I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Lära sig hoppa med snowboard

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2004-11-17 07:48

Lära sig hoppa med snowboard

well, jag har köpt en bräda och har ätnkt lära mig hoppa.
Kan sedan tidigare åka, jag är inte proffs, men det funkar bra, så den biten är avklarad.

finns det något man kan göra innan man ställer sig i backen?
träna ren akrobatik, bygga vissa speciella muskler som kan vara bra, lära sig göra 360 i sovrummet? fan vet jag.

tips och idder mottages varmhjärtat

kram
/johanna

Främlingar är vänner du inte känner och jag är en fruktansvärt spännande människa.

2004-11-17 09:25
du kan ju hyra en sån där (nästan alltid snygg) snowboardlärare om du är uppe i fjällen ; )

det ska jag =p haha ; )

2004-11-17 18:16
haha, mjo, men jag måste ju kunna styla lite inför honom isåfall ;)
Främlingar är vänner du inte känner och jag är en fruktansvärt spännande människa.

2004-11-17 18:28
Strappa på dig boots och bräda och lära känna hårdheten osv på dem innan man är i backen är ju alltid bra...

Om du vill träna brädbalans och sånt kan du åka skateboard. Träna upp benen är ju alltid bra, speciellt fotlederna och låren brukar må rätt illa efter säsongens första dagar...

2004-11-17 21:20
Om du inte har hoppat så mycke kanske det här tipset inte e så fett, men om du vill köra lite snurrar å grejer så ere bra om du tränar på att va i luften och kiänna på det!
Hoppa på en såndär stuttsmatta som så många har skaffat och har på tomten nuförtiden =P !
rackarns

2004-11-17 23:02
Jag kan hoppa med en snowboard... Men dte kan jag iofs med en tegelsten också
http://www.imdb.com/mymovies/list?l=35166508

2004-11-17 23:30
dra på dig brädan inomhus. så snurrar du runt där. med de får du ju upp rotationstekniken liksom.
Holden makes a great deal to australia

2004-11-17 23:59
nejnej skit i de där å föträna inför sässonegn, de funkar inte!
spänn bara fast brädan å kör de första hoppet du hittar utan att tveka!