I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vilka gör snyggast tifo i Sverige?

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2005-07-22 11:15
kommer inte äns ihåg det :-s

2005-07-22 14:05
öis.. usch, pyro ska dras på läktaren, ingen annans stans. bara pinsammt
mest en kul grej...? (känns barre bus)

2005-07-22 15:53
whoa fråga mig inte, var innan min tid som det köptes in. men jag tror endå att man skulle kuna få en rätt så snygg effekt. kolla tex på den här bilden. iof så ser det itne så bra ut men man skulle nog kunna göra något med tomteblossen

http://www.hammarbyultras.se/php/bildark ..
.........................

2005-07-22 17:08
Azar, rätta mig om jag har fel, men är inte det där tändare? Om jag minns rätt så blev ju alla uppmanade till att ta med sig sina tändare till matchen Bajen - Malmö 2001
nej

2005-07-22 17:09
det var väl inga bengaler direkt... utan bara rök... är inte säker iofrs

2005-07-23 12:13
AHAHAH e ni helt cp.. ? snacka om att ni inte vet att ni snackar om specielt med att vi inte har publik! ! du Wesslan vet inte riktigt vilket lag du "håller" på men dom är säkert ditt "lag" bara för det går bra för dom... vad var det vi hade för snitt med publik förra året jaa va kand e ha varigt.. 8 - 9 tusen. Mer än bra..
Power to the Colombians!

2005-07-23 13:34
Power to the Colombians!

2005-07-23 15:04
fult som stryk..
AIK

2005-07-23 15:06
aik's sämsta tifon är bättre än alla andra ändå liksom..bara pinsamt att försöka visa att det finns bättre tifon i sverige. tacka vet jag turkiska tifon, där delar klubben ut materialet.
•pave paradise•

2005-07-23 16:13
franco.... det där var faktist inte snyggt alls då är malmö tusen gr bättre... men sthlmslagen tar alla lag så är det bara... elfsborg har ju en rätt sjyst arena nu med.... så där lär det väl komma en del fräcka grejer

2005-07-23 16:30
http://www.bulldogs97.com/foton/2000/hem ma/gais/gais.jpg

http://www.bulldogs97.com/foton/2000/hem ma/gais/gais4.jpg

http://www.bulldogs97.com/foton/2003/hem ma/ois/ois2.jpg

2005-07-23 16:31
Äh fan, länkarna funkar inte...shit...

Att heif skulle göra bra tifo är som att säga att vångavallen är sveriges bästa fotbollsarena...

2005-07-24 11:03
AlejandroFranco P15

Hahaha! Ajj du sparka mig nästan mellan benen där, så hård du är som påstår att jag är kappvändare... Snyft vad ska jag ta mig till..

8 - 9000 i snitt!? Jaha, vi har det dubbla! Mitt inlägg som rörde HI(V)F syftade mer på att det inte märks ett dugg att ni har publik, sen hurvida ert publiksnitt ligger på dem och dem tusen skiter jag fullständigt i...

Ni blir utsjungna varje år på er egen hemmaplan och har du varit på Olympia de senaste åren så vet du det också...

Vi är Malmö FF, vem fan är ni!?
Wesslan är din fader

2005-07-24 12:21
82/87.....

2005-07-24 13:08
Wesslan P19

Du kanske inte e medgång....(Jo det är du) Men resten av ert pack är... och var höll du hus på 90-talet ? när det va vi som sjöng ut er på Malmö Stadion ?.... jag var inte där, ja var bara 3 men jag vet endå vad jag snackar om. sen på senare tid så har ni varigt fler än oss. Men kan det också bero på att hela vår gammla klack blev portade ? ?... ni hade inte mycket att komma med senast vi var på besök.. fint tifo, men fan inte mycket Hjärta..

och jag har varigt på era små besök så jag vet vad du pratar om..

Tack jag är Alex, vem fan e du ?

Cheers!
Power to the Colombians!

2005-07-24 13:25
AlejandroFranco P15

Att du var 3 år under hela 90-talet betvivlar jag inte för en sekund..

Hela er gamla klack portad?? Du kan ju berätta lite mer om den sagan dådå, det kan inte varit en stor klack om HIF har råd att hålla dem utanför olympia..

Wesslan är din fader

2005-07-24 14:52
AlejandroFranco P15

Heif kommer alltid va sveriges största bönder...vakna för helvete...Har sett korta klipp från mff-heif /heif-mff matcher och jag kan säga att mff ligger på en helt annan nivå än vad ni gör...

Vi har vunnit svenska cupen, vi har 17 Sm-Guld, å i Europa har vi vart även där vi guld har tatt, här är mästa mästarna från Göteborg...

2005-07-24 20:43
QanA P19

hoppas du skojar de där med derbyn lr om du e döv.
Har sett 3-4 derbyn på tvn där Bajens klack typ överröstar kommentatorerna.eller när dem filmar själva matchen och man hör bajensklack men inte aik/difs?

2005-07-24 20:57
munq: det är känt här på whoa att du hör det du vill höra, så säg inget. ALLA borde veta att AIK har bäst klack, tifo osv i Sverige. vi må vara våldsammast, men vi är bäst också.
•pave paradise•

2005-07-24 23:12
AIK gör snyggast tifon..plus att d är riktiga suportrar..har mkt folk även i superettan..tex DIF,IFK GBG, bajen & MFF har mkt publik när d går bra annars har dom inte det..medgångssuportrar..å bajen har bara trummor i klacken..ingen sång..AIK foe lajf ;D
VI ÄR ÖVERALLT!
Dubbeln 2lax9!

2005-07-25 00:38
kungenkrok du måste skämta. bajen har värkligen inte medgångssupportrar. vi snittar ju typ runt 10000 varje år. och vadå bara trummor?
.........................

2005-07-25 03:11
"Hela er gamla klack portad?? Du kan ju berätta lite mer om den sagan dådå, det kan inte varit en stor klack om HIF har råd att hålla dem utanför olympia.."

Okej kan det ha varigt Frontline HBG? .. som var portade som nu mera är våran Firma.. pallar inte säga mer för ni som vet ni vet...

"Heif kommer alltid va sveriges största bönder...vakna för helvete...Har sett korta klipp från mff-heif /heif-mff matcher och jag kan säga att mff ligger på en helt annan nivå än vad ni gör..."

Nej de gör dom inte... Kanske bara för att du som har skrivigt denna raden är mer åt den Italienska sidan inom läcktar kultur. Men det vill vi inte ha .. så fall hade vi haft en massa äckliga trummor och en massa julgranar..... vad påminner det om jo MFF !! Vi siktar på den Engelska kulturen.. där det ska vara 1. INGA trummer 2. Inga julgranar 3. inte för mycket hoppande och skuttanade fram och tillbax.. och 4. att inte ha en capo. Utan att alla ska få dra igång en ramsa..

sen kan jag ju inte säga att vi har nått de målet ennu , men vi e på väg..
Power to the Colombians!

2005-07-25 10:04
AlejandroFranco P15

Haha! Ja det var väl det jag tänkte... Som sagt, frontline var er klack, ja då var det inte så stor klack ändå...

Det märks att ni försöker kopiera den engelska läktarkulturen.. Ni sjunger inte, ni sitter konstant på era feta arslen och ni har inte en enda flagga på läktarna.. men skillnaden mellan er och engelska supportrar är att de får inte ställa sig upp och sjunga medan ni har den möjligheten.. Synd att ni inte utnyttjar den möjligheten för då kanske helsingborgsupportrar fått ngn respekt i supportervärlden... Men å andra sidan, vad förväntar man sig av HIF?
Wesslan är din fader

2005-07-25 14:14
Jo det var visste en stor klack... nu är det bara ett par individer som är med i Frontline och det är inte i närheten av hur många som det var förr.

Det med att vi inte sjunger... det vet du inte är sant, så det var jävligt dåligt. Och sitter man på stå platts ? kanske man gör i real Malmö.. ? Vadå respekt i supportkulturen ? Nr 1- "Helsingborg har av tradition alltid haft stor publik och mycket fotbollskultur" Nr 2. "-Klacken/Kärnan på kortsidan är på ett par hundra man och är mycket brittisk influerad i deras sångrepertoar, som förövrigt är bra och egen." Nr.3 -"Gjorde en mycket bra läktarinsats på San Siro då Helsingborg slog ut Inter".

Hmm..? räcker det, vill du veta en rolig grej? det är Djurgården som har skrivit detta.
Power to the Colombians!

2005-07-25 14:26
ni är riktiga nördar hela högen, pinsamt.
jag kommer tyvärr inte på något att skriva här för tillfället, så det får vara tomt sålänge.

2005-07-25 16:06
MrSeventeen P18

Inte konstigt du inte sett ngt speciellt från MT 96, de har ju inte producerat ngt hemma tifo än..(Premiär tifot var ej MT 96 som gjorde)

Förresten visste jag inte att skånelaget var ett begrepp... Och hur nu skånelaget kan vara uttjatat när vi haft två olika tifon där texten skånelaget figurerat och ett med bara skånska flaggor på och med en banderoll.. Hur fan blir ett "begrepp" som skånelaget uttjatat efter 2 tifon??

Du har rätt, inget snyggt tifo har gjorts iår bortsett från Elfsborgs hemma premiärtifo, men det har ju inte spelats några riktigt heta matcher än??

Hetaste matcherna som spelats i år:

HIF - Dif

Malmö FF - IFK Göteborg

HIF - Malmö FF

HeIF - Malmö FF

Av dessa matcher spelades stockholmsderbyt på söderstadion som inte direkt är världens tifovänligaste arena, ändå producerades det ganska bra tifon från båda sidorna även om DIF's blev lite halvdant pga av vinden..

Malmö FF - IFK Göteborg var hemmapremiären för malmö vilken enligt tradition ska innehålla ett flaggtifo, och göteborgarna hade ett kaostifo..

Hammarby - Malmö FF, skåneflaggor + rök och banderoller från MFF som var ganska snyggt men inget speciellt, och flagghav och banderoller fr Hammarby.. Inget speciellt gjordes där fr Hammarby. Här kunde hammarby göra ngn koreografi eller ngt sorts tifo, men tydligen prioriterades inte det fr Hammarby, vet inte varför och förstår inte varför..

Skånederbyt, HeIF hade OH och lite återanvända flaggor, sen lite sponsrade a4 ark på sittplats.. MFF hade sina SKÅNELAGET tvåpinnare och en banderoll.. Inget speciellt alls, inte snyggt enligt min smak, men alltid ngt... HeIF gjorde sitt bästa och det blev inte så bra heller enligt min smak, men jag förväntar mig inget från dem heller..

Wesslan är din fader

2005-07-25 16:10
Glömde Göteborgsderbyt som också är ett hett möte, men som resulterade i två patetiska tifon... Såg inte alls ut som det var ett Göteborgsderby, jag blev djupt chockerad.. Min poäng med förra inlägget var alltså, att det inte spelats speciellt många heta möten och från Malmös sida har vi iaf 2 skånederbyn som man kan förvänta sig tifon ifrån, sedan har vi ett stockholmsderby till.. bland annat... Sen vet jag inte hur det ligger till med Elfsborg, om de har ngn match kvar som de kommer producera tifo på, men förmodligen spar de inte på krutet nu när det är deras första år med en tifovänlig arena..
Wesslan är din fader

2005-07-25 17:07
Mellanår, definitivt... Tifosverige tappar rejält på att det bara är två riktiga stockholmslag i årets upplaga av allsvenskan.. Det positiva med årets upplaga är ju att nu har vi fått ännu ett lag med supportrar som kan prestera riktigt bra tifon...(Elfsborg)..

Det Sverige rent generellt behöver är modernare arenor... Med moderna arenor kommer mer publik.. Självklart kommer en massa pajaser och medgångare, men det lär också komma lite folk som på senare tid kan bli riktiga supportrar som bidrar till läktarkulturen..

Wesslan är din fader

2005-07-25 17:38
Goddag yxskaft EE
Wesslan är din fader

2005-07-25 18:02
MrSeventeen P18

Jo du har rätt, de gjorde ganska bra saker förra året också..

Och med den nya arenan så ger det dem möjligheten att göra det där lilla extra snygga tifot också så vi kan få se riktigt snygga tifon från Borås.. Kul som fan tycker jag..

Låt oss hoppas att Djurgården, IFK Göteborg och Malmö FF får vars en sprillans ny arena så har vi möjligheten att skapa en riktigt fet Tifoscen i Sverige...
Wesslan är din fader

2005-07-25 19:22
Arenafrågan är jävligt viktig...Råttsunda är en fet tifoarena, Gamla och Nya-inte! Vilket gör det väldigt mycket svårare att prestera schysta tifon där...Att man sen får ett pyrotillstånd indraget 5 min innan match gör att man börjar tvivla på Ullevi-personalens kompetens...

Ellos nya arena är jävligt schyst för tifo också, även malmö stadion har schysta lägen för att skapa ett fett tifo...

Att det sen börjar springa mer och mer 11-12 åringar i klacken som älskar att klappa till varenda jävla ramsa gör inte tifoscenen speciellt mycket hetare...

AlejandroFranco P15 :

Får du va uppe såhär sent?

2005-07-25 20:17
Inmateproduction P18

Vart fan ser du de utmärkta läget för att skapa ett fett tifo?? Du säger att Nya Ullevi är en kass arena att skapa tifo på men tycker Malmö Stadion har bra lägen??? Malmö Stadion är ju för fan en kopia på Nya Ullevi!

"Att det sen börjar springa mer och mer 11-12 åringar i klacken som älskar att klappa till varenda jävla ramsa gör inte tifoscenen speciellt mycket hetare..."

Vet inte om detta var riktat till vad jag skrev i mitt inlägg och det spelar ingen roll egentligen, för saken är den att alla börjar vi någonstans, och även om många nykomlingar är skräp och medgångare eller vad man nu vill kalla dem, så är det en del som stannar kvar, och som stödjer klubben i vått och torrt.. Man behöver dessa individer också, för att kunna leva vidare som supporterskara..

Det är upp till oss att få folk, som ställer sig mitt i klacken och bara glor på de som sjunger, står och snackar med kompisar osv osv att ställa sig någon annanstans.. Det är upp till oss att få dem att förstå att i klacken sjunger man och stödjer man sitt lag med flaggor, engagemang och sång..

Om vi klackrävar eller vad vi ska kalla oss gör det till en norm att nykomlingar som inte kan hänga med i sångerna osv ställer sig vid sidan och försöker lära sig av oss innan de ställer sig i klacken, så kan man få bort de där 11 - 12 åringarna som du talar om..
Wesslan är din fader

2005-07-25 20:31
Nej men i klacken där det ska sjungas och röjas talade jag om...
Wesslan är din fader

2005-07-25 21:29
Jag vände mig inte till någon speciells inlägg...Snackar om Östra stå på Gamla...

Då vi spelar på Nya så står vi på GHI, mitt i kurvan, vilket gör att det blir jävligt svårt att få ihop ett fett tifo, om jag inte minns helt fel så brukar väl mff-bönderna stå på en rak sektion vid sidan och vid mitten...???

2005-07-25 21:32
Håller med om att det är andras ansvar att informera om hur arrangemangen skall gå till...