I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Malmö - Ännu en hemvändare

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

   

2004-03-11 19:45

Malmö - Ännu en hemvändare

Torino-proffset Yksel Osmanovski är på väg hem till allsvenskan. Anfallarens comeback kan ske redan i vår. "En övergång kan bli klar vilken dag som helst", säger Yksel.

Yksel Osmanovski vill få till en förändring. Helst på en gång. Bänknötandet i Serie B-klubben Torino tär hårt på ex-landslagsmannen.

Flera allsvenska klubbar har anmält sitt intresse. MFF ligger bäst till - men skåningarna vill inte skriva kontrakt förrän i sommar och det kan öppna för andra svenska klubbar.

- MFF är laget i mitt hjärta, helst vill jag återvända till min moderklubb. Men det finns även andra som vill ha mig och i dag har jag inte svar på hur länge klubbytet dröjer, säger Yksel till Sydsvenskan.

- En övergång kan bli klar vilken dag som helst.

Anfallarens treårskontrakt med Torino går ut efter den här säsongen. Det är anledningen till att MFF vill vänta med övergången.

- Vi betalar inte flera miljoner kronor för att få en spelare i nio allsvenska omgångar, säger ordförande Bengt Madsen.

Hammarby är av en annan uppfattning och det kan bli avgörande i kampen om Osmanovskis namnteckning.

- Då får det bli så, svarar Bengt Madsen. Vi tänker inte gå in i någon ekonomisk budgivning med andra klubbar

Saxat från Sportal

Hammarby Hands off!!