I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-04-05 17:13
Du som pratade om att Lyon inte skapade egna lägen sitter och säger att Milan gjorde välförtjänta mål? Två av era mål var ju gåvor från Lyon; hade det varit Juve hade du säkerligen påstått att de var mutade.

Ärligt talat, Milan hade inte mycket att säga till om så länge Lyon ville föra spelet. Pirlo var borta, Kaka likaså och Seedorf var inte mycket hänga i granen. Serginho var den enda som skapade oro tillsammans med Pippo och Sheva någon enstaka gång. Jag är övertygad om att Lyon hade gått vidare om de fortsatt andra halvan som första istället för att backa hem redan i 60e typ. Det straffar sig mot Milan, det vet alla.

Lyon hade flest vassa chanser, mest spel och dominerade mittfältet. Det är knappast bara Hysén som anser att Milan var sämre igår; varenda neutral åskådare tycker nog detsamma. Det bör nämnas att alla inte följer CL via Viasats sändningar; således vet inte alla vad Glenn anser.

Nåja, resultatet var väntat även om matchbilden inte motiverar det.

Grattis till er.
Vem är du, tjänsteman?

2006-04-05 17:18
Haha, ja ni gjorde 3 mål men som sagt, ni skapade knappast målen på egen hand. 1-0 målet kom ju till pga en grov miss av Lyon.

Jag tycker det var en jämn match, och den borde slutat 1-1, då inget lag utmärkte sig mer än det andra. Och pga det så hade det varit rättvist vilket av lagen som än gick vidare.

Men att Milan var sååå mycket jävla bättre som du försöker få det till haha.. knappast.
CAMPIONI!

2006-04-05 19:04
Franco P6: Jag menade faktiskt inte 2-1-målet. Det var välspelat. Jag syftade på bjudningarna till 1-0 och 3-1, som i princip var enda gångerna Lyon fick hjärnsläpp (förutom när de bestämde sig för att backa hem hela laget).

Lyon dominerade mittfältet ända tills de backade hem. Därför tror jag att de hade vunnit om de fortsatt med sin höga press och sitt aggressiva mittfältsspel i 90 minuter. De får skylla sig själva som sagt.

Om man nu ska prata om tur och otur så tycker jag faktiskt Lyon hade mer otur än Milan (må hända att de hade lika mycket tur). Stolpträffen, lobben och Didas sjabbel (tur i oturen för er del) osv. borde alla ha genererat åtminstone ett mål till i Lyons favör.

Vi har uppenbarligen olika syn på matchen, och både du och jag vet (av tidigare erfarenhet) att det är lika bra att acceptera det och gå vidare. Ni vann matchen och det var väntat även om matchbilden enligt mig inte alls stämmer överens med resultatet.

Som sagt: Grattis till Er, det är kul att åtminstone ett lag från världens bästa liga är i Semin (även om jag hoppas att ni åker ut i nästa runda).
Vem är du, tjänsteman?

2006-04-05 20:10
Lyon dominerade, den som säger nåt annat ljuger.
Jag håller för övrigt varken på Lyon eller Milan.
Sittin sideways...

2006-04-06 03:50
Franco: Whoop there it is
Sittin sideways...

2006-04-06 04:16
Franco P6
Nä, okej jag sa iofs inte att du tyckte Milan var "överlägsna" någonstans.. dock låter det på dig som att det var jätterättvist att ni gick vidare då det trots allt var en JÄMN tillställning, både i Lyon och i Milano..

Sen menar jag inte att Inzaghi har tur när han gör 1-0, skickligt mål av Pippo.. men det var en felpassning som ledde fram till att Milans vänsterkant låg helt öppen att löpa fram i och att Inzaghi sen kunde nicka in 1-0. Det var lixom inget läge Milan skapade, utan det kom till av en grov miss i Lyon-försvaret.
CAMPIONI!

2006-04-06 09:59
Diskussionen ovan vill jag egentligen inte ge mig in i..men måste hävda att Lyon backade hem med 1-1 å Milan skapade lite extra pga detta..därför kunde man förhållandevis enkelt stänka in två i slutet..
Jag känner mig stor, stark och milslång/
Med tio ton på min skivstång/

2006-04-06 17:18
Att du alltid måste nämna oss.. Det är charmen med dig min vän.
Vem är du, tjänsteman?