Usch fan knäskada?
Någon som har erfarenhet av knäskador? typ minisk skada eller ledbands skada? Jag tränar kickboxning samt lite thai.. Körde mot en stor och tung tjej på 68-70 kg för några veckor sedan själv väger jag bara 55 kg.. Vi skulle träna lowkicks och att kunna blocka med benet osv under sparring .. Jag vet inte om det va där skada blev till men efter de träningspasset hade jag blåmärken svullnader på smalbenet osv och kanske att jag blivit träffat på knät utan att tänka på det..Men blåmärken har gått över men har nu en längre tid lidit av småvärk och ibland har det även huggit till i innesidan av högra knät.. Kan inte sitta och böja knät maximalt med tyngd på eller stå på knät då gör det ajjjjjj väldigt ont.. Har inga problem att det låser sig eller nått men spänner jag benet knät i vila så känns det.. Det är lite svullet nu och värker mer nu från och till offtare lefter att jag träna i veckan.. har inga större problem att gå nedför trappor osv men ibland kan det helt enkelt bara hugga till och småvärka mer än andra ggr även i vanlig vila.. Jogging gör lite ondare men promenera funkar okej.. Har det lindat nu men vet inte om det är bra? men det känns bättre som att knät få ett skönt stöd men är istället rädd för att knät blir i för mycket avslappning eller nått och att det bli struligt sen vid träning igen.. Men jag vet inte. .Någon som känner igen det här eller vet vad det kan vara?