I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Det är ju inte så värst långt kvar...

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

   
Admin

2004-03-10 22:03

Det är ju inte så värst långt kvar...

... innan det som säkert 95% av alla som hänger här inne har väntat på, dagen då Allsvenskan kickar igång. Tills vidare får vi hålla till godo med mediokert Champions League-spel, hockey och annat trams som vi intalat oss faktiskt är intressant i brist på annat. Eller kanske läsa det här som egentligen bara är att ta upp onödigt med plats på servern och i forumet.

Årets Allsvenska tror jag kommer se mycket inressantare ut än på länge. Lite drygt en tredjedel av Allsvenskan kommer att spelas innan EM-uppehållet, vilket bådar för en intressant sommar/höstsäsong. Uppehållet kommer vara viktigt för många klubbar, och jag är övertygad om att det olika delarna kommer vara helt olika.

Måste säga att Allsvenskan ser väldigt oviss ut. Många tippar som bekant MFF som segrare. Men det jag ser i MFF idag liknar mest AIK de senaste åren. Ett bra lag på pappret som dras med spaltmeter av skador. En Sypniewski som har tankarna på allt annat än fotboll, en Afonso som inte imponerat eller som laget inte ens vet vart de ska ha honom. Patrik Andersson är det enda nyförvärvet som redan har imponerat, för övriga gäller det att snabbt spela ihop sig. MFF har inte imponerat i träningsmatcherna, bortsett från segern mot FCK. Nä, MFF har många problem att tampas med.

AIK har liksom MFF inte heller imponerat i träningsmatcher, bortsett från första delen av matchen mot danska ligatvåan Esbjerg, där man höll i ca en timme innan luften gick ur. Ett bra facit för ett nedtränat lag, och kan man hålla sig en hel match så är blir det farligt. Men hur ser det ut med skador? Arash verkar vi kunna räkna bort, igen. Känns som att AIK har mörkat många skador. Däremot hoppas och tror jag att truppen är intakt och inte har tagit åt sig av medias skriverier. Tvärtemot vad många tycker, så anser jag att Moneys hårda linje är den bästa. Jag vill ha en tränare som ger långa fingret åt tramsblaskor. Vill ni ha bra fotbollsjournalistik, bege er till svenskafans istället. Frågorna och svaren man vill ha gällande sitt eget lag. Negativt i Gnaget är som sagt skadorna. Positivt är Kibebe! Killen blir ett bra alternativ på backplatsen i år. Har fullt förtroende för honom, så länge han håller sig borta från mittfältet. Försvarsmässigt är jag inte orolig över AIK. Vi har backar som är bra, vi har även många bra mittfältare där några (Kah och Nordin) kan ta steget ner om det så krävs, och istället ersättas av andra bra mittfältare. Strikern är frågetecknet. Annat positivt är en skada. Andreas Anderssons skada hämtar sig bra. Bollträning på La Manga. Adde spelar EM, det är jag säker på. När Adde är tillbaka, och Mjällby återvänder hem efter EM, kan det bara gå åt ett håll, uppåt. För AIK:s del gäller det att hålla sig på den övre halvan av tabellen under våren. Inte sämre än 6-7, beroende på hur tabellen ser ut generellt. Då blir vi farliga efter EM.

The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?