I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Svennings säsong är över.

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

Hangaround

2004-04-26 12:56

Svennings säsong är över.

Öyvind Svennings skadade knä röntgades på måndagsmorgonen. Beskedet var det värsta tänkbara, korsbandet är av.
- Hela säsongen är förstörd, säger Svenning till FotbollDirekt.com

Det var i en duell med Djurgårdens Babis Stefanidis som den allvarliga skadan uppstod. Svenning tacklade Djurgårdsanfallaren och hamnade snett i situationen efter. Korsbandet i vänster knä gick av och nu väntar först operation och sedan flera månaders rehabiliteringsträning.
- Jag vet inte när operationen ska göras men det blir kanske om två veckor. Jag måste få upp rörligheten i knät först.
Öyvind Svenning har varit en av Sundsvalls bästa spelare det senaste året. Inför årets säsong var norrmannen aktuell för både Rosenborg och Southampton. Under gårdagens match på Råsunda fanns representanter för holländska storklubben Feyenoord på plats. Men i stället för chans till spel i Europa är det alltså färdigspelat för i år för Öyvind Svenning.
- Hela säsongen är förstörd, säger 24-åringen

Det är jobbigt att vara SundsvallsFan i dessa dagar.
En av dom viktigaste spelarna försvinner och nu verkar det som att ersättaren kommer från Boden. Vilket inte höjer något av mina ögonbryn.
Back beskymmer kallas det.

Frustrerande att se hur dåligt vårt anfallsspel är. Hermansson springer offside nio av tio gånger.
Wallerstedt löper och löper...helt fel.

Igår såg man en tydlig skillnad på bollkänsla.
Enkla bollmottagningar slarvas det med och motståndarna är snabbt framme och stjäl bollen.

Kalmar ångar på med sina brassar.
Och Trelleborg skapar problem för många lag.

Trots att säsongen nyss dragit igång så ser jag tyvärr inget ljus i slutet av tunneln.

Skicka en hälsning till Öyvind.
www.svenskafans.com

'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'
Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994