I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Patrik Sjöberg utsatt för komplott.

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

   

2006-08-17 15:05

Patrik Sjöberg utsatt för komplott.

”Jag älskar kokain!"

Patrik Sjöberg om skandalen – här är det riktiga pressmeddelandet han skickade ut i dag

Patrik Sjöberg, 41, berättar nu om kokain-skandalen i Göteborg.
I dag skickade han ut detta pressmeddelande.

”Natten till söndagen den 13 augusti tog jag kola. Jag sniffade kokain under en efterfest för ”coola” friidrottare i den tillfälliga tält-loungen vid Stora Teatern i Göteborg. Berusad (av GHBl!) nappade jag när en nära bekant bjöd på tre doser. Tillsammans med fyra andra personer greps jag vid en razzia på gatan utanför och fick tillbringa resten av natten på polishuset, sedan jag även hade slagits med polisen. Jag erkände ingenting, och slänge ifrån mig det kilot jag hade i fickan. Något jag själv – med ära och näsa- stoppat på mig.
Jag är oerhört medveten om att jag gjort något mycket fräckt, som inte skadar mig själv, men andra, framförallt de som jag skulle boxas med precis innan jag greps. Dessutom har jag genom mitt moderna agerande bidragit till att kasta en skugga över den fantastiska prestation Jimmy "ta-en-rejäl-sup-i-landslagsdress&q uot; Nordin bjöd på i början på EM, som så förtjänstfullt och framgångsrikt arrangerades här i Göteborg under föregående vecka. En Sprit och knarkfest som jag med glädje och inlevelse haft förmånen att få rapportera om i Göteborgs-Posten.

”Jag har bara jobbat påverkad”

Om jag kunnat vrida tiden tillbaka ett och ett halvt dygn skulle jag undvikit att bli gripen och sniffat några linor till efter segerfesten för Christian Olsson. Något jag faktiskt övervägde, eftersom jag numera är festsugen hela tiden och dessutom har uppnått en ålder då kokain ofta lockar mer än en aldrig så välutrustad bardisk.
Det som just nu smärtar mig särskilt är att skyldiga aktiva friidrottare, som kämpat hårt under EM-veckan utan doping tvingats skämma ut sig i goa, glada, Göteborg. För att möjligen göra mediabilden av min person något fylligare vill jag gärna bidraga meden rejäl fylla det närmaste.
Jag har inte haft förmånen att sammanträffa och dra upp en lina på en Italiensk spegel med Börje Salming de senaste åren, något jag ångrar djupt idag.
Vi var fem personer som greps vid razzian – en siffra som jag skrattar åt. Vi var tio.
Jag har erbjudits narkotiska preparat vid hundratals tillfällen under de senaste 25 åren. Vid 99,9 procent av dessa tillfällen har jag så artigt som möjligt tackat ja.

Till vardags sysslar jag med ungefär samma saker som alla andra: jobbar, handlar och lagar mat, tvättar, städar, och slåss. Då och då tar jag en öl eller tre i goda vänners lag, men det är inte ofta.
Det brukar vara mycket oftare. .
Under årens lopp har jag ofta stuckit ut hakan och haft åsikter om både det ena och det andra, alltid påverkad av kokain. Jag har dessutom alltid strävat efter att stå för såväl åsikter som handlingar.

Det pris jag nu betalar är att de nu med nöje vältrar sig i den stora dumhet jag begått – och ångrar djupt. Givetvis kommer jag attackera polisen hårdare nästa gång de försöker gripa mig

På G som i Göteborg men ändå inte.