I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Werder Bremen!!! - Bundesligavinnare!!!

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2004-05-08 17:20

Werder Bremen!!! - Bundesligavinnare!!!

För första gången i mitt liv får jag uppleva ett ligaguld, har aldrig hänt innan sen jag blev ett fotbollsfan 1994.
Jag är sjukt glad samtidigt som jag är lite chockad - är det så här det känns?
Ja, det måste vara så.
Jag är inne på min fjärde öl - tog första efter 2-0 målet av den franska frälsaren Micoud.
Nu är Bremen bäst i Tyskland - och ska ut och slåss i Champions League. Vem trodde detta?
Förra året satte jag 50 kronor på att Bremen skulle vinna ligan, de gav då 50 gånger. De kom sexa.
I år tippade jag inte, men jag vill minnas att de gav 30 gånger pengarna. En hundralapp på det hade gett 3000.
Men om jag hade tippat på det så hade inte detta gått vägen - så bra att jag avstod. Så säger vi! :)
Man vill ju vara i München nu och fira med alla ditresandes Bremenfans.
Men jag får vänta 15 dagar till innan jag får träffa på mästarna och se de spela den avslutande matchen i Rostock.
Nu kommer inte matchen gälla någonting, men det spelar ingen roll - kul ska det bli att få se på mitt mästarlag.
Snart är det final i tyska cupen mot Aachen också, ett guld till? Mycket möjligt. Blir riktigt kul om fallet blir så.
Werder är bäst i Tyskland, jag är den gladaste tyskintresserade svensken för tillfället - tror jag... finns inte många Bremenfans i Sverige.

NU KOM SLUTSIGNALEN!! =))==)))=)=)=)

19' Ivan Klasnic

26' Johan Micoud

35' Goncalves Ailton

55' Roy Makaay

Mot CL! Jag är glad! Jag är halvfull! Vi är bäst!

Grön! Vit! Orange! Bäst i Tyskland! WERDER!

Ålltzen, Växjö, Bremen.