IRAN KVALIFICERAD TILL VM!!!!!!
fan vad gött, iran vann över bahrain med -0 idag och vi fick år revansch efter skandalen för fyra år sedan Iran spelade då en avgörande match om en plats mot bahrain som redan var utslagna. Iran behövde bara vinna den matchen så gick dem vidare och ine saudiarabien. men bahrain som fick sponsring/mutning av sina arabbröder spelade fult i 90minuter de maskade, slängde sig hela tiden, spelade med 11man i målburen och gjorde att för att rn inte skulle vinna matchen slutade 0-0 och iran gick inte vidare... efter matchen sprang bahrainspelarna aerovarv med saudiarabiens flagga!!!!!!! vi kunde ha sprungit runt med japans flagga som nu är två i gruppen före bahrain med så amatörer är inte vi. arabkrossen var tillräcklig för oss Ni som är araber här ska inte ta illa upp, jag gillar libaneser och palestinier så chill :) IIIIII-RAN!!!!
brooklyn skojar du med mig? bahrain vann den matchen med 3-1 och iran fick två spelare utvisade.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Tyskland, Japan och Iran de enda lagen som är klara för VM hittills. Dock viktigt för Iran att ta poäng mot Japan i augusti, så de vinner gruppen och får ett bättre utgångsläge i lottningen. Skönt att Iran fixade segern mot Bahrain idag med 1-0. Ganska seg match, ingen höjde sig jättemkt, men stundtals fanns fina anfall från Iran. 19 årige Hossein Kaabi var väl planens gigant - snabb och ettrig, orädd och kaxig, han kan få ett genombrott i VM. Karimi var värdelös idag men det kan vara bra att han får jobba mer i det tysta. Hela laget kämpade iallafall för varandra och det var skönt att se. Att Iran vinner, trots att de spelar dåligt ser jag som en styrka och stora framsteg. Nu hoppas jag att vissa spelare växer till sig och utvecklas, laget höjer sin lägsta-nivå och får förbereda sig väl med bra träningsmatcher inför VM. Då kan det bli en ruskig överraskning för många lag i Tyskland.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
inte sista matchen väl det blev ju 0-0? eller? aja hursomhelst ni fick min poäng iaf
asså vad gör ali daei egentligen... ska han vara med för att han en nån gammal guru eller?? han sprang ju inte på bollarna
kronan det med mullorna köper jag inte... det var bara konspirationsteorier... om det var nån gång de skulle vilja att iran inte gick vidare är ju nu när det är val och folk kommer festa loss på gatorna och skita i regimen... varför låter dem vinna nu nu då?
förr eller senare rinner bägaren över. sen att khatami har mer att säga till om kan spela roll varför de vann nu.
Vem bryr sig dem kommer ändå inte komma vidare från gruppspelet..
Steve Rifkind must of been sniffing!
haha spelar ali än? shiet, hur gammal är snubben?
fan ännu ett lag som tar ett bra europeiskt, sydamerikanskt eller afrikanskt lags plats och som kommer åka ut i gruppspelet och bara förlora
"Thats not mean! Mean is when i had Jean Mancini ride her bike home after i assfucked her." -Johnny Drama
Typiskt medierna att inte nämna Irans avancemang i nån nyhet. De sa på sporten att japan och Sydkorea kvalificerade sig, men inget om Iran eller Saudiarabien. På tidningen stod det utförligt om Japans avancemang, sen avslutas det med en rad: Iran och Saudiarabien gick också vidare. Ibland undrar man.
Ja, fortsätt hata och snacka om svåra grupper. Sveriges grupp är ju OTROLIGT svår och tuff. Kroatien är det enda laget värt namnet.
Hangaround
2005-06-09 18:07
Längre än till gruppspel/slutspel kommer dom inte så vad finns det att hurra över? :P
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994
hahahahahahahahaha! ericM du MÅSTE driva med mig :D men visst, driver du.. så säger jag dsamma: ett allsvenskt lag skulle toppa sveriges grupp. shiiet.. detta börjar bli roligt :D twomas det kan du ha helt rätt i, men bara att de får komma dit och har en CHANS att skrälla, visa upp talanger som våldtar sverige när det gäller tekniska färdigheter.. så blir jag glad och ser det som en upplevelse för alla fotbollsälskare ;)
Jag tror Karimi kan bli fågel om han används rätt. Anledningen till att Bayern ville ha honom var efter hans enmanshow mot Tyskland i höstas. Min kusin sa att de starka förbindelserna mellan Tyskland och Iran har med agenter att göra - gamla iranska storspelare har kontakter i Iran och uppmanar lagen att scouta iranska spelare. Hashemian spelade ju först i Hamburg. Sen flyttade han till Bochum och gjorde runt 15 mål, så Bayern blev intresserade av honom, men han floppade rejält i år.
Han blev bästa spelaren i asiatiska mästerskapen och valdes senare fram till asian player of the year. Gjorde 4 mål och några assists tror jag. Han spelar över hela mittfältet, är tvåfotad så det går på båda kanterna. Men främst är han offensiv, släpande anfallare typ. Jag hoppas han får spela under fria tyglar, då kommer han bäst till sin rätt. Salihamidzic passar bra på ytterbacken hehe
well, man måste ju jämföra med något? du snackar om allt som är dåligt med asien och iran. snälla, säg mig då vad som är bra? skippa brazil och såna länder, de vet ALLA att dom kan spela. men jag måste ju ta sverige som exempel, eftersom de också antagligen når vm och förpestar det med sitt pissiga spel. säg mig vilka du bryr dig om, så ska vi se jämförelsen. sydkorea tog brons och körde över spanien, portugal och det mesta. iran är bättre. vad vill du ha sagt?
Super-Nerd P18 Iran hade aldrig tagit Sydkorea om de mötts i vm-02. och jag e Iranier så kom inte med nåt iranhatar-snack..
BAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAJ!! "Och här ser ni Krutov, med ett ansikte endast en mor kan älska" - Arne Hegerfors
ison du kan vara iranier och hata iran för det, eller är det totalt omöjligt? funny thing is, när von hiddink spelade ihop sydkorea matchade han dom mot iran i en träningsmatch, i samma veva som blazevic spelade ihop irans nya generation med karimi i spetsen. matchen slutade 2-2. så vad du tror kan vara helt missvisande mot hur det kunde slutat under vm. men tro du, nu är iran i vm och skrällar dem så kommer ni förstå vad jag sa idag, fyfan vad jag hoppas ni får fel ;)
jah! nu hatar man Iran när man tänker logiskt. jag kan tänka mig att du e en sån liten å ettrig kille som ingen tycker om..
BAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAJ!! "Och här ser ni Krutov, med ett ansikte endast en mor kan älska" - Arne Hegerfors
Jag tror att Karimi får spela lite överallt om han nu tar en plats direkt. Skulle det stå mellan Hasan och Karimi så vettefan liksom, det är två helt olika spelartyper. Vill Bayern ha en arbetshäst så är Hasan rätt man. Vill de ha en irrationell lirare så är det Karimi. Det kan bli lysande omväxling för laget.
ison: moget av dig att överföra tankeverksamheten åt vem jag är. men oke: jag är en ganska storväxt kille, vältränad. tjejerna vill ofta festa och hänga med mig, jag dominerar mittfältet i division tre och jag har 20,0 i medel. vill du också ha mitt telefon nr? :) ja, din logik gick ju mkt bra ihop med resultatet som iran-sydkorea spelade innan vm.
vilken jävla enkel kvalgrupp iran har. de får 100 chanser på sej det e fan ett mirakel att inte komma till VM i den regionen.
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha
vilka lag var med i irans grupp shunare? :)
sjysst. du e säkert gay också. du kan ju testa å kolla med da_mastah eller 360 här på whoa, dom e också stjärtgossar. kolla bara på grekerna, dom va varken bra före eller efter em men dom vann turneringen ändå. så länge man har rätt flyt å någårlunda hyffsat spel så kan det gå vägen men det behöver inte betyda laget i fråga e bra. samma grej med sydkorea. dom va inte särskilt bra innan vm-02 å är inte så himmla bra nu heller men under vm-turneringen så hade dom det rätta flytet och tog allt å alla å lyckades kamma hem en fjärdeplats. men jag tror inte det här handlar om huruvida Iran e bra eller dåliga, jag är bara glad över att vi gått vidare. nej, det här handlar nog mer om att jag inte gillar sånna fruktkakor som du. du gör bara sportforumet så ovärt..
Super-Nerd det var massa Kalle Anka lag ;)
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha
Jag har redan min tjej, det glömde jag kanske säga. Förlåt. Utan tvekan är det så. Om du kunde förstå mina inlägg djupare så skulle du ha fattat att det var precis vad jag menade. Stora mästerskap handlar till 60% om att allt ska stämma, som inte brukar stämma. Det krävs tur. Men just att Iran kontinuerligt sedan 98 har höjt sig några nivåer visar att de nu är på gång. Att de börjar skaka större länder är ett tecken på det, speciellt med generationsskiftet och det unga och hungriga u-23 laget. Allt talar för att de går framåt och sen att du kommer och har NOLL inblick i detta, gör att det blir svårt att diskutera med dig. men om du hävdar att grekland var dåliga innan em och nu, då är du bra blåst. innan em: de pressade england och det krävdes beckhams drömfrispark. de förlorade inte många matcher. nu: de tar sig till vm. och du visar bara hur lite du vet om sydkorea innan vm. hiddink prövade sitt landslag mot holland innan vm om du minns? de spelade bra då också. sydkorea tog sig till vm nu också, och du får se att de kommer göra bra resultat. framtiden är din fiende typ ;) haha, om du hellre diskuterar med folk för att de är fruktkakor i ett SÅÅÅ OVÄRT forum, än att diskutera dte vi andra gör: att iran ÄR bra. då är det du som skämmer ut dig och just sa emot dig själv. SKRIV INTE HÄR OM DET ÄR SÅ JÄVLA OVÄRT! nolla.
Shunare, du vet inte så mkt vilket är synd :) Japan är inte dåliga, den som säger det kan inget om fotboll. Bahrain vet de flesta av er ingenting om, så kommentarer är överflödiga. Ni som såg vad de kunde göra mot japan på de asiatiska mästerskapen kanske förstår lite mer. Nordkorea håller jag med om, de suger. De håller typ San Marino, Lichtenstein, Luxemburg klass.
kanske lite sent att skriva nu men Polisen gör inget nu pågrund av att valet e snart...skulle de slå hårt mot studenterna skulle det bidra till kaos...
WWW.LEFTOVER.SE FORGOTTEN SCHOOL CREW!!!!
hahahahaha! ni är underbara
Super-Nerd P18 sydkorea tog brons och körde över spanien, portugal och det mesta. iran är bättre. vad vill du ha sagt? frågan är väll snarare vad vill du ha sagt? du kan inte på allvar mena att Iran är bättre än Portugal och Spanien bara för att vi i dagsläget tar Sydkorea som tog Spa. och Por. i vm-02. det du använder dig av kallas för sandlådelogik. sen så diggar jag det här som du skrev: Japan är inte dåliga, den som säger det kan inget om fotboll. du har aldrig tänkt på den mycket vanligt förekommande frasen allting är relativt ?
Det skulle vara trevligt om ni kunde hålla er från personliga attacker, och enbart disskutera Iran och VM.
Redline!
grattis iranis
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)
EricM: Äsch...allsvenskan i irans grupp? Skärp dig för fan. Varför yttrar sig folk som inte vet något om iransk fotboll? Sen tror jag heller inte Iran är bättre än sydkorea årgång 2002. Men Iran är ett bra lag, bättre än bulgarien och grekland, snäppet sämre än Sverige och Danmark. Man anar stark smygrasism hos en massa här. Super-nerd: Fan sluta skriva i tråden, du förstör för oss vanliga iranier som har självinsikt och självdistans.
Ison_tänder: Då du ens vågar yttra ordet sandlådeteknik. De inlägg du skriver är rena och skära personangrepp. Tycka vad du vill om Irans förmåga, men att du inte kan skilja på saklig argumentation och tafatta känsloutbrott förstärker inte din ståndpunkt på något sätt. För att gå in i supernerds försvar. Resultat är det enda som räknas. Du får tycka vad du vill, om man vill på objektiva grunder bedöma ett lag så gör man det på resultat. Syd Korea...etc vann därav är de för den studen bättre än de lag de besegrade. Om detta är något du har svårigheter att uppfatta så låt mig återigen tydliggöra detta. Man kan påstå att för att betecknas som ett bra lag måste man prestera resultat under en längre period, men, det skiljer sig från att vara det bästa laget i just det läget. Om du sedan har den skära och rent trångsynta åsikten att andra lag inte kan vara bättre för just studen finns det inte mycket säga till ditt försvar. EricM: Ögonbindel eller inte, supernerd må kanske inte ha den mest skarpa argumentationspresentationen, men att du försöker avfärda honom ur något som inte kan klassas något annat än ett överlägset bemötande får din ståndpunkt att se ännu mer tortig och urvattnade ut. Antigen yttrar du vad du tycker och argumenterar för din sak eller så skriver du inte något som inte kan tolkas som något annat än en dryg inställning.
Karimi har tappat rejält nu på slutet... Han har varit en av de sämre spelarna i Irans trupp, men det är nog bara tillfälligheter.. Ifall han börjar träna hårt i Bayern så får han nog tillbaka sina tekniska färdigheter.. Jag kollade på Iran - Tyskland när han lekte med det tyska försvaret, och tänkte tillbaka på när han var nära att ställa till det mot Japan genom att dribbla framför eget mål. Det är synd att han har tappat, hade han varit i toppform som i de asiatiska mästerskapen hade Iran lekt med de flesta lagen i sin grupp. Jag håller dock inte med om att Karimi skulle vara bättre än Zlatan. Nu orkar jag inte starta en diskussion om detta, men Zlatans längd och storlek är en fördel när han dribblar sig förbi försvarare. Jag tänker på när Juventus mötte Real Madrid andra matchen, när Zlatan fick bollen i 116:e minuten och löpte med bollen på vänsterkanten när Samuel försökte riva ner Zlatan men ramlade själv. Visst, det kanske inte är tekniska färdigheter, men det hjälper en fotbollsspelare. Men som sagt, tränar Karimi hårt i Bayern Munchen kan nog allt hända. Någon som vet om han har flyttat till Tyskland, eller om han fortfarande tränar med Al Ahli?
cva ?
Ison jag vill inte ha nåt annat sagt än att Iran var minst lika bra som sydkorea inför Vm. har du svårt att förstå vad jag läser? att allt är relativt, tänk på det själv, nästa gång du diskuterar.
Sociopat jag tänker inte lyssna på dig, men ok. jag lyssnar gärna på din förklaring om VAD en "vanlig iranier" är. please, tell me :) sen att jag "saknar självinsikt", vad roligt att du tycker så liksom. men vad ska jag göra åt det, gå på lektioner hos dig?
arre hehe jag tänker på när karimi gick genom hela romas försvar och sköt i kryssribban i 15:e minuten. och gjorde en rad liknande prestationer samma match. hans snabbhet då var sjuk, men jag håller med om att killen har gåttt ner sig. han ser fantasilös ut och utan självförtroende....