterar högre än Joaquin, Vicente o Reyes. Att ha Cesc på en kant e däremot sämre

Vi har P.Hansson mot Villa o Torres, detta kan bara sluta i katastrof för Sveriges del.

0-3
Why not move to the blue/ and turn society white/ Berlusconi gives you freedom/ then he'll rob you at night

2006-10-04 20:33
ja vi har ju alla våra åsikter men att luis garcia skulle vara bättre än jocke, vicente eller reyes, nej....

2006-10-05 00:19
Håller inte med om Canizares..
Tycker Casillas är världens aboslut bästa målvakt, och detta skriver jag inte bara för att ja håller på Madrid, har sett honom många gånger och det finns ingen som blandar jämnhet och spektakulära räddningar som han

Sångare

2006-10-05 01:11
Snälla, grottmänniskan Puyol klantar fram ett mål till Sverige sin vana trogen och sen bevakar vi ledningen resten av matchen. Detta är lunch grabbar, lita på mig.

"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
Sångare

2006-10-05 01:12
Kan Vitryssland eller Nordirland eller Sydpoolen eller vilka det var piska spaggarna med 3-2 så kan väl vi slå dom med.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län

2006-10-05 09:03
s-oteric, skillnaden e väl att Spanien kommer bemöta oss liiite annorlunda än va dem gjorde mot nordirland. o Casillas e självklar eta, håller med rastasite.

fetlyrik, de e som sagt åsikter.
Why not move to the blue/ and turn society white/ Berlusconi gives you freedom/ then he'll rob you at night

2006-10-05 09:29
puyol har varit väldigt stabil senaste veckan
tror spanien vinner med 0-3 hoppas på det också
vamos el rojo y amarillo blako blako
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)

2006-10-07 11:40
"Vi har P.Hansson mot Villa o Torres, detta kan bara sluta i katastrof för Sveriges del."

Så sant som det är sagt. Hansson kommer inte att ha en chans.

1-3
don't watch me, watch yourself

2006-10-07 12:11
Ptja om man ska läsa vad svenska spelarna har sagt inför den här matchen så verkar de ha en väldigt klar strategi om hur de ska slå spanien, förlita sig på kontringar och fasta situationer.

Lågt försvarsspel så att spanien får ha boll och rulla i sidled  hur mycket de vill utan ytor att trä in bollarna på..på det sättet ska sverige för deras bollinnehav att bli ineffektivt.

Dock har spanien två forwards denna match istället för en ensam som de hade i nordirland, och det lär ju skapa lite fler chanser iaf.

2006-10-07 14:39
vafan ska svensson in å göra istället för källström? blir så frustrerad på lagerbäck så jag vet inte...

2006-10-07 14:49
fyfan...

antar att de vill återupprepa spelet mot argentina vm2002

2006-10-07 15:16
okej kan man lika gärna be kenneth andersson komma in också så kanske de går bättre..

var är dahlin nowadays?

2006-10-07 15:24
Ni som är där se till att försöka skapa lite tryck på råsunda för första gången på en landskamp!

2006-10-07 17:35
överklass, man kan lika gärna nämna Buffon, eller Cech, de e en smakgrej.

2h 25min kvar!