Ronaldinho vann Guldbollen!
Ronaldinho vann som sagt guldbollen som röstas fram utav 52 journalister på europeiska tidningar! Vann rätt spelare eller vem tyckte ni skulle vinna? skriv gärna era kommentarer här! Hela listan: 1. Ronaldinho, FC Barcelona, 225 poäng. 2. Frank Lampard, Chelsea, 148. 3. Steven Gerrard Liverpool, 142. 4. Thierry Henry, Arsenal, 41. 5. Andriy Sjevtjenko, AC Milan, 33. 6. Paolo Maldini, AC Milan, 23. 7. Adriano, Inter Milan, 22. 8. Zlatan Ibrahimovic, Juventus, 21. 9. Kaka, AC Milan, 19. 10. Samuel Eto'o, FC Barcelona, 18. John Terry, Chelsea, 18. 12. Juninho, Lyon, 15. 13. Claude Makelele, Chelsea, 8. 14. Michael Ballack, Bayern München, 7. Petr Cech, Chelsea, 7. Didier Drogba, Chelsea, 7. Juan Roman Riquelme, Villarreal, 7. 18. Zinedine Zidane, Real Madrid, 5. 19. Gianluigi Buffon, Juventus, 4. 20. Jamie Carragher, Liverpool, 3. Cristiano Ronaldo, Manchester United, 3
jag tycker att riqeulme fått ovanligt få, han e en av de absolut bästa enligt mig. annars e de rätt man som vann, har jag insett efter en lång stund av tänkande. jacopo, fuck u, du e psyko mannen. trez bättre än zlatan? aldrig, trez kan bara en sak o de e mål, zlatan kan... ingen vet riktigt va zlatan kan för han visar alltid upp nya grejer, som fotbollspelare e de klasskillnad mellan dem två tycker jag, zlatan e mycket mer komplett. däremot e de som sagt chockande att han får mer än kaka, o framförallt etoo som ligger på tok för långt nere, han e tillsammans me henry o shevan den bästa anfallaren.
Why not move to the blue/ and turn society white/ Berlusconi gives you freedom/ then he'll rob you at night
Oväntat att Ronaldinho skulle få Guldbollen. Finns ingen som är i närheten av honom i dag.
Oväntat. Jävla massa chelsea.
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
NaStY P13 ne att vara bäst i världen är inte så jävla bra eller hur. hade du sett han spela nån gång så hade du inte sagt så, eller så kan du inget
Vart är Östlund ? :)
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
haha det här är ju helt jävla pinsamt, ronaldinho är ju det överlägset bästa spelaren, den som säger annat har antagligen aldrig kunnat spela fotboll eller förstår helt enkelt inte hur jävla bra han är, han har gjort 9 mål i år. zlatan hör inte hemma på en sån lista, säga att han gjorde sina 16 jävla mål i ligan, Luca Toni har gjort 16 på 13 matcher i år och spelar i fiorentina medans zlatan ligger på 3 blygsamma mål!
Zlatan leder assistligan men men..Sen alla idioter som inte fattar Ronaldinhos storhet är bara extremt korkade.
Cause I'm cooler than a polar bear's toenails...
sjukt att henry inte vunnit nått sånt pris ännu....helt sjukt
Sin-it-all since day one!
jag tycker de e dax att vi tar zlatan på allvar, asså, här i sverige e han självklart grovt hypad. men de behöver inte betyda att han e överskattad, de känns som att vi alla e chockade över denna plats men detta e trots en internationell utdelning, så zlatan e större än va vi tror. tror jag iaf.
Why not move to the blue/ and turn society white/ Berlusconi gives you freedom/ then he'll rob you at night
sin-it-all ja jag håller me dej! Henry är hela arsenal! när inte Henry är me så går de skit...jag tycker han e värd ett pris och hoppas han får de inom en snar framtid för han e helt otrolig!
"Nasty gå och gör dina j-a stenciler istället för att sitta här." -> haha :)
jacopo "hade Trezeguet varit nominerad skulle jag sätta mitt liv på att han fått fler poäng än Z" - Saken var ju bara den att Trez oxå var nominerad tillsammans med typ hela Juves starelva förövrigt ,med undantag från Zambrotta och Zebina.. Franco Så Ronaldinos krav är alltså att han ska dribbla fem-sex man varje match, medan Nestas krav är att nicka bort bollen från sitt eget straffområde? Ställ Ronaldino i mittförsvaret säger du - tror du inte att det finns någon anledning till att han blev playmaker och att Nesta inte blev det?? PeacE!
"I Hate CD´s, CD records are fake" - Promoe "Rappar helt utan budskap och tänker fortsätta med det" - Motorisk Afasi
Dom flesta ser bara på highlights utav spelare.. Det är ofta man ser ronaldinho missa en hel del utav hans "konster".. men individuellt och prestationer mot storlag så är det ingen tvekan.. Tycker dock att dom flesta spelarna har legat på låg nivå det senaste året jämfört med tidigare år
I Love Gl�gg
ronaldinho tycker jag ligger på en förvånansvärt hög nivå och han misslyckas absolut inte ofta, tycker snarare att folk vill få det till att han misslyckas ofta men det gör han inte, allt han gör är highlights!
Oj jävlar vad många backar det var på den där listan!
Men lika glad är jag för det!
Ronaldinho är bäst helt enkelt, end of discussion.
Franco Så du anser att kreativa spelare inte har krav på sig... intressant!
"I Hate CD´s, CD records are fake" - Promoe "Rappar helt utan budskap och tänker fortsätta med det" - Motorisk Afasi
speciellt mittbackar o målvakter, de e dem känsligaste positionerna på planen. yttermittfältare e den minst känsligaste.
Franco P5 "Misslyckas de 99 ggr och lyckas en så kommer applåderna ändå dundra in." Om ngn gör ngt sjukt snyggt kanske de får applåder för just det tillfället men om man misslyckas 99 ggr så kommer spelaren ändå sågas efter matchen.
zladde på en 8:e plats inte dåligt.
SKU - SKU - SKULASON!
iofs, men en anfallare får inte ha råd att missa sitt läge, eller gå ut en match mållös, då blir man kritiserad. men en yttermittfältare kan va lika jävla urusel som nicklas alexandersson å ändå hyllas.
Jag förstår poängen med att mittbackar och målvakter är spelar på mer känsliga positioner.. visst det köper jag, men det är ju irrelavant att säga att man ska stoppa ner Ronaldhino som mittback och se hur han klarar sig där - stoppa Buffon på innermiffälet eller Nesta som trequartista och det kommer heller inte att lyckas nämnvärt.. Personligen tror jag att det finns en anledning till varför Nesta är mittback och Ronaldhino är forward - Ronaldhino mer kreativ och gör således skillnaden i jämna matcher.. tänk på att det är många mittbackar som skulle kunna prestera likvärdig som Nesta, men väldigt få spelare i Ronaldhinos roll som är nära att kunna göra det som han kan göra på en plan..
Ja eller hur, fattar inte varför alla snackar om Nesta. Det finns ju mittbackar som är minst lika bra som tex Terry jag skulle nog t.o.m. säga att Rio Ferdinand är lika bra som Nesta. Nesta har mer rutin och kanske läser spelaet bättre men det tar Ferdinand igen på styrka och snabbhet. jaja skitsamma man tycker som man tycker.
Franco, du är tvåa på bollen i vad du än säger. Det är inte positivt. Rannsaka dig själv och börja lev med oss andra i den värld där Nesta inte är någon Ronaldinho. Var glad att din idol ens var nominerad.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
RONALDINHOOOOO..o till er england diggare..gå o lägg er
You have smoked yourself retarded!
Franco Vem är du som ska avgöra vad fotboll är? Själv håller jag i likhet med en ening jury fotbollsexperter som utser Guldbollen med om att Ronaldhino är världens idag bästa spelare! Vad kan du om fotboll som dessa experter inte kan?? MIN åsikt är att det idagens fotboll finns ett gäng mittbackar som håller likvärdig klass: Nesta, Stam, Samuel, Ayala, Cannavaro, Carvalho, Cambell, Thuram, Ferdinand, Puyol, ,Terry, Gallas, Cordoba, Kuffour, Maldini.. osv. Det skulle inte innebära någon större skillnad vilka mittbackar av dessa som ex. mitt favoritlag Juventus skulle ställa upp med.. Men på Ronaldhinos position anser jag att han är realtivt överlägsen, finns ingen som kan mäta sig med honom, möjlig skulle folk kunna säga Lampard, Totti, Ballack.. men personligen håller jag inte med om dessa för tillfället håller samma klass som Ronaldhino! Därför tycker jag att det inte är nått fel att ge Ronaldhino guldbollen - snarare helt rätt, finns ingen annan spelare på vilken position som helst som är lika överlägsen sina konkurrenter som Ronaldinho är idag.. möjligen Buffon när han är hel kurrant!