I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2004-08-24 20:23

Sport -skador

här kan vi hjälpa varanndra med tips tänkte jag:P

det är så att jag tränar mer å mer intensift fitnessboxning, å har nu fått ont i ryggen å det vill inte gå över... i svanken e det mest, sticker som attan när jag slår, springer mm. kan vara att jag är överrörlig kanske å att när min rygg är ännu mer vältränad kommer den klara av mer å smärtan gå över. har lärt mig stretchövningar till ryggen, ok för att det är så fruktansvärt bull göra jag d inte överdrivet men. Nån som har förslag på vad det kan bero på samt åtgärder. Tränar dagligen nu och det ska jag fortsätta med. (Förutom helgen som e vila)

2004-08-25 22:07
träna upp dina mag- och ryggmuskler. har också haft jätteont i svanken när jag sprungit osv.. men det gäller bara att bli ännu starkare, för det stabiliserar det hela
- mjölksyra är livet

2004-08-25 23:15
ja, I hear you, jag håller på att bli starkare. MITT FÖRSTA INLÄGG!!! sorry... hoppas din svank har det lungt nu

2004-08-25 23:22
ja faktiskt.. haft typ konstant ont i den i tre år eller nått hehe.. men denna säsongen kommer jag nog klara mig. sträck på ryggen, spänn dina muskler. :)
- mjölksyra är livet

2004-08-26 09:46
L_grann F20
har du gått och kollat upp ryggen? när du beskriver det låter det som att du har en form av ishias, vilket innebär att en nerv har hamnat på sniskan. detta kan bero på många olika saker, dels att du kan ha medfödd skulios(stavfel) vilket innebär sned rygg. detta kan dock botas genom att regelbundet gå hos en naprapat i ett par månader + träning av rygg, axlar och mage.

när det sticker, sticker det endast i ryggen eller strålar det högre upp i ryggen också?

en annan orsak kan vara en inflamerad muskel vilket läks genom vila och därefter lätt träning vilken man ökar vecka efter vecka.

om det inte är något av de överstående så gör du helt rätt, träna rygg etc så kommer det där att försvinna inom sinom tid.

Lycka till!
"Skiing without avalanches would be the perfect sport. On the other hand it's what makes it fun."

2004-08-26 18:59
tack trallfall för ett ordentigt skrivet svar. Det sticker bara i nedre delen av ryggen, ända proffisionella undersökningen av ryggen, var när jag fick massage av en massageterapeft eller vad det hetter för en månad sen ca, hon sa bara att hon kunde känna att jag var stel & sa att jag skulle stretcha ordentligt.. så det är nog ingen fara. Kanske borde jag vila, kan vara en inflamerad muskel? men mja, jag vill inte visa mig svag:P och jag vill inte vila:P har blivit något bättre nu inbilar jag mig.