I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-03-14 21:13

Stryn ?

Hej!

Säsongen är ju inte slut här ännu men börjar redan känna att jag inte kommer få åka tillräckligt med bräda innan sommaren. :p Så jag tänkte höra mig för om någon här vart i Stryn och åkt och hur det var?

Kollat upp lite på hemsidan och det verkar ju schysst men alltid kul att höra folks åsikter. =)

Take care now! Bye bye then!

2006-03-15 10:39
Laura_s81 F24
stryn är ett otroligt bra alternativ om du vill pröva på sommarskidåkning! se dock till att inte dra dit när det är några speciella camp, för då är det alltid bisarrt mycket folk vilket resulterar i trängesel. det finns dels en camping att bo på där du kan tälta men är man ute i god tid kan man även få tag på små små små stugor vid campingen. dessa är inte speciellt billiga men det kan vara skönt att komma in under ett riktigt tak om man skulle ha otur med regn.

förra året blev premiären försenad då de var tvugna att gräva fram själva stryn ur snön, det kom uppåt 6 meter snö...

jag rekommenderar helt klart att dra till stryn... det är som en enda stor gemensam fest där alla är glada och trevliga.
"Skiing without avalanches would be the perfect sport. On the other hand it's what makes it fun."

2006-03-15 10:42
ser inte det här lockande ut?
Stryn i juni 2005
"Skiing without avalanches would be the perfect sport. On the other hand it's what makes it fun."

2006-03-15 13:37
TrallFall P28

Ser helt galet underbart ut jag vet! Kollade bilderna på hemsidan och blev helt såld! O jo man får passa på o åka när de inte är camps, dock verkar de ju ha rätt schyssta tävlingar.

Inte kollat priser o så än men eftersom det är Norge antar ja att det är rätt dyrt...men nog värt det =)

När var du där?

2006-03-15 13:59
Laura_s81 F24
dyrt med vad menar du? att bo eller med liftkort? alla priser finns på hemsidan, dvs http://www.strynefjellet.com/...så kika där...

jag har varit där några ggr faktiskt, senast var dock ett par år sedan.

2006-03-15 16:12
TrallFall P28

Ja ja syftade på boende o liftkort....ja ska checka närmare där ja, kolla om man kan boka redan nu o så....blir eventuellt det på semestern i sommar =)

2006-03-15 16:17
självfallet kan du boka redan nu...eller det är en stor fördel att boka redan nu om du ska ha någon chans att få dig en liten skön bummar-hydda tills i sommar... kommer eventuellt förbi en sväng när jag är på min skid/surf trip i norge!

2006-03-15 17:17
TrallFall P28

Ja ja tänker kolla upp d d e säkert! MÅSTE DIT haha!

Ohh din resa låter inte helt fel ;)

Sugen på att lära mig surfa faktiskt. Men det funkar och surfa i Norge alltså?

2006-03-15 17:23
självfallet funkar det att surfa i norge! vill du lära dig surfa finns det ett antal spots i sverige dit du kan ta dig för att ragga upp någon local som kan lära dig grunderna. största uppmätta våg i sverige ska ha varit ca 6 meter och ska ha brutit mot stranden grönhögen på södra öland...så visst finns det vågor även i sverige...

2006-03-15 17:37
TrallFall P28

jo känner några som brukar dra o surfa på Torö, heter det så?

Har vart rätt sugen på att anmäla mig på surfcamps faktiskt, bara inte tatt tag i det. kanske dags nu :P