I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Barcelona + Thierry Henry = Sant?

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2005-12-23 13:34

Barcelona + Thierry Henry = Sant?

Hörde att Barca förbereder ett jättebud på Henry!

vet ej om detta e sant men vi får la se vad som händer!

Nån som vet nåt mer?

Har barca nån chans att får Henry eller väljer han Arsenal eller möjligtvis Chelsea som också är ute efter honom?

2005-12-23 13:35
Känns som om Henry tappar om han drar dit

2005-12-23 13:49
Det är nog många som förbereder bud på Henry. Hoppas verkligen han lämnar Arsenal och "bevisar" vad han kan ute i övriga Europa. Han skulle (tyvärr) passa väldigt bra i Barca, vill han ha en chans att bli utnämnd till världens bästa så måste han lämna PL och Arsenal och göra succé i nån annan liga.

Rastasite , vad menar du med tappar? om han är så jäkla bra som "alla" säger så ska han klara sig galant på andra ställen än PL. Gör han inte det, ja då är han en överskattad spelare.

Tror aldrig han drar till chelski iaf.

2005-12-23 13:49
om arsenal inte visar att dom tänker satsa, eller om dom missat champions league plats, då tror jag han drar, annars hoppas jag han stannar

killen börjar närma sig 30, och har egentligen bara champions league kvar som stor titel att vinna, han har redan slått arsenals målrekord, visst, trist om han drar, men han kommer alltid vara en arsenal legend!

men som sagt, ja hoppas han stannar!
AND I'M OUT

2005-12-23 13:50
keffo

vad menar du med "alla" säger?, har du inte sett killen lira, fattar inte människor som säger att han är överskattad, han vann fan skytteligan och assistligan i premier league fårra året, tänk efter lite...
AND I'M OUT

2005-12-23 13:54
marwe P19

Ja, han är en bra spelare, men än så länge bara i PL och Arsenal. Vill han bli världens bästa så får han lyckas i Europa först. Han kommer att lämna.

Vad jag vill ha sagt är kort och gott...Det ska bli intressant att se hur han lyckas utanför England och arsenal.

2005-12-23 14:16
keffo,

håller inte riktigt med dig....är ju som att säga att ronaldinho måste lyckas någon annanstans än i spanien..., eller är det bara för att han spelar i ett bättre lag?, så laget måste vara bra för att man ska bli bästa spelaren?....minns inte att barcelona lyckats i europa med ronaldinho....

du lever upp till ditt namn
AND I'M OUT

2005-12-23 14:32
marwe P19

Well, Ronaldinho har lyckats i andra ligor, men det var inte förrän han sågs till i Barca ALLA fick upp ögonen för honom.
Vet inte om du såg honom när han spelade i PSG innan han kom till Barca? förmodligen inte.

Sen är jag bara av den åsikten att jag tror att en PL spelare som enbart har dominerat i England har svårt att bli utnämnd till världens bästa om dom inte tar steget ut och visar sina kvaliteter i andra ligor. Och detta gäller i stor grad England och PL. Och om det är så så är det givetvis fel, men det är vad jag tror.

2005-12-23 14:34
ronaldiho lyckades ju inte direkt i psg direkt, hade en ganska kass säsong första, för att sedan ha en bra efteråt...kan väl knappast påstå att han lyckades så jättebra...men men, talang hade han, men sen kan man väl inte påstå att franska räknas som en av de största ligorna heller, den var iaf inte lika bra då ronaldiho var som bäst i den
AND I'M OUT

2005-12-23 14:55
Franska ligan är nog den mest underskattade ligan. Och jo den var minst lika bra då ronaldinho spelade som bäst där.

Behöver kanske inte handla om att lyckas heller, känns som att Henry skulle kunna få priset för sina prestationer i Arsenal om han gick till Barca eller något annat större lag oavsett hur hans första säsong i den nya klubben såg ut.

2005-12-23 15:01
kan tyckas, fattar dock inte hur du kan mena på att han är överskattad....

franska ligan är underskattad, men den är bättre nu än va den var för några år sedan, och ronaldinho var inte så lyckad i psg, han gjorde dock ett bra vm.
AND I'M OUT

2005-12-23 15:02
tror f.ö inte han skulle få priset bara för att han bytte klubb!, "oavsett hur det går för han". njea, känns väl itne riktigt rätt det där va?
AND I'M OUT

2005-12-23 15:18
marwe P19

Jag förstår att du tycker att jag tänker konstigt, men förstå att jag TROR att folk favoriserar andra ligor framför PL även världens ledande förbundskaptener och landslagskaptener som röstar om vem som blir världens bästa. Och därför tror jag att Henry hade vunnit(åtminstone haft större chans att vinna) om han presterade lika bra spanien eller italien, tyvärr, men så är det.

2005-12-23 15:37
Låter lite långsökt att det ska vara så...finns ju tre stora ligor. Det borde ju inte påverka att spela i England, det enda jag kan tänka mig är väl att han itne varit så bra i Landslaget...
för det är ju helt sjukt att han itne vunnit nått pris som europas eller världens bästa spelare ännu, speciellt dom 3 senaste säsongerna som han dominerat totalt...förstår inte riktigt, han borde ju vunnit före schevtjenko liksom... som marwe sa han har vunnit både skytte och assistligan samma år. gjort mest mål i hela europa... ganska konstigt...han måste nog ta arsenal långt i CL eller med landslaget för att vinna nått...

Sin-it-all since day one!

2005-12-23 15:38
är nog ingen risk att Henry försvinner till Chelsea...
Däremot Barcelona kanske...

2005-12-23 22:07
Ronaldinho har väl tidiagre uttryckt sig i stil med:

Min största dröm är att få spela med Henry.

så...ja...
Jag bara måste:
jag kicka henne

2005-12-23 22:35
tänk er anfallet Ronaldinho Eto Henry... kan nog inte bli bättre hur man än vrider och vänder på det....

2005-12-23 23:14
gatudiktare,

tvivlar på att det är pengar som skulle få Henry att flytta från arsenal, snarare chansen att vinna champions league, pengar har han nog så det räcker gott om
AND I'M OUT

2005-12-23 23:24
maxi är la inte super, larsson presterar ok, men ja tror henry skulle vara grymt bra i barca, om han blir serverad av ronaldiho, ojojoj, vilket anfall
AND I'M OUT

2005-12-23 23:29
de enda positionerna dom skulle kunna förbättra är ytterbackar....men så länge dom vinner så.....det är mer attraktivt med en världskänd anfallare eller en ytterback! finns inte lika många av dom, men ja fattar va du menar,

barcas trupp är ändå toppklass i europa, så det kan du götta dig åt ett tag!
AND I'M OUT

2005-12-23 23:35
asså, så här skulle de vara. ronaldinho på höger, etoo i mitten o henry i vänstern. o de kan bli hur bra som helst, MEN! de finns ändå något negativt, för mycket stjärnstatus, för mycket divighet, de kan bli problem, kolla bara på real. jag e iaf jävligt kluven
Why not move to the blue/ and turn society white/ Berlusconi gives you freedom/ then he'll rob you at night

2005-12-24 00:05
nu ska inte jag hävda att jag är det minsta innsat (jämfört med er atsenal och barca fans) men trivs inte både henry och ronaldinho till vänster eller... känns lite som när juve skulle prova med trez framför zlatan och del piero.. gick åt helvette för ingen ville va till höger.. frågan barca bör ställa sig är varför ändra på ett framgångskonsept... dom har en komplett-ronaldinho en grym målskytt etoó och ett par lite mer opålitliga spelare messi,guyli som inte klagar om dom sitter på bänken... aja skit samma hoppas han stannar
under the fubu is a guru

2005-12-24 00:37
word till misd, hoppas han stannar
AND I'M OUT

2005-12-24 00:53
jo, ronaldinhos grundposition e vänster, men han bör kunna ta högern lika bra, men visst, skulle de visa sig att han börjat gilla vänstern så mycket att den är att föredra före högern, då e de ju problem. o som sagt, köpet e onödigt, messi har fantastisk sammarbete me etoo o ronal, dessutom e messis teknik o snabbhet i klass me henry, de e bara spelsinnet o brist av rutin som e svagheten där. sedan har man guily som e sämre än messi på de mesta men som har en betydligt bättre känsla för mål. så henry e onödig
Why not move to the blue/ and turn society white/ Berlusconi gives you freedom/ then he'll rob you at night

2005-12-24 00:58
Barca behöver knappast fylla på i anfallet, däremot försvaret skulle kunna förbättras..
A de e braaaa, tjaaa

2005-12-24 01:02
även där har man bra bredd, marquez, edmilson o puyol e alla bra backar, även olegeur e klart godkänd som mittback, dock inte som ytterback. så jag vette fan även där
Sångare

2005-12-24 02:49
Psst. Keffoo, psssst. England ligger i Europa. Psssst. Fattar du?
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
Rappare

2005-12-24 10:43
franska ligan är otroligt bra, alla CL skräll-lag är fan från frankrike, men jag måste nog också sga att ligan förbättrats efter ronaldinhos tid, och visst fan lyckades han där varför köpte annars barca honom?

2005-12-24 11:09
därför att han lyckades i landslaget, i psg fick han sällan chansen, men iofs, när han väl fick chansen gjorde han grymma grejer, men de va knappast därför han kosta 320mille eller va de nu va.

2005-12-24 11:32
S-oteric P19 Pssst, är du förståndshandikappad? läs övriga europa Psssst. Fattar du?

2005-12-24 12:30
humptyhump, han var inte jättelyckad i psg nej
AND I'M OUT
Rappare

2005-12-24 13:30
vad kan man förvänta sej, han var ju en knatte på den tiden, han kanske inte fick spela alltid men man kan inte säga annat än att han lyckades.

2005-12-24 14:10
han har vart grym i barca ja, men tänker man som keffot så måste man ju prestera i mer än ett lag....men han va säkert full när han skrev det
AND I'M OUT

2005-12-24 15:08
marwe P19

Du förstår fortfarande inte? läs mitt sista inlägg till dig igen. Kan iofs inte begära en opartisk åsikt av någon som dyrkar PL.

2005-12-28 08:50
Är rädd för att han går om inte wenger satsar nu i januari ;(
live fast die young - stay beautiful

2005-12-28 11:28
Sorligt att han inte ska gå :(

www.sportal.nu

Och sen, offtopic helt men ändå:

www.sportal.nu

2005-12-28 14:14
Orkade inte läsa alla inlägg...

Men huvudanledningen till att folk kallar Henry för överskattad beror på att han sällan lyckas i viktiga matcher mot bra motstånd.. han har ju inte lyckats dominera i C.L. på samma sätt som i P.L. (matcherna mot Roma och Inter undantaget) och hans insatser i landslaget har ju inte dominerat på någon.. så det är klart att många anser att han har lite att bevisa för att kunna kallas för världens bästa anfallare - det är trots allt en skillnad att springa i från Sunderlands backlinje än att göra detsamma mot Juventus, Bayern Munchen eller Milan..
"I Hate CD´s, CD records are fake" - Promoe

"Rappar helt utan budskap och tänker fortsätta med det" - Motorisk Afasi

2005-12-28 15:42
Undrar om det kommer funka med Henry när Etoo redan finns? Dom har ju typ samma spelstil, är strikers som bara gör mål. Kommer bli som Shevchenko och Inzaghi känns det som OM han nu drar dit.
"har allt i min ryggsäck alltid min rygg täckt."

2005-12-28 16:48
öööh, har inte shevy o pippo rät bra sammarbete? dessutom e som sagt varken henry eller etoo bara målgörare, de e spelare som själv kan skapa målchanser o ha ett riktigt bra passningspel. makaay, ruud o trez däremot, där har vi spelare som bara kan göra en sak, hatar såna spelare.

2005-12-28 17:02
..men vars största uppgift är att leverera mål, nöjda?
"har allt i min ryggsäck alltid min rygg täckt."

2005-12-30 15:29
ElMaco P18

är inte det poängen med anfallare?

Henry är grym på både att göra och passa fram till mål, kan det vara något negativt?
Men lika glad är jag för det!

2005-12-30 15:36
Tänk på en viss aspekt här:

Det är skillnad på en spelare som laget GÖR bra och en spelare som är bra oavsett lag.

2005-12-30 16:21
GAIA
Vad är att föredra?

2005-12-30 17:03
självklart den spelaren som e bra oavsett lag e att föredra, men om gaia syftar på att henry e bra för att arsenal gör honom bra tycker jag att han har helt fel. men jag vet inte om de e de han syftar han på.

2005-12-30 17:13
Måste en spelare som är bra oavsett lag vara att föredra framför en spelare som gör ett lag bra (även om det i många fall går hand i hand).. Ett exempel på en spelare som är (eller i alla fall var) bra oavsett lag han spelade i var ju Christian Vieri - men han lyckades aldrig lyfta de lag han spelade i till högre nivåer vilket medförde att lagen han spelade med aldrig firade några större triumfer..

2005-12-30 18:29
Det är väl det ultimata att han en anfallare som Henry, han gör lika många mål som nistelrooy och assisterar till lika många som spelfördelare...?

2005-12-30 19:15
Barca letar backar

Lägg ut pengarna på en back istället, framåt går det bra ändå.

www.sportal.nu

2005-12-30 20:30
Seqondz

Nej det är inte det jag säger men för att vinna ära för att vara en bra fotbollsspelare så bör man nog bevisa sig på flera plan under en längre tid och i olika lag. Jag tror Henry skulle klara sig utmärkt i Barcelona, Juventus eller Bayern München. Ett exempel på bra fotbollsspelare är till exempel Henke som visat sig hålla för både ålder, skador och när han kom till Barca har han ju knappast skämt ut sig.

B-Vis

Frågar du en tränare och fansen så säger de en sak. Frågar du spelare själva och rent allmänt så säger de en annan sak. Men som sagt, genom att bara vara bra i ett visst sammanhang minimerar man sina vägar till utveckling och framgång.

//Peace