I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-05-17 01:24

Fettförbränning

Har bestämt mig nu att gå ned i vikt sedan jag gått upp flera kilo tack vare snabbmat. Jag har lagt upp ett program, som visserligen inte är så jätteavancerat, men som ska kunna funka i längden. Har eliminerat helt saker som smör, vitt bröd, läsk och andra onyttiga saker för att detta ska kunna gå som smort.

Jag sitter också på en sån där träningscykel varje dag och bränner väl kanske c:a 400-500 kalorier per gång. Men då kommer min första fråga:

1) Jag har aldrig riktigt förstått det där med kalorier. För att fettförbränningen ska vara så effektivt som möjligt så ska man alltså bränna fler kalorier än vad man får i sig under dagen, right? Men jag är inte en sån person som sitter och läser baksidan av paketen så min första fråga får bli, hur många kalorier får en genomsnittlig person i sig om dagen och hur många gör denne av med (exklusive träning) ?

Följdfrågan lyder, om man kanske trycker i sig ett par knäckemackor till frukost samt vatten, lite frukt o sallad till lunch och någon pasta till middag. Hur mkt kan det röra sig om här?

Min andra fråga bottnar i så kallade morgonpromenader. Det ska tydligen vara jättebra för fettförbränning om man sätter igång direkt när man vaknat innan frukosten, i snabbt tempo i c:a 45 minuter.. Men om man vaknar vid 13.00 då? Spelar det någon roll?

Tack på förhand!

I'm Superman! King fucking Kong! I can pick you up and throw you a million miles. I'm number one. Number fucking one. I'm number one. Number fucking one. Number one! Number one! Number one!