I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Är det inte för sent? (friidrott)

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

   

2006-07-31 16:34

Är det inte för sent? (friidrott)

Först och främst ska jag säga att jag inte kan någonting om friidrott så jag kanske ställer vissa "självklara" frågor, hur som helst...

Jag har nyss fyllt 18år. Jag spelade fotboll i nästan 7år, men lade av när jag var 16år. Även om jag hade ganska bra teknik så var min kondition mitt starka vapen. Men sen dess har jag inte idrottat nått, utom det i skolan. Min kondition har försämrats men är inte helt körd.

Hur som helst, har jag funderat på att börja i friidrott, och då hålla på med löpning.
Men kan man börja i friidrott och bara hålla på med löpningen. (typ 100m, 200m, 800m osv.)

Men min viktigaste fråga är om det egentligen inte är försent att börja, om jag nu vill ta detta seriöst och börja tävla. Vad krävs för att få tävla? De som fortfarande håller på med friidrott har väll hållt på sen de var små eller?

Sen undrar jag hur snabbt de som är i min ålder springer 100m på, ungefär?


Denna tråd går väll främst ut till de som håller på med friidrott eller hållt på med det men alla svar är välkomna.

Jag tog stolen och kastade den på henne när hon sprang när för trappan (yeeeees) och träffade henne och hon började gråta som en hora/snopp_dogg p19 om bråket med sin lillesyrra