Jag håller nog med mr-t där faktiskt. Kan stämma ganska mycket att man i basket oftast får lite ont hela tiden medan det smäller hårdare i fotboll när det väl smäller. Men åter till jacopo. Man kan inte riktigt jämföra fysik eftersom sporterna utövas av olika muskler. Och du påstår en massa fakta om läkarvård utan källa. Det håller inte enligt mig. Men du påstår att fotbollsspelare håller hela säsongen? Tvärtom småskador hela tiden. Men är inte spelschemat mycket intensivare i basket? Det är ju en av förklaringarna till att det blir så "många" skador i basket trots den "överutvecklade" läkarvården. Sen tycker jag inte att jag blev överbevisad i film. Trots att det fanns en hel del härliga fouls men inga i närheten av det jag visade upp. Och resten var bara slagsmål som inte har med spelet att göra. Men trots det lägger jag upp en till. Denna är en personlig favorit. http://media.putfile.com/Keane-vs-Haalan d
Dubbelmoral? I love it!
http://media.putfile.com/Keane-vs-Haalan d min länkare funkar inte. :(
Dubbelmoral? I love it!
tro fan att man har benskydd i fotboll
Jacopo: Sätt 11-fotbollspelare i en basketplan, fan tror du händer då?? Och jag undrar, vilka muskler har en elit fotbollsspelare bättre tränat än en basketspelare? En riktigt fotbollspelare behöver inga överdrivna muskler ..I fotboll så tänker man mannen!! man använder mer huvudet än musklerna!! Men om jag måste säga så , lårmuskeln..
SOUNDVIBEZ.com
jacopo :HEHE..Mannen jag är 21 o spelat fotboll hela mitt liv,, gjorde debut i div 2 för Essinge när jag var 15 år, spelat i div 2 i fyra år,, Henok Goitom bröt foten på mig under en träning för ett år sen, Nu spelar jag i div 3.. så jag vet vad jag snackar om.. Vad har muskler med tuffhet att göra,, du kan ju fortfarande spela tuff om du väger 40 kg ,,muskler spelar alltså igen roll!!..Och det var du som tog upp det.. Och Vinny Jones kan fortfarande döda din pojkvänn ron artest ..
SOUNDVIBEZ.com
jacopo man måste ha benskydd i fotboll. har hört att det inte är så många som vill ha det egentligen.
Fan vad löjligt det börjar bli nu, typisk "vilken är bäst"-tråd, bara det att ni faktiskt bråkar om vad som gör mest ont. Bar jag som känner att testosteron-nivån här börjar bli löjligt hög? Som jag sa, basket = mer precision och elegans, mycket kontakt, få råa tacklingar dock. fotboll = springa, tackla, knuffa, dribbla, fälla, dra, slita..grisigare än basket men kan likaväl vara förbannat vackert. PS: jag gillar fotboll mer..
http://www.myspace.com/dirtydonline
Ja, Keane sysslade med överfall men Materazzi fick knappt ett gult kort för något av incidenterna. Men jag måste ställa mig i ledet bland de som säger att det är svårt att avgöra vilken sport som är tuffast. Mycket beror på tolkningen man gör som individ och individuella erfarenheter som en videosnutt inte kan visa. Och jag som både har spelat fotboll och basket kan inte avgöra med säkerhet vad som är tuffast trots att jag individuellt tycker att fotboll är tuffare. Men sen så kan ju jag inte veta vad du har upplevt inom de båda sporterna och du kan inte veta vad jag har upplevt. Så vi kan inte riktigt överbevisa varann här. Det enda jag kan säga är att basket är en tuffare sport än många verkar tro. Sen om den är tuffare än fotboll tror jag inte. Men den är helt klart inte "otuff". Hehe. I'm out. Tack för en go match tuffing! =)
Dubbelmoral? I love it!
Hehe Dirty. du hann precis före mig =)
Dubbelmoral? I love it!
Jacopo haha du är rolig du...grejen är att du tror att du vet men du vet inte tyvärr.. sorry men så är det...snart så kommer du säkert o skriva att Basket är en större sport än fotboll,, jag blir inte suprise om du skriver det liksom..
SOUNDVIBEZ.com
Jag hade träning i fotboll nu ikväll och nu sitter jag med en svullen fot. Ajajajajajaj va ont det gör :P Nej men inget snack om det här. Fotboll är hårdare än basket.
jacopo ..nej det var nog inte sant det där, först av två skäl: När det gäller antalet utövare, så anses basketboll vara världens största idrott. Ordet "Anses" är ju väldigt förtroendeingivande, jag lutar mig åt slutsatsen att han som skrev det där gillar basket väldigt mycket. 0.1 Världens största bollsport Fullständigt namn Basketboll, traditionellt namn Korgboll. Intressant att en underrubrik heter "Världens största bollsport" sen står det en förklaring om namnet under den men inga siffror eller bevis för att påståendet i rubriken stämmer. Så här gör vi istället, korrekt lista helt enkelt. Som alla vet har amerikaner pippi på statistik, försök tyda baksidan på samlarbilderna i baseball så ska ni få se. Här kommer resultatet, världens största sporter från topp till botten. Volleyball 998 Million Basketball 400 Million Table Tennis 300 Million Soccer 242 Million Badminton 200 Million Tennis 60 Million Baseball 60 Million Dragon Boat Racing 50 Million Team Handball 18 Million Hockey 3 million Judo 2.5 Million Rugby 2 Million Cycling 600,000 Föresten, hur kom vi in på vi vilken världens största sport är?
jacopo lär dig o läsa mannen.. jag jämförde basket o fotboll,, Skrev aldrig att fotboll är Världens största bollsport.. hahahaha..
SOUNDVIBEZ.com
Dirty_D P25 Jag tror inte att din lista stämmer riktigt..Jag tror inte att Table Tennis ligger före amerikansk fotboll som inte ens finns me på listan!
SOUNDVIBEZ.com
vet du hur många som utövar table tennis i asien?
Dubbelmoral? I love it!
nope ingen aning,vettu hur många som utöver fotboll i hela afrika o sydamerika? tror fortfarande att den listan inte stämmer!
SOUNDVIBEZ.com
men ni folk på Whoa vet alltid bättre...
SOUNDVIBEZ.com
Mjo amerikansk fotboll borde nog vara med där men siffrorna kommer från världens alla idrottsförbund så det finns ingen anledning att tvivla på den helt och hållet. Å andra sidan är det nog inte så många som spelar det. Det är en fruktansvärt dyr sport att hålla på med. Att pingis, volleyboll och badminton ligger i topp 5 är inte konstigt med tanke på att 1/6 av jordens befolkning bor i Kina...
Basket hårdare än fotboll? Kom igen! I NBA är väl inte Iversson den starkaste spelaren, så Robinho skulle säkert klara sig i NBA. Jag har spelat både sporterna och i basket är några svullna fingrar och nått finger i ögat den värsta skadan. I fotboll har man råkat ut för allt möjligt och en fotbollsmatch är klart tuffare än en basketmatch. Så en fotbollsmatch gör nog ondare än en basketmatch.
angående dirty_ds lista: jag tvivlar verkligen på att volleyboll har en miljard utövare. men det kanske är mig det är fel på.
http://wifebeaterlove.blogspot.com
Jag menar inte att Iversson e otränad hehe. Han väger väl runt 75 kg. Robinho väger 62. Men fotboll är fortfarande hårdare. Trots att basketspelare är större är fotboll mer fartfylld och det smälls på med dobbar hehe.
Hade gärna velat se en ordentlig glidtackling i basket..
haha, gör fotboll ont? eller basket? hockey gör ont, där smäller det hela tiden.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
yes nu har jag en liten film... det är en del bråk iofs... men det här ser man inte ofta på en basketplan... det är några sköna tacklingar med
www.youtube.com
hahaha maradona galennnnn karate kid,, hahah!!!!
SOUNDVIBEZ.com
hahahahaha
SOUNDVIBEZ.com