SM-slutspelet Bandy 2005!
Idag drar det igång! 12 lag återstår, 8 elitserielag och 4 allsvenska lag. 8-delsfinaler (2 matcher): Boltic - Bollnäs Vetlanda - Motala Hammarby - Falun Broberg - Vänersborg Lag klara för kvarten: Villa Västerås Edsbyn Sandviken ----- Boltic - Bollnäs; Elitserielagen börjar borta. Match idag i Bollnäs alltså. Jag tror och hoppas att boltic vinner detta, jämnt idag som fan skulle jag tippa på. Vi avgör på hemmaplan på söndag, här i karlstad ska inte Bollnäs kunna hämta något. Efter samtal med Sören (Boltics tränare) igår tycker jag ändå det ser ganska ljust ut. Nu accepteras inget annat än 100% kämpa hela tiden, varenda sekund. Jag ska om nån timme sätta mig i en bil och åka upp till Bollnäs för att bevittna detta på plats. Vetlanda - Motala; Vetlanda är klart bättre och ska vinna dessa två matcher. Broberg - Vänersborg; Jävligt öppet, i mina ögon har väl Vänersborg fått lite utav en favoritstämpel på sig trots allt. Passar säkerligen Broberg. Vi får väl se om självförtroendet från vinsterna i allsvenskan hjälper Vänersborg eller om erfarenheten och tempot från elitserien avgör för Brobergs del. Här tror jag det kan gå hur som helst. Hammarby - Falun; Bajen vinner här och ska göra det lätt. Falun har inte ens lyckats göra mål de två senaste matcherna mot Hammarby.
Ja då var det över då för vår del. Skoj skoj.
det kan inte vara kul att åka på 9-2 mot bollnäs! misja misja misja pasjkin ;D fan vad fett det vore med villa-vänersborg i kvarten!
owen-shearer
Villa - Vänersborg blir väl kul för Villa...
allt kan hända i ett derby....
owen-shearer
Jag tror tyvärr inte det.
inte jag heller, men med det laget IFK har så är jag nöjd att bara ha kommit till kvarten, om nu så blir fallet!
owen-shearer
Jo det skulle jag varit också. Mayborn e väl borta för säsongen nu också eller?
Ja tyvärr kan jag inte låta bli i misären här att njuta lite av att iaf Vänersborg också åkte ur. Ert sätt var kanske snäppet värre, allt var ju klart. Vi var faktiskt inte ens nära. Newcastle, Napoli och Boltic det är mitt år i år. Helvete! Hata Bollnäs!
Får jag bara säga att VI ÄR KLARA FÖR ALLSVENSKAN! :))))))))))))))))))))))))))))) lyckan är TOTAL! SM GULD 2006, FORZA DERBY! (förlåt om jag förstörde tråden, orkade inte starta ny)
devv P0 - Grattis, ni åker nog ner igen nästa år dock.
Tack så mkt, nu har det första glädjeruset lagt sig. Ja jo, med den här truppen skulle vi nog tyvärr göra det, men jag måste säga att det finns grymt mkt potential i laget, offensivbandyn lär väl tyvärr inte hålla i Allsvenskan skulle jag gissa. Men med några lyckade värvningar ska vi nog hålla oss kvar, närmast är sista matchen (läs: hyllningsfesten) i Örebro. Lycka till i slutspelet.
RicOnE P20: jag kan tänka mig att du gör det. men trots att förlusten är tung har jag newcastle-chelsea på näthinnan. howay ang. ifk så lär det behövas två-tre klasspelare om man ska kunna prestera bättre nästa år. sami är välkommen tillbaka!
owen-shearer
jezper P17 - Jo fan, det reslutatet får man vara nöjd med (nufc). Tre klasspelare behöver vi också, 3 etablerade elitserienamn och 3 lovande yngre killar vill jag ha inför nästa säsong.
kanske dags att dra hem svedberg och norden då? haha
owen-shearer
jezper P17 - Haha, knappast.. Nåt för er kanske?
dom har haft sina glansdagar här med :P norden var ju här 98 eller nåt. första säsongen sket han nån match o åkte upp nånstans för ett modeljobb. sen blev dom sams till säsongen efter men han började bråka efter ett tag igen. en total idiot. men samtidigt var han fruktansvärt bra första säsongen. jag har inte sett många bättre spelare i vänersborg faktiskt.. han och pål hansen var grova.
owen-shearer
Jezper - Haha jo jag vet, killarna medför inget mer än problem. Dock kan väl sägas att Svedberg var bra här. Besöker du några matcher nångång?
ja, jag ser de mesta matcher och så spelar jag i IFKs u-19. själv?
owen-shearer
Jorå jag är en av svinen som brukar besöka er stadion. Spelar själv gör jag dock inte. Ser faktiskt de flesta matcherna Boltic spelar oavsett hemma eller borta. Ert U-19 lag är väl ett bland sveriges bästa eller jag ute och cyklar?
RicOnE P20: jao det stämmer. vi är i semi mot saik nu (3-3 hemma igår), andra matchen spelas imorrn. lite taskigt att vi fick saik eftersom vi två är de bästa lagen utan tvekan...
owen-shearer
Inte speciellt intresserad av bandy men lite trist att Bollnäs släppte ifrån sig matchen igår. Men dom e säkert rätt nöjda med att ha kommit till semi ändå, e ju trots allt första gången på 25 år eller nåt.
http://larzon.mine.nu
jezper P17 - ok så ut och cykla var jag iaf inte, lycka till. larzon - var de nöjda är det inte konstigt att de faller. 3 - 0 i matcher känns inte oväntat dock, bollnäs har kommit betydligt mycket längre än vad de själva räknat med och längre än vad nån trott. Och de hade kanske inte kapaciteten att ta sig längre, förmågan att skrälla fullt ut. Ibland slår klass vilja, dystert(?) nog. Men jag hade ärligt inte vilja se ett lag som bollnäs i final, vidra supportrar, vidrigt lag.
vänersborg - västerås i final på lördag.. sweet!
owen-shearer
Grattis, Jag hoppas ni vinner över vsk.
thx! vet dock inte mycket om dom men det är inget lag man kör över direkt.
owen-shearer
jag skulle inte ha nåt emot att köra över ett vsk-lag, då helst med en sådan som plockar upp golfbollar med på rancher.
Foooooorza Edsbyn :D
"Jasså?Därför som White Lions fått så mycket skit av media?Sveriges farligaste klack,hell yeah" - Zow P16