I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Matchfilmer med Muhammad Ali

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2004-06-16 01:31

Matchfilmer med Muhammad Ali

skulle gärna vilja få tag på sådana om de finns,
så man kan studera Ali in action i ringen
Någon som vet om det går- var, hur??
Spelar mindre roll vilka matcher det är

2004-06-16 20:17
jo, har inte kabeltv :P

2004-06-16 20:18
men tack för tipset

2004-06-18 16:38
Royale..:inte mycket jag fatta där tyvärr, men tack ändå

2004-06-18 16:56
Barry_Boored: ja, men jag vill inte studera Will Smiths boxningteknik ju, vill ha hela matcher med the real Ali. Menar du dokumentären when we were kings förresten, med "rumble in the jungle"??

2004-06-20 18:14
www.webhallen.com

där har du några ali filmer!
da hempish!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2004-06-20 18:23
tack hemp!

2004-06-20 18:26
Inga problems :)
da hempish!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2004-06-21 11:39
mm ska jag nog betongsång, tack för tipset

2004-06-21 14:20
Gå till boxningsklubben Stockholms AIF på Bråvallagatan 6-8 vid St Eriksplan, de har en imponerande samling av fighter som de kan kopiera av för en liten slant. Välj vilka fighter du vill ha, det finns hur mycket som helst, tusentals olika fighter med alla favoritboxare.

2004-06-21 14:35
shit va bra det låter, bor i Malmö, men när jag kommer till stockholm, när det inträffar ska jag lungt dit:)

2004-06-24 16:26
Det är ett jävligt bra ställe att träna på, en gammal klassisk klubb (82 år!), 3 våningar, stort gym, 3 ringar, bastu mm mm....

2004-06-28 19:24
nån videobutik i malmö som har sådana??

2004-06-29 16:50
Kolla annars på www.fight-list.video.new.net eller www.fightfocus.com. Ok för Ali-fighter, men om du vill se teknik och snabbhet ska du se fighter med Roy Jones Jr. Vill du se action, kolla in Arturo Gatti.

2004-06-29 18:24
tack för tipsen Santer, du verkar kunnig , acceptera vännerförfrågan nu:)

2004-07-05 21:46
finns det en speciell fight med Roy Jones Jr. som du kan tipsa om Santer? Roy Jones Jr Vs vem?...

2004-07-05 22:14
L_grann: Om du är ute efter att kolla på bra boxare för att förbättra din egen teknik så är t ex (som santer sa) Jones Jr nog bättre än Ali eftersom han är en fighter som fightas än idag och hans teknik är anpassad till dagens boxning.

En annan Bra boxare med bra teknik och en fantastiskt karisma är Oscar de la Hoya.

om du vill se en bra match med två grymt bra boxare rekomenderar jag Oscar de la hoya - Fernando Vargas

Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.

2004-07-06 08:38
Tack för tipset insane M!

2004-07-07 19:22
Insane M har helt rätt, De La Hoya har en enastående teknik. Dock har han under de senaste åren anammat en stil som inte passar honom helt men han är fortfarande att rekommendera om man vill se en tekniskt skolad fighter. Dessutom är ju i princip varenda en av hans fighter riktiga super bouts, och sånt gillar man.

Ska jag tipsa om en fight med Roy Jones Jr så bör du veta att Roy´s fighter inte alltid är så spännande eller actionfyllda. Det beror mest på att han är så överlägsen så att han lattjar med motståndaren, han har alltid haft svårt att motivera sig att ge mer än vad han behöver. Men en fight du måste se är Jones mot "the Pazmanian Devil", Vinnie Pazienza. De två avskydde varandra. Där hade Roy killerinstinkt och krossade till slut Paz med en otrolig serie slag, han träffade med 4-5 slag medan Paz föll mot golvet!
Kan även rekommendera Jones vs Richard Hall. Han lekte med den faktiskt hyfsade fightern Hall som är livsfarlig iom att han slår stenhårt med båda nävar. Det finns några sanslösa sekvenser i den fighten när Roy kommer igång och totalt leker bort Hall, han gör några sköna dansmoves bla.
Missa heller inte Jones vs Antoine Byrd. Han första försvar av supermellanviktstiteln, han kör över Byrd totalt. Detsamma gäller Jones vs Montell Griffin, deras returmöte.
En fight med två olika stilar är Jones vs Bernard Hopkins. Hopkins är ju dagens ohotade kung i mellanvikten, så gott som alla har honom som nr 1 på sina pound-4-pound-listor. Jones boxade med sin teknik och snabbhet medan Hopkins malde på med tuffhet och hög slagfrekvens. Kul detalj är ju att Hopkins kommer att möta De La Hoya i september i en MegaFight (30 milj $ till De La Hoya!). Hopkins har inte förlorat på 11 år och är som huggen ur sten, en superbt vältränad stenhård 39-åring. En tuff ex-fånge. Missa inte den!!!!

2004-07-07 19:31
det var det bästa svaret jag fått på whoa:) min gamla far gillar De La Hoya som är en stilig man har jag för mig:P med fin teknik. sett lite av nån match, men jag ligger verkligen efter, jag måste skaffa kabel, eller bli rik eller nåt. tackar för alla tipsen.