I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Franska Öppna Roland Garros Tennis 28 Maj-11 Juni

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

   

2006-05-27 23:53

Franska Öppna Roland Garros Tennis 28 Maj-11 Juni

Då var det dags för mig att öppna den sedvanliga tråden som kommer att handla om Franska Öppna, årets andra Grand Slam turnering i Tennis. Den hålls som vanliga på roland garros området i Paris.

Och jag var helt bombsäker på att turneringen skulle dra igång på riktigt på måndagen som alltid annars i Grand Slam (kvalet har redan hållt på hela veckan), men för första gången någonsin drar turneringen igång redan på söndagen med en mjukstart.

Eurosport står som vanligt för sändningarna under dessa 2 veckor, det kommer blandas friskt mellan herr & dam matcher.
Fjolårs segraren i herrklassen var Rafael Nadal och på damsidan Henin-Hardenne

Vad har vi svenskar att se fram emot, ja tyvärr inte mycket ur svenska ögon, det har varit ett fruktansvärt och katastrofalt år.
Men i alla fall.

Robin Söderling som är den som visat bäst form på sista tiden efter alla skador, möter titelförsvararen Nadal direkt, tack och hej till Robin.

Jonas Björkman den gamla krigaren möter Wildcard spelaren Jeremy Chardy (hemmaspelare), tror det blir jävligt tufft för Björkis har inte visat någonting på singel sidan i år.

Thomas Johansson som precis kommit tillbaka från sin ögonskada möter Christophe Rochus, lär bli en jävligt hård match som säkert går till 5 set.

På damsidan har vi Sofia Arvidsson som möter Maria Vento-Kabchi, jag tror Sofia kan vinna en eller två matcher här, trots uselt spel på grus i år.

I övrigt så ser jag som alla andra Rafael Nadal som stor favorit. Federer tror jag inte på, han kommer aldrig få sin Grand Slam titel på grus.
Uppstickare som jag tror kan komma långt och kanske skräll vinna; Nikolai Davydenko ...nådde Semifinal förra året och kan nå ännu längre i år.
Ivan Ljubic eller hans landsman Ivo Karlovic , dessa herrar har enligt mig världens bästa servar och det har visat sig fungera bra som fan på gruset också...varning för dessa herrar.
David Nalbandian kan också som vanligt gå långt, sydamerikanen gillar gruset och med lite tur och skicklighet kan han nog ta sig fram till Semifinal.



Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)