rom
Skulle skriva en resrapport till svenska fans så jag tänkte att ni äen på whoa kunde få läsa den , så här kommer den.
Att se fotboll i Rom har jag drömt om i många år , därför bestämde jag mig för att spara ihop pengar så jag verkligen får uppleva det jag bara innan har sett på tv. Jag och en kompis (aset här på whoa) bestämde oss därför att åka att kolla på lazio fredagen den 31 januari mot Sampdoria. Varför det blev just den matchen är för att jag alltid har gillat sampdoria , men tyvärr har den forna storklubben spelat i serie B ett tag och när det gäller Lazio har jag alltid varit facinerad av deras otroligt mäktiga klack , Irriducibili.Så det var egentligen inget snack om att jag ville se just lazio-sampdoria , Derbyt mellan Lazio och roma var givetvis i tankarna , men det var lite väl långt fram till den matchen och vi kunde inte vänta.Vi bokade resan på go sport travel , Flyg tur och retur , matchbiljett och hotell med frukost , prislappen hamnade på 6000 kr per person. Vi hade säkert kunnat fixa det billigare på nåt annat sätt men nu fick det bli så.Så fredagen den 31 januari lyfte vi ifrån Göteborg och mellanlandade i Munchen. Inget krångel alls och väl i Munchen åkte vi vidare till slutmålet ROM.Solen lös ca 14 grader och allt var perfekt. Av med väskorna på hotellet och sen var första tanken att hitta den populära affären original fans på Via farini vid termine stationen. Så de var bara ut att leta och tro det eller ej men affären låg precis utanför vårat hotell , det påminde lite om sälskapsresan när alkisarna letar efter pepes bodega=). I vilket fall som helst gick vid in i affären och fick syn på den berömda lazio tanten , sexig värre=).Där satte även några gubbar och när vi sa att Vi var svenskar till tanten hörde man gubbarna började mumla om svenska kumunister=). Den berömde tanten började nu att vissa vad hon tyckte att vi skulle köpa ,fram med nasist prylar som dem hade gömt undan , men det fanns annat som lockade oss.
Ett par tröjor och halsdukar sen hade man gjort sitt för i år på original fans.Lördagen ägnade vi åt att besöka alla kulturgrejer men det tänker jag inte ta här.Ett tips bara om ni hade tänkt att åka till rom låt er inte luras av dem utklädda romarna vid coluseumet , dem är mästare på att blåsa folk på pengar genom att få ta kort på dem , 300 spänn kostade ett kort för oss=).
På kvällen blev det att festa och kolla på roma på den största storbilds tv:n jag har sett , stället va Druds rock och de va bara att beställa öl och ta plats bland borden. Ett bra tips är besöka denna krogen om ni vill ut och festa i rom , det är en riktig fotbollspub och även trevliga gäster , iaf när vi va där.
Nu kommer vi till en tråkig sak , dyngrak beger man sig till hotellet för att se om våra biljetter har kommit , dem skulle komma på Lördagskvällen. Men självklart hade dem inte gjort det. Snubben på Go sport travel hade inte ens på sin mob som han sa skulle vara på natt och dag . Inte så trevliga sms fick vi iaf iväg .I vilken fall som helst var det bara att somna och hoppas på att han ringer upp på morgonen eller att våra biljetter dyker upp. Kl 9 på morgonen stiger man upp ur sängen bakfull och traskar ner till och kollar om biljetterna hade dykt upp. Det hade dem inte. Så för oss blev det att återigen traska ner till original fans och köpa biljetter på curvan , tyvärr blev det bara till curva Sud , biljetterna på curva nord att varit sålda för längesen.Precis när vi köpt biljetterna så ringer givetvis killen från sporttravel och säger att vi skall möta hans agent utanför olimpico . Sagt och gjort och vi stog nu med fyra stycken biljetter. Vi valde att sitta på en långsida men brydde oss inte om att försöka sälja biljetterna till Curva Sud.