US OPEN 28AUG-10SEP Årets sista GrandSlam
Jaha då var det dags för årets sista Grand Slam i tennis! Denna upplaga kan bli mycket intressant. Dels ska en hjälte, en legend, en mästare tacka för sig, göra sitt sista framträdande. Jag pratar självfallet om Andre Agassi!!!! Sedan kan det ju nämnas att Roger Federer inte verkar vara i sin bästa form (även om han garanterat kommer höja sig), men både han och Nadal har spelat lite si och så på senaste, sedan kan man lägga till fjolårssemifinalisten James Blake som inte heller varit bra på senaste. Det jag vill säga med detta är att flera tunga namn spelat riktigt uselt på sista tiden och därmed kan årets upplaga bli riktigt öppen. Här kommer fem favoriterna enligt mig: Federer har en väldigt lätt lottning och bör gå långt utan att ens tappa set! Davydenko , också väldigt lätta första omgångar, spelade väldigt bra i New Haven och vann hela turneringen utan att tappa set. Verkligen ett varningens finger för ryssen! Nadal , nadde ska självfallet vara med på listan, intressant att se hur han klarar av gamla pussy i första omgången, kan få slita lite redan där. Roddick , han verkar verkligen vara tillbaka och jag ser honom som en stor kandidat till titeln, roddick känns som den ständiga 2an, men i år kan han hota, med hjälp av hemmapubliken kan det räcka långt. Tursunov , en riktig outsider och på samma halva som Federer, men jag tror väldigt mycket på denna ryss. spelar han sitt bästa så tror jag tom han kan slå ut federer. Så till svenskarna, 3 till antalet. Björkman ställs mot amerikanen Jenkins, håller ryggen för gamla bjösse så ska han bara vinna. T Johansson ställs mot Grosjean, känns som en 50/50 match men jag tror med på svensken, Grosjean känns ofta patetisk. Söderling möter den väldige jätte Karlovic, jag tror på seger. Karlovic har varit skadad och bara spelat en match efter skadan. Sofia Arvidsson är med i damklassen, men jag har inte så bra koll där, ingen aning vem hon möter. Spektaklet följs i Eurosport! Nu kör vi!
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)
|