I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Biljetter till Vm 06 Tyskland?

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2005-09-20 19:40

Biljetter till Vm 06 Tyskland?

Jag undrar bara hur, när och var man kan skaffa biljetter till nästa års Vm i Tyskland. Vore enormt tacksam med lite vettig information om detta.

Ö4L
Admin

2005-09-20 21:27
Eftersom det inte är klart vilka som kommer med till VM så är det inte klart hur många biljetter respektiva land får. Fotbollsförbundet blir tilldelade ett visst antal biljetter och det är nog dit man ska vända sig i första hand. Vet inte hur det fungerar med researrangörer.

Fotbollsförbundets hemsida är väl inte den snyggaste, utan liknar snarare något P94-lags hemsida (förvånad att de inte gör reklam för korvförsäljning på sidan), men hittade lite här:

http://www.fotbollsupporter.se/tjuvkika. ..

Kanske kan hjälpa lite. Kort sagt kan man hur som helst inte få tag i biljetter förrens efter jul och nyår.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2005-09-20 21:32
Som svensk har du ju biljetter att köpa genom förbundet. Fifa håller ju i ett antal biljetter med som släpps i 4-5omgångar och om jag inte minns fel har två redan gått. Nästan är någon gång sent i höst.
Johan Cruyff sade 89, att IFKs första UEFA-cupguld var det mest positiva i europeisk klubbfotboll under hela decenniet! - och var i stånd att föra matcher även på bortaplan mot europeiska toppklubbar

2005-09-21 10:57
Nästa lottning för biljetköp via FIFA äger rum i November tror jag. Kolla på www.fifaworldcup.com för ytterligare info.

Jag lyckades själv lägga beslag på 3 biljetter i den första lottningsrundan ( Gruppspels match i München). Så nu hoppas jag bara att Sverige hamnar i München gruppen. Vore surt att slanta 65 € (per biljett) för att se Iran - Ecuador eller liknande där man inte känner till en enda lirare i respektive trupp...
King Schlong - Up in bitches asses like a thong...

2005-09-23 18:07
Ok tack så mycket
Ö4L