I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Svartgul trebackslinje

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

   
Admin

2005-01-12 17:47

Svartgul trebackslinje

Sveriges intressantaste klubb (vilket understatement egentligen) väsnas återigen.

http://www.svenskafans.com/fotboll/aik/a ..

- Det stämmer att en trebackslinje primärt är vårt förstaval i sätt att spela.


Det var så att jag satte min sista Riesen i halsen när jag läste det där. Vad i helvete har Sanny gjort nu? tänkte jag, men fortsatte läsa och märkte att det faktiskt fanns lite tanke bakom det här. Sanny är ju dessutom inte ens kvar. Då kan det inte vara allt för dåligt.

- Vi kommer inte att kunna försvara oss tillbaka till Allsvenskan

Det är kanske sant, men vi plågade svartgula själar har fortfarande inte riktigt lyckas förpassa 4-3-3-förbannelsen ur våra huvuden, så snack om spelsystem som frångår klassikern är som att berätta läsa "Det" som nattsaga för treåringen dagen innan du ska ta honom med på cirkus.

Lyckligtvis uppföljs detta av
- Det kräver oerhört mycket defensiv träning för att vi ska kunna hantera det här.

Nu känner jag igen Norlings logik. För att spela offensivt måste träna oerhört mycket defensivt. En logik jag gillar. Låter riktigt smart. Det räcker för mig, åtminstone i januari. Norling känns återigen som det bästa nyförvärvet detta årtusende. Ingen kan lura Norling. Tabloidpressen försökte skapa något hemskt mellan Norling och Svensson, men det tog han galant. Svensson likaså.

Den refererade artikeln visar på hur svartgula känner sig. I början sjönk allt mitt självförtroende till botten, för att sedan åka upp igen, och avslutas med en smärre nedgång följt av stiltje. Det sistnämna åsyftas skadorna. Man har i veckan läst positiva saker, som att alla var med, men somliga med små skavanker. Man läste att Adde är på plats, men även att han inte är på plats (kan folk sluta röra till det?). Sen läser man om skadorna, och orden "veckor" nämns. Det är ju fan inte bra! Sluta leka berg och dalbana med våra känslor nu!

Nåväl, trebackslinje var det. Hur fan kommer detta sluta egentligen? Jag är förtvivlad. Eller nej, det här blir bra. Fan säger jag, vi blir kvar länge, eller kanske inte.

The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?